Welke spoorlijn?
Welke spoorlijn?
Nee, dit is niet weer zo'n spel waar je iets moet raden. Ik vraag me af hoe ik nu weet op welke lijn ik altijd reis. Foto's van zo'n bordjes zijn natuurlijk altijd welkom
.

- trainfreak
Re: Welke spoorlijn?
Een blauwe zeshoek (of is het een achthoek) met in het wit de cijfers van de lijnnummers op.
Of je zoekt op Wikipedia welke lijnen er allemaal in het station liggen waar je vertrekt en je aankomt en waar ze naartoe lopen.
Of je zoekt op Wikipedia welke lijnen er allemaal in het station liggen waar je vertrekt en je aankomt en waar ze naartoe lopen.
Re: Welke spoorlijn?
Of je koopt een spoorboekje: de tabelnummers daarin komen grosso modo overeen met de gevolgde lijnen. Als instap volstaat dat. Voor het betere werk moet je inderdaad naar de netverklaring grijpen.
Een voorbeeldje: als je van Poperinge naar Sint-Niklaas rijdt, neem je achtereenvolgens de lijnen 69 - 66 - 75 - 89 -50A/2 - 50A - 0 - 50 - 60 - 57 en 59. In het spoorboekje vind je de tabellen 69 - 89 - 60 en 59.
Een voorbeeldje: als je van Poperinge naar Sint-Niklaas rijdt, neem je achtereenvolgens de lijnen 69 - 66 - 75 - 89 -50A/2 - 50A - 0 - 50 - 60 - 57 en 59. In het spoorboekje vind je de tabellen 69 - 89 - 60 en 59.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13