Haha eindelijk, dat werd tijd!Metro woensdag 16 maart 2011 schreef:![]()

Bron: Metro nr 2305
Haha eindelijk, dat werd tijd!Metro woensdag 16 maart 2011 schreef:![]()
Ik veronderstel dat dat sarcastisch bedoeld was want er was heel veel vertraging door die kraan op het spoor. Ook verminderde samenstelling zodat een perron van 50 meter ofzo vol mensen in één break zouden moeten passen (i.p.v. een hle 21 met een perron lange stam I10 (7 wagons denk ik))... Vandaag ben ik toch wel een beetje teleurgesteld van de NMBS.Kristofke schreef:Ze zijn vandaag in ieder geval geweldig goed van start gegaan
Allee de NMBS is weer goe bezigKristofke schreef:Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
Kristofke schreef:En dan gaan ik er nog maar van uit dat je op de hoogte bent van de problemen op de L161 die al enkele dagen aan de gang zijn.
Als er vandaag een 30 tal piektreinen zijn afgeschaft zal het nog wel meevallen
én een probleem met de bovenleiding tussen (Y?) bockstael en Brussel-West. Twas leuk hoor, uiteindelijk thuis geraakt met een trein die over heel zijn traject aangekondigd stond als afgeschaft, pas in Asse of Opwijk had iemand toch blijkbaar door dat ie wel reed...geen idee hoe dit kon gebeurenKristofke schreef:Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
Met al die problemen kan de nmbs misschien wel extra bussen inzetten voor de reizigers... maar nee 't is weer "ikke ikke ikke en de rest kan stikke".rail s schreef:Kristofke schreef:En dan gaan ik er nog maar van uit dat je op de hoogte bent van de problemen op de L161 die al enkele dagen aan de gang zijn.
Als er vandaag een 30 tal piektreinen zijn afgeschaft zal het nog wel meevallenén een probleem met de bovenleiding tussen (Y?) bockstael en Brussel-West. Twas leuk hoor, uiteindelijk thuis geraakt met een trein die over heel zijn traject aangekondigd stond als afgeschaft, pas in Asse of Opwijk had iemand toch blijkbaar door dat ie wel reed...geen idee hoe dit kon gebeurenKristofke schreef:Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
Wat weerhoudt de NMBS er van om vriendelijk te vragen dan wel te huren? Er zijn toch meer touringcaroperators dan enkel de De Lijn/TEC/MIVB? Of verwacht ik teveel ondernemingszin?Jani schreef:De NMBS kan niet zomaar bussen opvorderen, dit is het geval bij een volledige versperring van een baanvak (ongeval, zelfmoord) of bij langdurige werken.
In dit geval rijden er nog altijd treinen en kunnen ze dus niet zomaar overal bussen opeisen.
Maar dan kan je op mekaar gedrukt staan in een trein om dat de andere niet rijdt. Of zien ze dat niet in bij de NMBSJani schreef:De NMBS kan niet zomaar bussen opvorderen, dit is het geval bij een volledige versperring van een baanvak (ongeval, zelfmoord) of bij langdurige werken.
In dit geval rijden er nog altijd treinen en kunnen ze dus niet zomaar overal bussen opeisen.