Wat is dat toch de laatste tijd met al die ongevallen, ik heb de voorbije tien dagen veel met de trein gereisd, en bijna elke dag was er wel ergens iets dat voor grote verstoringen zorgde: 28 januari een treinbotsing te Pepinster, maandag een trein in de problemen tussen Brussel-Zuid en Brussel-Centraal, woensdag een ongeval ergens in of rond Gent, donderdag rond Charleroi verstoringen door een of ander ongeval,... Wat gaat er nog allemaal volgen?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dieselfreak schreef:Wat is dat toch de laatste tijd met al die ongevallen, ik heb de voorbije tien dagen veel met de trein gereisd, en bijna elke dag was er wel ergens iets dat voor grote verstoringen zorgde: 28 januari een treinbotsing te Pepinster, maandag een trein in de problemen tussen Brussel-Zuid en Brussel-Centraal, woensdag een ongeval ergens in of rond Gent, donderdag rond Charleroi verstoringen door een of ander ongeval,... Wat gaat er nog allemaal volgen?
Wat kan de NMBS/Infrabel er nu in godsnaam aan doen dat er onnozelaars bestaan die zo weinig hersenen in hun pan hebben zitten dat ze een gesloten overweg moedwillig oversteken en zichzelf vastrijden in de werkzaamheden.
Niet alleen gaat dat deze autobestuurder bijzonder veel geld kosten, ze moesten hem er nog een gratis pak rammel bij geven.
Wat kan de NMBS/Infrabel er nu in godsnaam aan doen dat er onnozelaars bestaan die zo weinig hersenen in hun pan hebben zitten dat ze een gesloten overweg moedwillig oversteken en zichzelf vastrijden in de werkzaamheden.
Niet alleen gaat dat deze autobestuurder bijzonder veel geld kosten, ze moesten hem er nog een gratis pak rammel bij geven.
Inderdaad, tegen dit soort ongelooflijke domheid kan men zich niet indekken. Ze kunnen die man/vrouw niet zwaar genoeg beboeten...
Dieselfreak schreef:Wat is dat toch de laatste tijd met al die ongevallen, ik heb de voorbije tien dagen veel met de trein gereisd, en bijna elke dag was er wel ergens iets dat voor grote verstoringen zorgde: 28 januari een treinbotsing te Pepinster, maandag een trein in de problemen tussen Brussel-Zuid en Brussel-Centraal, woensdag een ongeval ergens in of rond Gent, donderdag rond Charleroi verstoringen door een of ander ongeval,... Wat gaat er nog allemaal volgen?
In de Arabische landen kreeg hij al ferme stokslagen
Jeeuh, weer een Break minder. Tenzij het natuurlijk enkel wat blikschade is kan hij terug in dienst, zo niet is het de volgende in de rij voor de modernisering..
Kristofke schreef:Ik denk niet dat dit gedrag valt onder "goede huisvader"
Inderdaad, dit is een groffe fout voor de verzekering en die zal dus niet uitbetalen.
Natuurlijk wel, dit is een fout ja (daar dienen verzekeringen nu eenmaal voor) maar in principe geen zware fout. Zoals rode (overweg)lichten negeren in die optiek ook geen zware fout is. Je moet echt al wel veel doen om niet verzekerd te zijn bij een vko. Zwaar dronken rijden, bijvoorbeeld, en dan nog enkel als een oorzakelijk verband tussen het ongeval en de dronkenschap wordt aangetoond etc.
Kristofke schreef:Ik denk niet dat dit gedrag valt onder "goede huisvader"
Inderdaad, dit is een groffe fout voor de verzekering en die zal dus niet uitbetalen.
Natuurlijk wel, dit is een fout ja (daar dienen verzekeringen nu eenmaal voor) maar in principe geen zware fout. Zoals rode (overweg)lichten negeren in die optiek ook geen zware fout is. Je moet echt al wel veel doen om niet verzekerd te zijn bij een vko. Zwaar dronken rijden, bijvoorbeeld, en dan nog enkel als een oorzakelijk verband tussen het ongeval en de dronkenschap wordt aangetoond etc.
Die verzekering gaat inderdaad betalen aan de NMBS maar gaat dat geld nadien recuperen bij de man.
Op een gegeven moment heeft men beslist dat de zwakke weggebruikers altijd verzekerd worden door het voertuig dat hen aanreed, in fout of niet. BEHALVE bij een groffe fout.
Maar in bovenstaand geval gaat de verzekering dus haar geld terugeisen van de dader omdat hier duidelijk de intentie was om de nadars te negeren.
Als je door rood rijdt, kan dat altijd komen door een verstrooidheid. En als er getuigen zijn van het feit dat je vrijwillig door het rood reed, zal de verzekering ook haar geld terugvorderen.
Wat hebben die zwakke weggebruikers ermee te maken? En wat gaan getuigen bepalen? Of iemand vrijwillig door het rood is gereden? Hoe kan je zoiets nu zien? Het maakt strafrechtelijk of verzekeringstechnisch ook helemaal niet uit. Bij zelfdoding liggen de kaarten wel anders maar ook daarover is er geen eenduidige rechtspraak.
(Vrijwillig) door het rode licht rijden is verzekeringstechnisch geen zware fout die niet-vergoeding rechtvaardigt. Zoals al gezegd, bij dronkenschap of zware intoxicatie (drugs) kan dit wel maar dan moet er een oorzakelijk verband worden aangetoond tussen het ongeval en de staat van de bestuurder. Met 2 promille alcohol in je bloed slippen op een olieplek en iemand doodrijden zal dan ook worden vergoed. Tenzij kan worden aangetoond dat je door de intoxicatie zo traag reageerde dat een nuchtere bestuurder een ongeval wel had kunnen vermijden. Maar zelfs dan nog wordt het zeer moeilijk om zo iets aan te tonen... Door zattigheid in slaap vallen en dan iemand doodrijden wordt dan weer niet in gedekt. In principe althans. Hier in deze zaak zal normaliter ook het bedrag niet worden teruggeëist van de bestuurder. Verzekeringen zijn er net om mensen hun (zware) stommiteiten te vergoeden. Er vanonder muizen is voor een maatschappij niet zo gemakkelijk.
Ik ga niet verder discussiëren. Je begrijpt niet wat ik bedoel.
Met 2 monologen heb je nog geen dialoog.
Bij een pot en pint kunnen we eens verder discussiëren.
Wat ik wilde zeggen met moedwillig door het rood rijden.
Jij en nog 1 of meerdere mensen zitten bij mij in de auto en ik zeg ik ga door het rood rijden en we krijgen daardoor een ongeval waardoor o.a. jij aan de onderste ledenmaten verlamd bent. ......
Een verzekering eist sneller geld terug dan je denkt.
BTW: ik hoor genoeg, mijn collega doet in verzekeringen in bijberoep.