Vanavond heb ik me ergste treinervaring ooit meegemaakt

Ik ben dus in totaal liefst twee uur later aangekomen op me kot.
Mijn rit is Heist -Gent. In heist bleek dat de dienstregeling anders was, dat de trein maar om half zeven komt ipv 12 na zes. Ik heb uiteindelijk een half uur langer moeten wachten. In brugge aangekomen wil ik dan de eerstvolgende trein naar gent nemen. Wat zie ik daar aankomen vanuit oostende (19.05) (na antwerpen), één stel AM96

, met als gevolg dat ik er niet meer op kon, ik werd gewoon zot ver. De volgende trein was diegene naar Eupen (18.58) (die al 20 min vertraging had opgelopen), eventjes later bleek, dat door een defect aan loc, de trein in Oostende blijft staan

. Dus weer kijken voor de eerst volgende trein na gent, dat bleek dus de ic na genk/luik van 19.35. Die trein vertrok uiteindelijk tien min later vanwege een agressieaanval in station brugge, werd er omgeroepen, waarom de trein daarvan last heeft om te vertrekken weet ik niet. In het station van brugge werd er ook omgeroepen dat er via lichtervelde wordt gereden. Waarom? De IC dat ik nam, reed blijkbaar niet via lichtervelde, maar via de normale huidige weg. Dat had beter niet zo geweest, want ik ben uiteindelijk in Gent toegekomen om 21.55 (dus enorm veel vertraging, ook gemerkt dat de trein meer stil stond dan reed, en vaak aan een slakken tempo. Er werd ook eens omgeroepen dat er paar overgangen verstoord waren ofzo, waardoor ze met vertraagde snelheid zouden moeten passeren, maar vertraagde snelheid is toch wel geen 5 of 10 km/h? komaan, dat trekt echt op niets, ook werd er plots aangekondigd (op een moment waarop de trein al vijf min stil stond), dat er maar één spoor vrij is, en da we moeten wachten tot een trein is gepasseerd vooraleer het onze beurt is. Uiteindelijk ben ik nog een paar min later toegekomen in gent, dan een vriend die later in Brugge is vertrokken en zijn trein reed via lichtervelde (dus dat is toch ook al een half uur langer rijden). Ik vraag mij dan ook af, waarom niet gewoon alle treinen via lichtervelde worden gestuurd? miserie miserie miserie (en dan nog bovenop dak in gent niet meer op de bus kon (er stond lieft 300 man op da perron, waarschijnlijk vanwege die twee treinen vanuit brugge die kort achter elkaar zijn toegekomen), dus heb ik dan nog eens moeten wachten op de volgende bus.)