In Brussel Zuid zag ik afgelopen zondag deze 55'rs staan.Het waren er 2 met TVM opschrift , en ik vroeg me nu eens af wat TVM eigenlijk doet?Heb wel gezien dat deze een speciale koppeling had!
TVM is het sein systeem dat men gebruikt op de LGV1 alle seinen worden in de stuurpost weer geven dan en niet meer met licht seinen. en de koppeling aan de loco is voor te kunnen koppelen met een hogesnelheidstrein die een apparte koppeling hebben.
Dit zijn de locomotieven die (in princiepe) altijd klaar staan om tussen te komen op de hogesnelheidslijn, bij ernstige problemen, zoals gezegd, ze zijn uitgerust met de HSL-signalisatie van lijn 1 TVM-naar Frans model
e49memling schreef:Dit zijn de locomotieven die (in princiepe) altijd klaar staan om tussen te komen op de hogesnelheidslijn, bij ernstige problemen, zoals gezegd, ze zijn uitgerust met de HSL-signalisatie van lijn 1 TVM-naar Frans model
er aan toevoegend da je ze dus niet op L2 kan zien aangezien deze is voorzien van TBL 2 en er hier speciaal locs HLD 62 zijn voorzien om hetzelfde werk te doen. ook nog effe vermelden da de volledige benaming TVM430 is waarbij ik er nog niet ben achter gekomen waar de cijfers voor mogen staan
Bij die testen boven de 500 stond TVM afgezonderd want anders zou het niet al te goed lukken. En de 430 is niet de benaming maar het type van de grondinstallatie. Die locomotieven zijn altijd wel ergens te zien, behalve als je ze nodig hebt. Dan is er altijd wel iets aan de hand.