Pagina 1 van 2

TBL1+ en traxx

Geplaatst: 06 feb 2011, 23:34
door dentheo
Wanneer krijgen de traxxen TBL1+ ?

Directie van de NMBS kan toch slecht verantwoorden dat die elk uur dwars door Belgie rijden, met de Benelux, zonder moderne beveiliging ?

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 09:23
door Nils
De Trax zal vermoedelijk niet voorzien worden van TBL1+ aangezien ze geen eigendom zijn van NMBS.

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 10:02
door dentheo
Is dat een uiting van het "veiligheidsbewustzijn" ???

En hoe zit dat met de Thalys ?

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 11:31
door Kristofke
Nils schreef:De Trax zal vermoedelijk niet voorzien worden van TBL1+ aangezien ze geen eigendom zijn van NMBS.
Als de infrastructuurbeheerder dit systeem als noodzakelijk stelt om over het net te rijden zal het toch moeten.

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 11:35
door dentheo
Maar de NMBS ging toch zijn eigen veiligheidsbewustzijn oppompen ...dan moeten ze veilige toestellen inzetten.

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 13:07
door Nils
Kristofke schreef:
Nils schreef:De Trax zal vermoedelijk niet voorzien worden van TBL1+ aangezien ze geen eigendom zijn van NMBS.
Als de infrastructuurbeheerder dit systeem als noodzakelijk stelt om over het net te rijden zal het toch moeten.
Infrabel kan het TBL1+ systeem niet opleggen aan de operatoren aangezien het pas in voege gekomen is na het ontstaan van ETCS.
Indien men een nieuw verplicht systeem in voege wil laten komen, legt Europa op dat dit ETCS is om een verdere wildgroei aan systemen te stoppen.

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 15:46
door Steven
Om dezelfde reden moet geen enkele privé locomotief worden aangepast. Het betreft dan de locomotieven in gebruik door crossrail, trainsport, captrain, cfl, sncf, ....
Locs in eigendom van een leasingbedrijf maar gebruikt door de NMBS vallen hier dus evengoed onder.
Dit gaat dus over de reeksen 28, 29 en 57 men kan die eigenaars dus niet verplichten tbl1+ te monteren.

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 18:46
door Robin
is de Benelux niet van NS Highspeed ook niet?
ik denk niet dat er TBL1+ op zal komen ze :roll:

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 19:40
door Steven
De traxx in de Benelux is een reeks 28 en dus gehuurd door de NMBS.

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 20:02
door Robin
Steven schreef:De traxx in de Benelux is een reeks 28 en dus gehuurd door de NMBS.
Ja dat wist ik al, maar TBL1+ is niet op 1 dag ingebouwd he ;).
Maar ik bedoelde meer, heeft NS niet ergens wat inspraak? je kan toch niet op 1 dag een traxx eruit halen en een ganse reeks afschaffen :roll:

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 20:28
door Steven
NS gaat zich niet moeien met die locs dat moet de NMBS zelf oplossen en zoals reeds gezegd zijn het gehuurde locs en dus zal de eigenaar bepalen of ze tbl1+ krijgen of niet. Ik vrees dat het er niet zal inkomen. Het is een tijdelijk systeem tot er etcs is en dus zijn dat zotte kosten voor die locs.

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 07 feb 2011, 21:38
door dentheo
Zullen we er eens een lid van die kamercommissie erop zetten ?
En de Nederlandse pers, want die mensen rijden wel graag veilig door Belgie...

Dan kan de NMBS-holding, met al zijn stief en echte dochters, eens laten zien hoe veiligheidsbewust ze bezig zijn.

Als de traxxen niet omgebouwd worden, gaan de 77ers gouden tijden tegemoet of worden die ook niet omgebouwd ?

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 08 feb 2011, 18:52
door Paul1946
Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 08 feb 2011, 19:23
door Shrek
Paul1946 schreef:Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?
Dat doet de nmbs nu toch ook in Maastricht en Roosendaal?
Het grootste aantal treinbewegingen zijn nog altijd nmbs-materiaal op infrabel-sporen. Als die beide voorzien zijn is het gros van het risico al weg. Die details aanpakken heeft dan niet zoveel zin meer. Beter is die investeringen daarna in ETCS te doen :wink:

Re: TBL1+ en traxx

Geplaatst: 08 feb 2011, 19:28
door Robin
Shrek schreef:
Paul1946 schreef:Hoe kan men dan veiligheid met TBL1+ garanderen als de traxx-en en de locomotieven van privé-operatoren niet met dat systeem zijn uitgerust. Stel dat alle loc's van de NMBS ermee uitgerust zijn en Infrabel ook klaar is met zijn TBL1+ infrastructuur, dan zijn de traxxen en de locs van de privé-operatoren haast spookrijders?
Dat doet de nmbs nu toch ook in Maastricht en Roosendaal?
Het grootste aantal treinbewegingen zijn nog altijd nmbs-materiaal op infrabel-sporen. Als die beide voorzien zijn is het gros van het risico al weg. Die details aanpakken heeft dan niet zoveel zin meer. Beter is die investeringen daarna in ETCS te doen :wink:
beter ETCS in de eerste plaats gedaan ;)