Wat een klote avond!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
bobke

Wat een klote avond!

Bericht door bobke »

Vanavond heb ik me ergste treinervaring ooit meegemaakt :twisted: Ik ben dus in totaal liefst twee uur later aangekomen op me kot.
Mijn rit is Heist -Gent. In heist bleek dat de dienstregeling anders was, dat de trein maar om half zeven komt ipv 12 na zes. Ik heb uiteindelijk een half uur langer moeten wachten. In brugge aangekomen wil ik dan de eerstvolgende trein naar gent nemen. Wat zie ik daar aankomen vanuit oostende (19.05) (na antwerpen), één stel AM96 :evil: , met als gevolg dat ik er niet meer op kon, ik werd gewoon zot ver. De volgende trein was diegene naar Eupen (18.58) (die al 20 min vertraging had opgelopen), eventjes later bleek, dat door een defect aan loc, de trein in Oostende blijft staan :evil: . Dus weer kijken voor de eerst volgende trein na gent, dat bleek dus de ic na genk/luik van 19.35. Die trein vertrok uiteindelijk tien min later vanwege een agressieaanval in station brugge, werd er omgeroepen, waarom de trein daarvan last heeft om te vertrekken weet ik niet. In het station van brugge werd er ook omgeroepen dat er via lichtervelde wordt gereden. Waarom? De IC dat ik nam, reed blijkbaar niet via lichtervelde, maar via de normale huidige weg. Dat had beter niet zo geweest, want ik ben uiteindelijk in Gent toegekomen om 21.55 (dus enorm veel vertraging, ook gemerkt dat de trein meer stil stond dan reed, en vaak aan een slakken tempo. Er werd ook eens omgeroepen dat er paar overgangen verstoord waren ofzo, waardoor ze met vertraagde snelheid zouden moeten passeren, maar vertraagde snelheid is toch wel geen 5 of 10 km/h? komaan, dat trekt echt op niets, ook werd er plots aangekondigd (op een moment waarop de trein al vijf min stil stond), dat er maar één spoor vrij is, en da we moeten wachten tot een trein is gepasseerd vooraleer het onze beurt is. Uiteindelijk ben ik nog een paar min later toegekomen in gent, dan een vriend die later in Brugge is vertrokken en zijn trein reed via lichtervelde (dus dat is toch ook al een half uur langer rijden). Ik vraag mij dan ook af, waarom niet gewoon alle treinen via lichtervelde worden gestuurd? miserie miserie miserie (en dan nog bovenop dak in gent niet meer op de bus kon (er stond lieft 300 man op da perron, waarschijnlijk vanwege die twee treinen vanuit brugge die kort achter elkaar zijn toegekomen), dus heb ik dan nog eens moeten wachten op de volgende bus.) :evil: :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door bobke op 21 feb 2011, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim

Re: Wat een klote avond!

Bericht door Tim »

Als er overwegen gestoord zijn is het de procedure om deze aan maximum 5 km/u te overschrijden en indien nodig te stoppen. Jammer voor de vertraging maar dit zijn nu eenmaal de voorschriften :wink:
overweg13

Bericht door overweg13 »

Ik heb net mijn hardste opmerking over taalgebruik ooit gewist. Gelukkig voor Bobke...
Met vriendelijke groet

overweg13
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Tim schreef:Als er overwegen gestoord zijn is het de procedure om deze aan maximum 5 km/u te overschrijden en indien nodig te stoppen. Jammer voor de vertraging maar dit zijn nu eenmaal de voorschriften :wink:
Ik zat niet zo lang geleden op de IC L, toen die tussen Bissegem en Kortrijk stil kwam te staan. Toen ik uit het raam keek, bleek dat slechts 100 of 200 meter verder een overweg gewoon open stond, auto's reden de sporen over. Na enige tijd ging de overweg dicht en zette de trein zich weer in beweging. Iemand enige idee hoe dit kan komen?

Voor de rest: tja, iedere regelmatige treingebruiker heeft wel eens zo'n dag dat alles tegen zit met de treinen, ik heb ook al een aantal zulke dagen gehad.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steve

Bericht door Steve »

overweg13 schreef:Ik heb net mijn hardste opmerking over taalgebruik ooit gewist. Gelukkig voor Bobke...
Gelukkig dat er ook geen kommaneuker is die opmerkt dat de "ooit" in jouw zin in de (oer)klassieke leer als anglicisme beschouwd wordt... :wink:
bobke

Bericht door bobke »

overweg13 schreef:Ik heb net mijn hardste opmerking over taalgebruik ooit gewist. Gelukkig voor Bobke...
haha, ja sorry voor mijn taalgebruik, ik moest gewoon mijn frustratie een beetje kwijt op dat moment.

De trein mag maar 5km/h rijden dan? Amai, vind ik wel wat overdreven traag eerlijk gezegd. Bv aan 20 km/h, das de gemiddelde snelheid van een fiets, en aan die snelheid kan je perfect stoppen als het nodig is.
Steven

Bericht door Steven »

Beste Bobke, er was tussen Aalter en Beernem een bovenleidingsbreuk waardoor er verkeer was op enkel spoor tussen Aalter en Beernem.
Er waren ook 3 overwegen gestoord, dat wil zeggen dat er ook gesloten seinen zijn. (dat waren er in dit geval 2).

De treinen die de reisweg via Lichtervelde deden waren allen met een bestuurder die de lijn daar kent of met een loods (is extra bestuurder die de lijn kent) alle andere treinen moesten via Aalter of werden afgeschaft (als de vertraging al te groot was).
Als je maar 1 spoor beschikbaar hebt, en op dat spoor zijn nog drie overwegen te respecteren aan max 5 km/u en daartussen 20 km/u (overdag 40 km/u) dan kan dat niet anders dan vertraging geven. De stoptrein van Gent naar Brugge was op die manier liefst 60 minuten langer onderweg. Waarvan er 40 min stilstand was te Aalter, wachtende op een trein uit de andere richting.
Bibke

Bericht door Bibke »

bobke schreef:
haha, ja sorry voor mijn taalgebruik, ik moest gewoon mijn frustratie een beetje kwijt op dat moment.

De trein mag maar 5km/h rijden dan? Amai, vind ik wel wat overdreven traag eerlijk gezegd. Bv aan 20 km/h, das de gemiddelde snelheid van een fiets, en aan die snelheid kan je perfect stoppen als het nodig is.
Toch niet, bobke. Wanneer je de automatische rem gebruikt, moet je nog een tijd in acht nemen eer de trein begint te remmen. Dus die 5 km/h is toch wel best, hoor.
overweg13

Bericht door overweg13 »

MIVB-reiziger schreef:
Gelukkig dat er ook geen kommaneuker is die opmerkt dat de "ooit" in jouw zin in de (oer)klassieke leer als anglicisme beschouwd wordt... :wink:
Je mag dat "luidop" zeggen, hoor. Volgens de VRT:

Onder invloed van het Engels wordt ooit steeds meer in de betekenis 'tot nog toe' gebruikt.

* Eddy Merckx is verkozen tot de beste wielrenner ooit.

Oorspronkelijk werd het aangevoeld als een anglicisme - en veel mensen voelen het nog steeds zo aan - maar het raakt wel ingeburgerd. Gebruik het niet te veel.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje

Bericht door groentje »

Ik begrijp je frustratie, bobke. Ikzelf ben voor een namiddagje naar zee geweest. Ik had wel de 'toeristische' route via Lichtervelde. Bij terugkeer uit De Panne heb ik de verkeerde beslissing genomen om over te stappen in Gent, ik was wellicht beter blijven zitten en via Aalst gereden, maar goed. Mijn trein had 1u25 bij vertrek in Gent, en 1u40 bij aankomst in Brussel. Omdat dat een trein was die ik normaal niet had kunnen nemen, bleef mijn persoonlijke vertraging beperkt tot 40'.
Nu kan ik er beter mee lachen, maar gisteravond was ik moe, had ik het koud, en was bijgevolg wel wat knorriger. Maar het kan nu eenmaal af en toe misgaan...
Darko

Bericht door Darko »

Sjah Twas niet te voorzien hé.. Ben met +15 in oostende aangekomen en moest dan dus meteen terugrijden (normaal is er een groot gat tussen maarjah) en uiteindelijk met +1h20 gaan rijden vanaf brussel. En daar had de nmbs precies een truckje om hun stiptheidscijfers op te waarderen.
Ze kondigden ons op de perrons aan zijne de trein van een uur later met +10. ipv het normale uur met +1h13 (in bxl-zuid)
Asterix

Bericht door Asterix »

overweg13 schreef:Volgens de VRT:
Gebruik het niet te veel.
Is die dwazerik daar weer met zijn advies? 'Herfstblaren' vindt ie ok maar dergelijke termen misschien best "niet te veel gebruiken". Op wat slaat dat nu weer? Of het kan of niet, hé :roll:
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Jeroen schreef:
overweg13 schreef:Volgens de VRT:
Gebruik het niet te veel.
Is die dwazerik daar weer met zijn advies? 'Herfstblaren' vindt ie ok maar dergelijke termen misschien best "niet te veel gebruiken". Op wat slaat dat nu weer? Of het kan of niet, hé :roll:
Ik kan u aanraden om de volgende keer wat meer op uw woorden te letten en hier on-topic te blijven...
Asterix

Bericht door Asterix »

trainfreak schreef:Ik kan u aanraden om de volgende keer wat meer op uw woorden te letten en hier on-topic te blijven...
Ik heb het niet zo voor vriendjespolitiek. Als "kommaneuker" van de hand van een moderator kan, dan kan mijn taalgebruik ook. Al helemaal als dit topic start met een term als 'klote-avond'. Trouwens, ook uw opmerking over het on-topic blijven zou zich ook naar de anderen hier mogen richten en niet enkel naar mij :? Laat het ons een beetje serieus en eerlijk houden!

Ik blijf erbij dat de betrokken taaladviseur zich met zo een advies belachelijk maakt want, voor alle duidelijk, mijn kritiek is op hem van toepassing.
Bibke

Bericht door Bibke »

Mensen laat ons beleefd blijven zodat het hier voor iedereen plezierig blijft.
Plaats reactie