Bij het treinongeval in het Vlaams-Brabantse Wilsele is de machinist van de trein gewond geraakt. Hij is naar het ziekenhuis afgevoerd. Over zijn toestand is nog niets bekend. Een reizigerstrein kwam er vanochtend om 7.15 uur in botsing kwam met een grote kraan. De verschillende honderden passagiers konden na een uur uit de trein geëvacueerd worden. Het ongeval stuurt de ochtendspits op het spoor danig in de war.
"De grote kraan is blijkbaar vastgeraakt op de spoorwegovergang aan de Aarschotsesteenweg in Wilsele. De trein in de richting van Leuven is er tegen gebotst waardoor de kraan helemaal rondgedraaid is. Zowel de trein als de kraan is zwaar beschadigd. De reizigers op de trein bleven ongedeerd en konden inmiddels overstappen op een andere trein. Ook de kraanman is ongedeerd", meldt de Leuvense politiewoordvoerder Marc Vranckx. Het verkeer op de Aarschotsesteenweg wordt omgeleid via de E314.
Het spoorverkeer tussen Aarschot en Leuven moest een uur lang in beide richtingen stilgelegd worden. "Om 8.10 uur konden de reizigers uit de trein overstappen op een lege trein en geëvacueerd worden", aldus Infrabel-woordvoerder Frédéric Petit. Nu dat gebeurd is, kan het treinverkeer tussen Aarschot en Leuven hervatten over een enkel spoor.
Reizigers die gebruik maken van het spoor tussen Aarschot en Leuven, moeten rekening houden met ernstige vertragingen, van gemiddeld 30 tot 40 minuten. (belga/adb/adv/vsv)
ongeval wilsele
ongeval wilsele
Re: ongeval wilsele
Ik vrees dat ze die Eloc 23 ook niet meer gaan herstellen...
Zijn dat trouwens I6/I10-rijtuigen achter de Eloc?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Aangezien het een Ptrein is ja.. maar die rijtuigen is geen enkel van geraakt.. alleen de HLE is geraaktLML schreef:Ik vrees dat ze die Eloc 23 ook niet meer gaan herstellen...
en herstellen gaan ze die inderdaad nemeer.. ze worden toch allemaal snel afgeschreven en vervangen
Gelukkig is het gebeurt met een robuust lok vooraan... denk maar aan de schade als het een MS96 was.
Dan waren er dodenMarcad schreef:Gelukkig is het gebeurt met een robuust lok vooraan... denk maar aan de schade als het een MS96 was.
Inderdaad.. en ik zou niet willen weten wat er gebeurd was als het een MS was... dan waren er doden gevallenKnipex schreef:Maar goed dat de bestuurder rechts zat
Hopelijk is de bestuurder niet te ernstig gewond, zoals knipex ook al zij zeer veel geluk dat de bestuurder op een T23 rechts zit, anders gingen de gevolgen nog een stuk erger geweest zijn vrees ik.
En inderdaad nogal een geluk dat het geen MS96 of dergelijke was of de gevolgen zouden niet te overzien geweest zijn vrees ik.
En inderdaad nogal een geluk dat het geen MS96 of dergelijke was of de gevolgen zouden niet te overzien geweest zijn vrees ik.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HLE 2302 schreef:Hopelijk is de bestuurder niet te ernstig gewond, zoals knipex ook al zij zeer veel geluk dat de bestuurder op een T23 rechts zit, anders gingen de gevolgen nog een stuk erger geweest zijn vrees ik.
Tb is slechts lichtgewond

TB was SL uit Tessenderlo.
Bron: HBvL Voorpagina wo 02 maat 2011.
Mod edit: op aanvraag is de naam aangepast naar de initialen.
Mod edit: op aanvraag is de naam aangepast naar de initialen.
Zou die man dat graag hebben, dat zijn naam in de media komt?
Dat Het Belangske weinig rekening houdt met deontologie en privacy, daar kan ik van meespreken...
Dat Het Belangske weinig rekening houdt met deontologie en privacy, daar kan ik van meespreken...
Twas 1ne van depot hasselt ma wie menne collega was wist ik nog niet. En ken hem ook niet (ben dan ook ni van depot hasselt)Bibke schreef:TB was SL uit Tessenderlo.