Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Fles

Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Bericht door Fles »

..En dat nooit iemand kan zeggen dat NS verkeerde informatie verstrekt :lol:

Voor eens en voor altijd: De stoptrein naar Antwerpen, stopt op ALLE tussengelegen stations, zoals het een stoptrein betaamt, BEHALVE... Kijkt u zelf maar :mrgreen:

Afbeelding
Robin

Re: Dat jullie hier even GOED notie van nemen!!

Bericht door Robin »

schijnpoort is dan geen stopplaats of iets.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Fles

Bericht door Fles »

Nee precies. Dat is het voor geen enkele reizigerstrein. Maar stel je voor dat iemand het bedenkt he :lol:
kars

Bericht door kars »

Dat staat in Roosendaal inderdaad op de CTA´s en schermen met actuele vertrektijden. Dit is zo sinds er nieuwe schermen en CTA´s hangen, al minstens drie maanden.
apestaart

Bericht door apestaart »

Schijnpoort is een premetrostation voor trams 3, 5 en 6.
En trouwens van welk NS-station is dat bord?
groentje

Bericht door groentje »

Roosendaal, natuurlijk, vanwaar in Nederland vertrekt er anders een stoptrein naar Antwerpen?
kars

Bericht door kars »

Zoals ik zei: Roosendaal. Verder is dat het enige Nederlandse station waar de stoptrein naar Antwerpen-Centraal komt.

En verder wordt hier natuurlijk niet het premetrostation bedoeld, maar het emplacement Antwerpen-Schijnpoort.
Laatst gewijzigd door kars op 15 apr 2011, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
dentheo

Bericht door dentheo »

Laatste maal dat ik de stoptrein nam...stopte hij in Schijnpoort, of "op" Schijnpoort.

Laat er op onze trein een machinist zitten die daar bij de carwash een "propere (?)" trein moest oppikken.
Was zeer korte stop, ik denk dat de andere mensen in de trein dachten dat het voor een rood sein was. :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Peche

Bericht door Peche »

In het begin dat die nieuwe borden in Roosendaal waren stond er op dat de stoptrein wel stopte in Antwerpen Schijnpoort. Dat was pas een lachertje :-D
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Het zou mij niet verbazen dat sommige stoptreinen een 'dienststop' houden in Antwerpen-Schijnpoort (reglementair of als 'vriendendienst' aan een collega bestuurder?).
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Peche

Bericht door Peche »

Paul schreef:Het zou mij niet verbazen dat sommige stoptreinen een 'dienststop' houden in Antwerpen-Schijnpoort (reglementair of als 'vriendendienst' aan een collega bestuurder?).
Nog nooit gebeurt in die tijd dat ik er zat. En reglementair is er daar nooit een dienststilstand. Tenzij het een losse rit is. En dan nog gebeurt deze eerder aan het perron.
Er is geen enkele bestuurder van FNC die even gaat vragen om efkes te stoppen op Schijnpoort.
Marianne

Bericht door Marianne »

Heb me dat ook al verschillende keren afgevraagd waarom dat daar op dat bord staat inderdaad.
Zullen ze misschien geen Antwerpen- Berchem bedoeld hebben ofzo? En het dan fout ingeprogrammeerd hebben :wink:

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
kars

Bericht door kars »

Ik denk dat ze Antwerpen-Schijnpoort (goederenemplacement) hebben ingevoerd als station zonder halte. Klopt ook wel, alleen is het een goederenstation en dus is het overbodige informatie.
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Moet er daar eigenlijk geen NMBS logo staan in plaats van een NS logo? Of rijdt de NMBS onder naam van de NS tot Roosendaal?

Groeten,
Glodenox
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

NMBS is geen toegelaten vervoerder in Nederland. Zij rijden Roosendaal (grens) - Roosendaal op het veiligheidsattest van NS.
Plaats reactie