Laatste Lourdestrein in Turnhout/Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Laatste Lourdestrein in Turnhout/Herentals

Bericht door Wover »

http://www.thalsfm.be/nieuws/lokaal/ind ... &tid=17750
Op 13 juli 2006 zal de nacht-/ziekentrein die jaarlijks vanuit Turnhout naar Lourdes rijdt voor de allerlaatste keer vertrekken vanuit Turnhout.

De nachttrein stopt onder andere ook in Herentals en zal dat dus dit jaar voor de allerlaatste keer doen.

Om 15.39u. komt de trein aan in het station van Herentals en hij blijft er staan tot 15.52u.

Op 19 juli komen de bedevaarders/zieken terug aan.

De trein stopt dan in Herentals om 12.39u. en rijdt verder door naar Turnhout om 12.54u.
Wat zal de samenstelling zijn? Misschien dat ik als hij terugkomt hem ga spotten ofzo :)
5941

Bericht door 5941 »

hallo
ik ga zeker de lourdres trein spotten als hij vertrek op 13 juli 2006
ik heb juist gemail voor het vertrek uur
de loc zal miss een 12/13 zijn
wie kan hem op 19 juli in turnhout spotten

graag reactie

groetjes 5941
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Laatste keer? Wat gebeurt er dan vanaf volgend jaar? Beperking tot Brussel? Vervanging door TGV? Of gewoon niks meer?
5941

Bericht door 5941 »

weet het niet zal het na vragen
5941

Bericht door 5941 »

hallo

Het wordt veel te duur om een trein die niet 100% kan benut worden vanuit België te laten vertrekken. Onze zieken liggen in de normale compartimenten, meestal met 2, waar er 6 plaatsen voorzien zijn. De meeste Belgische Lourdesbedevaarten vertrekken vanuit het Franse Tourcoing met een TGV treinstel, dit is veel goedkoper (nationaal transport in Frankrijk in plaats van internationaal) Misschien dat de bedevaarten van de bisdommen Luik en Namen nog met nachttreinen blijven rijden

groetjes 5941
Davy

Bericht door Davy »

Spijtig.

Heb vorig jaar nog de eer gehad om deze trein te mogen bedienen als boordchef. Bezetting was toen al redelijk laag (2 rijtuigen leeg) en de verantwoordelijke heeft me toen ook laten weten dat het veel te duur was in verhouding van wat men kreeg (zeer oude ligrijtuigen zonder airco).
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Foto's van deze trein:
Antwerpen-Berchem (leeg): Afbeelding Turnhout: Afbeelding Herentals: Afbeelding Lier: Afbeelding Afbeelding Mechelen: Afbeelding Kan iemand deze laatste bezorgen aan deze TB? Hij nam de trein over te Lier en zei me na het maken van deze foto's dat collega's van hem via het net deze foto wel aan hem zouden bezorgen. Hopelijk komt hij terecht.
Morgen meer foto's op mijn website: http://www.jorisrail.be
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Ruben

Bericht door Ruben »

Steven

Bericht door Steven »

dezelfde trein in Weerde :-)
Bijlagen
DSC_0010.JPG
DSC_0010.JPG (171.57 KiB) 7401 keer bekeken
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

hallo,
Als ik eraan denk zal ik van dat laatste beeld eens de andere kant van de camera laten zien.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
e49memling

Bericht door e49memling »

Joris schreef: Kan iemand deze laatste bezorgen aan deze TB? Hij nam de trein over te Lier en zei me na het maken van deze foto's dat collega's van hem via het net deze foto wel aan hem zouden bezorgen. Hopelijk komt hij terecht.
Groeten,
Joris De Mol
Geen probleem, ik ken deze persoon, persoonlijk
5941

Bericht door 5941 »

hey

seg joris heb jij de nummer van de wagens kunne noteren

groetjes 5941
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
e49memling schreef:
Joris schreef: Kan iemand deze laatste bezorgen aan deze TB? Hij nam de trein over te Lier en zei me na het maken van deze foto's dat collega's van hem via het net deze foto wel aan hem zouden bezorgen. Hopelijk komt hij terecht.
Groeten,
Joris De Mol
Geen probleem, ik ken deze persoon, persoonlijk
Dat is goed, alsvast bedankt!
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
5941 schreef:hey

seg joris heb jij de nummer van de wagens kunne noteren

groetjes 5941
Jazeker, mail me anders via PM van welke rijtuigen je de nr wilt, dan zend ik ze door.
Bij zo een gelgenheden fotografeer ik meestal alle rijtuigen en hun nrs, zo kan ik ze niet verliezen.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
5941

Bericht door 5941 »

hallo
kan iemand dat filpje van de vrt nieuws afspelen in zijn eigen media player

ik zou dit graag ji houden als historisch al je hier 20 jaar later terug naar kijkt

groetjes 5941
Plaats reactie