Pagina 1 van 4

De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 17 mar 2011, 18:01
door Brent
Dus ik las gisterenmorgen in de Metro: (als dit onleesbaar is stuur me een privébericht voor de 'echte' foto)
Metro woensdag 16 maart 2011 schreef: Afbeelding
Haha eindelijk, dat werd tijd! :roll:
Bron: Metro nr 2305

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 17 mar 2011, 19:04
door Kristofke
Ze zijn vandaag in ieder geval geweldig goed van start gegaan ;)

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 17 mar 2011, 19:31
door Brent
Kristofke schreef:Ze zijn vandaag in ieder geval geweldig goed van start gegaan ;)
Ik veronderstel dat dat sarcastisch bedoeld was want er was heel veel vertraging door die kraan op het spoor. Ook verminderde samenstelling zodat een perron van 50 meter ofzo vol mensen in één break zouden moeten passen (i.p.v. een hle 21 met een perron lange stam I10 (7 wagons denk ik))... Vandaag ben ik toch wel een beetje teleurgesteld van de NMBS.

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 17 mar 2011, 19:38
door Kristofke
Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 17 mar 2011, 19:47
door Brent
Kristofke schreef:Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
Allee de NMBS is weer goe bezig :roll:

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 17 mar 2011, 19:51
door Kristofke
En dan gaan ik er nog maar van uit dat je op de hoogte bent van de problemen op de L161 die al enkele dagen aan de gang zijn.

Als er vandaag een 30 tal piektreinen zijn afgeschaft zal het nog wel meevallen

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 17 mar 2011, 19:56
door Brent
:shock: what the?

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 17 mar 2011, 22:43
door eagleheart
het zal toch niet voor de eerste dagen zijn, dankzij de brand!

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 18 mar 2011, 05:57
door Adler
Wat het artikel in Metro niet vermeldt is dat die 128 maatregelen die Arthur D. Little heeft voorgesteld 563 miljoen euro gaan kosten en ten vroegste een effect gaan hebben in 2013.
Het mogelijk afschaffen van die P-treinen zit trouwens niet in dat pakket en is door de NMBS en Infrabel zelf voorgesteld om al vlugger iets te kunnen te doen, al is de vraag of dat de echte reden is en of dat enig verschil gaat uitmaken voor het verbeteren van de stiptheid.

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 18 mar 2011, 22:01
door rail s
Kristofke schreef:En dan gaan ik er nog maar van uit dat je op de hoogte bent van de problemen op de L161 die al enkele dagen aan de gang zijn.

Als er vandaag een 30 tal piektreinen zijn afgeschaft zal het nog wel meevallen
Kristofke schreef:Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
én een probleem met de bovenleiding tussen (Y?) bockstael en Brussel-West. Twas leuk hoor, uiteindelijk thuis geraakt met een trein die over heel zijn traject aangekondigd stond als afgeschaft, pas in Asse of Opwijk had iemand toch blijkbaar door dat ie wel reed...geen idee hoe dit kon gebeuren

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 19 mar 2011, 12:38
door Brent
rail s schreef:
Kristofke schreef:En dan gaan ik er nog maar van uit dat je op de hoogte bent van de problemen op de L161 die al enkele dagen aan de gang zijn.

Als er vandaag een 30 tal piektreinen zijn afgeschaft zal het nog wel meevallen
Kristofke schreef:Er was een seinvoorbijrijding in Brussel-Noord met uitwerking tot 8u, er was die kraan op de 50A, er was een storing aan de seininrichting in Dendermonde waardoor op tegenspoor gereden moest worden ter hoogte van Schellebelle echter de eerste goederentrein op tegenspoor viel al in pan -> problemen op de 50A én 50 dus, tegen de middag was er een railbreuk op de 50A spoor B met 3 overwegen in groot alarm, er was een stroompanne in de omgeving van station Charleroi, er stond ook nog een goederentrein defect tussen Diest en Schulen, en net bij het begin van de namiddagspits viel er een motorsetl stil in de NZV.
én een probleem met de bovenleiding tussen (Y?) bockstael en Brussel-West. Twas leuk hoor, uiteindelijk thuis geraakt met een trein die over heel zijn traject aangekondigd stond als afgeschaft, pas in Asse of Opwijk had iemand toch blijkbaar door dat ie wel reed...geen idee hoe dit kon gebeuren
Met al die problemen kan de nmbs misschien wel extra bussen inzetten voor de reizigers... maar nee 't is weer "ikke ikke ikke en de rest kan stikke".

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 19 mar 2011, 13:41
door Jani
De NMBS kan niet zomaar bussen opvorderen, dit is het geval bij een volledige versperring van een baanvak (ongeval, zelfmoord) of bij langdurige werken.
In dit geval rijden er nog altijd treinen en kunnen ze dus niet zomaar overal bussen opeisen.

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 19 mar 2011, 17:18
door kika
Jani schreef:De NMBS kan niet zomaar bussen opvorderen, dit is het geval bij een volledige versperring van een baanvak (ongeval, zelfmoord) of bij langdurige werken.
In dit geval rijden er nog altijd treinen en kunnen ze dus niet zomaar overal bussen opeisen.
Wat weerhoudt de NMBS er van om vriendelijk te vragen dan wel te huren? Er zijn toch meer touringcaroperators dan enkel de De Lijn/TEC/MIVB? Of verwacht ik teveel ondernemingszin?

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 20 mar 2011, 21:19
door Brent
Jani schreef:De NMBS kan niet zomaar bussen opvorderen, dit is het geval bij een volledige versperring van een baanvak (ongeval, zelfmoord) of bij langdurige werken.
In dit geval rijden er nog altijd treinen en kunnen ze dus niet zomaar overal bussen opeisen.
Maar dan kan je op mekaar gedrukt staan in een trein om dat de andere niet rijdt. Of zien ze dat niet in bij de NMBS

Re: De nmbs gaat samen met infrabel werken aan de stiptheid

Geplaatst: 21 mar 2011, 09:41
door Jani
De NMBS biedt vervoer aan van punt A naar punt B, geen zitplaatsen. Als er een bus van de lijn in panne valt, dan staan er toch ook geen 20 taxi's klaar voor de reizigers, gewoon wachten op de volgende.