TVM???

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Concurrent

TVM???

Bericht door Concurrent »

Afbeelding In Brussel Zuid zag ik afgelopen zondag deze 55'rs staan.Het waren er 2 met TVM opschrift , en ik vroeg me nu eens af wat TVM eigenlijk doet?Heb wel gezien dat deze een speciale koppeling had!
TGV4513

Bericht door TGV4513 »

TVM is het sein systeem dat men gebruikt op de LGV1 alle seinen worden in de stuurpost weer geven dan en niet meer met licht seinen. en de koppeling aan de loco is voor te kunnen koppelen met een hogesnelheidstrein die een apparte koppeling hebben.
e49memling

Bericht door e49memling »

Dit zijn de locomotieven die (in princiepe) altijd klaar staan om tussen te komen op de hogesnelheidslijn, bij ernstige problemen, zoals gezegd, ze zijn uitgerust met de HSL-signalisatie van lijn 1 TVM-naar Frans model
Steven

Bericht door Steven »

e49memling schreef:Dit zijn de locomotieven die (in princiepe) altijd klaar staan om tussen te komen op de hogesnelheidslijn, bij ernstige problemen, zoals gezegd, ze zijn uitgerust met de HSL-signalisatie van lijn 1 TVM-naar Frans model
er aan toevoegend da je ze dus niet op L2 kan zien aangezien deze is voorzien van TBL 2 en er hier speciaal locs HLD 62 zijn voorzien om hetzelfde werk te doen. ook nog effe vermelden da de volledige benaming TVM430 is waarbij ik er nog niet ben achter gekomen waar de cijfers voor mogen staan
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

De maximale snelheid??? (Is me ooit verteld.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Steven

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:De maximale snelheid??? (Is me ooit verteld.)
zover ik weet is die snelheid nu 320 (commercieel) bij testen zijn ze al boven de 500 geweest zover ik me voor de geest kan halen
Jules

Bericht door Jules »

Bij die testen boven de 500 stond TVM afgezonderd want anders zou het niet al te goed lukken. En de 430 is niet de benaming maar het type van de grondinstallatie. Die locomotieven zijn altijd wel ergens te zien, behalve als je ze nodig hebt. Dan is er altijd wel iets aan de hand.
Shrek

Bericht door Shrek »

welke locomotieven gaan ze eigelijk gebruiken op L3 en L4? das geen TVM noch TBL2 :P
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:welke locomotieven gaan ze eigelijk gebruiken op L3 en L4? das geen TVM noch TBL2 :P
daar ligt nog niks voor vast
Tim

Bericht door Tim »

Er zijn geruchten dat men voor L4 enkele 77'ers zou aanpassen maar da's nog niet officieel vermoed ik.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Tim schreef:Er zijn geruchten dat men voor L4 enkele 77'ers zou aanpassen maar da's nog niet officieel vermoed ik.
:lol:

Dat zou zowat het meest achterlijke idee zijn dat ze kunnen bedenken! :P
5307

Bericht door 5307 »

zat ik nu ook te denken :lol:
Tim

Bericht door Tim »

Waarom? Een 77 lijkt mij daar wel goed voor...
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Maar dan moet hij ook nog een TGV kunnen wegslepen.
Zou mogelijk moeten zijn. Maar dan met +/- 10km/h de hellingen over.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Tim

Bericht door Tim »

Als ze er 2 aan mekaar koppelen zal dat toch wel gaan?
Een 77 is vergelijkbaar van vermogen met een 62 en op L2 gaat het aan ongeveer 80 km/u.
Plaats reactie