In Ath stond vandaag een frans bi-mode treinstel, dit betekent hoogstwaarschijnlijk het einde van de oude Franse dieseltjes in Doornik.
Fotos van Guy Bricman
Bi-mode stel in Ath
Re: Bi-mode stel in Ath
Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.

ze hadden beter van die dingen gekocht, ik dacht ze is gezien te hebben met dubbeldeks.
is interessanter voor de vierledige te vervangen
is interessanter voor de vierledige te vervangen

Aha, ik dacht dat ze hybride types waren en dat die dieselmotoren ingezet konden worden op diesellijnen.Shrek schreef:Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Inderdaad, maar de elektrische installatie werkt alleen op 1500v= en 25kV~, dus niet op de Belgische 3000v= .Bibke schreef:Aha, ik dacht dat ze hybride types waren en dat die dieselmotoren ingezet konden worden op diesellijnen.Shrek schreef:Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Hier zouden ze dus constant op diesel moeten rijden, en dus niet beter zijn dan een mw41