Pagina 1 van 3
					
				TVM???
				Geplaatst: 10 jul 2006, 20:40
				door Concurrent
				
In Brussel Zuid zag ik afgelopen zondag deze 55'rs staan.Het waren er 2 met TVM opschrift , en ik vroeg me nu eens af wat TVM eigenlijk doet?Heb wel gezien dat deze een speciale koppeling had!
 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2006, 21:05
				door TGV4513
				TVM is het sein systeem dat men gebruikt op de LGV1 alle seinen worden in de stuurpost weer geven dan en niet meer met licht seinen. en de koppeling aan de loco is voor te kunnen koppelen met een hogesnelheidstrein die een apparte koppeling hebben.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2006, 21:26
				door e49memling
				Dit zijn de locomotieven die (in princiepe) altijd klaar staan om tussen te komen op de hogesnelheidslijn, bij ernstige problemen, zoals gezegd, ze zijn uitgerust met de HSL-signalisatie van lijn 1 TVM-naar Frans model
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2006, 23:08
				door Steven
				e49memling schreef:Dit zijn de locomotieven die (in princiepe) altijd klaar staan om tussen te komen op de hogesnelheidslijn, bij ernstige problemen, zoals gezegd, ze zijn uitgerust met de HSL-signalisatie van lijn 1 TVM-naar Frans model
 er aan toevoegend da je ze dus niet op L2 kan zien aangezien deze is voorzien van TBL 2 en er hier speciaal locs HLD 62 zijn voorzien om hetzelfde werk te doen. ook nog effe vermelden da de volledige benaming TVM430 is waarbij ik er nog niet ben achter gekomen waar de cijfers voor mogen staan
 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2006, 07:44
				door Mark7758
				De maximale snelheid??? (Is me ooit verteld.)
			 
			
					
				
				Geplaatst: 11 jul 2006, 11:20
				door Steven
				Mark7758 schreef:De maximale snelheid??? (Is me ooit verteld.)
 zover ik weet is die snelheid nu 320 (commercieel) bij testen zijn ze al boven de 500 geweest zover ik me voor de geest kan halen
 
			
					
				
				Geplaatst: 23 jul 2006, 21:34
				door Jules
				Bij die testen boven de 500 stond TVM afgezonderd want anders zou het niet al te goed lukken. En de 430 is niet de benaming maar het type van de grondinstallatie. Die locomotieven zijn altijd wel ergens te zien, behalve als je ze nodig hebt. Dan is er altijd wel iets aan de hand.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 31 aug 2006, 19:38
				door Shrek
				welke locomotieven gaan ze eigelijk gebruiken op L3 en L4? das geen TVM noch TBL2 

 
			
					
				
				Geplaatst: 31 aug 2006, 19:42
				door Steven
				Shrek schreef:welke locomotieven gaan ze eigelijk gebruiken op L3 en L4? das geen TVM noch TBL2 

 
 daar ligt nog niks voor vast
 
			
					
				
				Geplaatst: 31 aug 2006, 20:22
				door Tim
				Er zijn geruchten dat men voor L4 enkele 77'ers zou aanpassen maar da's nog niet officieel vermoed ik.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 31 aug 2006, 20:31
				door Trainspotterke
				Tim schreef:Er zijn geruchten dat men voor L4 enkele 77'ers zou aanpassen maar da's nog niet officieel vermoed ik.
  
 
Dat zou zowat het meest achterlijke idee zijn dat ze kunnen bedenken! 

 
			
					
				
				Geplaatst: 31 aug 2006, 20:31
				door 5307
				zat ik nu ook te denken  

 
			
					
				
				Geplaatst: 31 aug 2006, 20:34
				door Tim
				Waarom? Een 77 lijkt mij daar wel goed voor...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 31 aug 2006, 20:35
				door Mark7758
				Maar dan moet hij ook nog een TGV kunnen wegslepen.
Zou mogelijk moeten zijn. Maar dan met +/- 10km/h de hellingen over.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 31 aug 2006, 20:37
				door Tim
				Als ze er 2 aan mekaar koppelen zal dat toch wel gaan?
Een 77 is vergelijkbaar van vermogen met een 62 en op L2 gaat het aan ongeveer 80 km/u.