Pagina 1 van 1

Bi-mode stel in Ath

Geplaatst: 18 feb 2011, 00:33
door Shrek
In Ath stond vandaag een frans bi-mode treinstel, dit betekent hoogstwaarschijnlijk het einde van de oude Franse dieseltjes in Doornik.
Fotos van Guy Bricman

Re: Bi-mode stel in Ath

Geplaatst: 18 feb 2011, 00:40
door Steven
die URL's brengen u enkel op de thuispagina blijkbaar

Re: Bi-mode stel in Ath

Geplaatst: 18 feb 2011, 06:55
door Bibke
Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.

Re: Bi-mode stel in Ath

Geplaatst: 18 feb 2011, 10:10
door Shrek
Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41 :wink:

Re: Bi-mode stel in Ath

Geplaatst: 18 feb 2011, 11:49
door Robin
ze hadden beter van die dingen gekocht, ik dacht ze is gezien te hebben met dubbeldeks.
is interessanter voor de vierledige te vervangen :)

Re: Bi-mode stel in Ath

Geplaatst: 18 feb 2011, 16:43
door Bibke
Shrek schreef:
Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41 :wink:
Aha, ik dacht dat ze hybride types waren en dat die dieselmotoren ingezet konden worden op diesellijnen.

Re: Bi-mode stel in Ath

Geplaatst: 18 feb 2011, 17:00
door Shrek
Bibke schreef:
Shrek schreef:
Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41 :wink:
Aha, ik dacht dat ze hybride types waren en dat die dieselmotoren ingezet konden worden op diesellijnen.
Inderdaad, maar de elektrische installatie werkt alleen op 1500v= en 25kV~, dus niet op de Belgische 3000v= .
Hier zouden ze dus constant op diesel moeten rijden, en dus niet beter zijn dan een mw41 :wink: