De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Brent

De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Brent »

Dus ik las gisterenmorgen in de Metro: (als dit onleesbaar is stuur me een privébericht voor de 'echte' foto)
Metro woensdag 16 maart 2011 schreef: Afbeelding
Haha eindelijk, dat werd tijd! :roll:
Bron: Metro nr 2305
Laatst gewijzigd door Brent op 17 mar 2011, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Kristofke »

Ze zijn vandaag in ieder geval geweldig goed van start gegaan ;)
Brent

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Brent »

Kristofke schreef:Ze zijn vandaag in ieder geval geweldig goed van start gegaan ;)
Ik veronderstel dat dat sarcastisch bedoeld was want er was heel veel vertraging door die kraan op het spoor. Ook verminderde samenstelling zodat een perron van 50 meter ofzo vol mensen in één break zouden moeten passen (i.p.v. een hle 21 met een perron lange stam I10 (7 wagons denk ik))... Vandaag ben ik toch wel een beetje teleurgesteld van de NMBS.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Kristofke »

Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
Brent

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Brent »

Kristofke schreef:Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
Allee de NMBS is weer goe bezig :roll:
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Kristofke »

En dan gaan ik er nog maar van uit dat je op de hoogte bent van de problemen op de L161 die al enkele dagen aan de gang zijn.

Als er vandaag een 30 tal piektreinen zijn afgeschaft zal het nog wel meevallen
eagleheart
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door eagleheart »

het zal toch niet voor de eerste dagen zijn, dankzij de brand!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Adler »

Wat het artikel in Metro niet vermeldt is dat die 128 maatregelen die Arthur D. Little heeft voorgesteld 563 miljoen euro gaan kosten en ten vroegste een effect gaan hebben in 2013.
Het mogelijk afschaffen van die P-treinen zit trouwens niet in dat pakket en is door de NMBS en Infrabel zelf voorgesteld om al vlugger iets te kunnen te doen, al is de vraag of dat de echte reden is en of dat enig verschil gaat uitmaken voor het verbeteren van de stiptheid.
rail s

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door rail s »

Kristofke schreef:En dan gaan ik er nog maar van uit dat je op de hoogte bent van de problemen op de L161 die al enkele dagen aan de gang zijn.

Als er vandaag een 30 tal piektreinen zijn afgeschaft zal het nog wel meevallen
Kristofke schreef:Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
én een probleem met de bovenleiding tussen (Y?) bockstael en Brussel-West. Twas leuk hoor, uiteindelijk thuis geraakt met een trein die over heel zijn traject aangekondigd stond als afgeschaft, pas in Asse of Opwijk had iemand toch blijkbaar door dat ie wel reed...geen idee hoe dit kon gebeuren
Brent

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Brent »

rail s schreef:
Kristofke schreef:En dan gaan ik er nog maar van uit dat je op de hoogte bent van de problemen op de L161 die al enkele dagen aan de gang zijn.

Als er vandaag een 30 tal piektreinen zijn afgeschaft zal het nog wel meevallen
Kristofke schreef:Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
én een probleem met de bovenleiding tussen (Y?) bockstael en Brussel-West. Twas leuk hoor, uiteindelijk thuis geraakt met een trein die over heel zijn traject aangekondigd stond als afgeschaft, pas in Asse of Opwijk had iemand toch blijkbaar door dat ie wel reed...geen idee hoe dit kon gebeuren
Met al die problemen kan de nmbs misschien wel extra bussen inzetten voor de reizigers... maar nee 't is weer "ikke ikke ikke en de rest kan stikke".
Jani

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Jani »

De NMBS kan niet zomaar bussen opvorderen, dit is het geval bij een volledige versperring van een baanvak (ongeval, zelfmoord) of bij langdurige werken.
In dit geval rijden er nog altijd treinen en kunnen ze dus niet zomaar overal bussen opeisen.
kika
Berichten: 2865
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door kika »

Jani schreef:De NMBS kan niet zomaar bussen opvorderen, dit is het geval bij een volledige versperring van een baanvak (ongeval, zelfmoord) of bij langdurige werken.
In dit geval rijden er nog altijd treinen en kunnen ze dus niet zomaar overal bussen opeisen.
Wat weerhoudt de NMBS er van om vriendelijk te vragen dan wel te huren? Er zijn toch meer touringcaroperators dan enkel de De Lijn/TEC/MIVB? Of verwacht ik teveel ondernemingszin?
Brent

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Brent »

Jani schreef:De NMBS kan niet zomaar bussen opvorderen, dit is het geval bij een volledige versperring van een baanvak (ongeval, zelfmoord) of bij langdurige werken.
In dit geval rijden er nog altijd treinen en kunnen ze dus niet zomaar overal bussen opeisen.
Maar dan kan je op mekaar gedrukt staan in een trein om dat de andere niet rijdt. Of zien ze dat niet in bij de NMBS
Jani

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Bericht door Jani »

De NMBS biedt vervoer aan van punt A naar punt B, geen zitplaatsen. Als er een bus van de lijn in panne valt, dan staan er toch ook geen 20 taxi's klaar voor de reizigers, gewoon wachten op de volgende.
Plaats reactie