Gezocht: Duitse films met Duitse ondertitels

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
melle

Gezocht: Duitse films met Duitse ondertitels

Bericht door melle »

Hallo,

Ik heb een weddenschap afgesloten met mijn leerkracht Duits. Ze beweerde dat het zo goed als onmogelijk is om hier in een Belgische winkel als Free records shop, Media Markt, etc, een Duitstalige film te vinden mét Duitse ondertitels erop (naast het Nederlands). Als ik voor dinsdag 17 mei zo'n film vind, dan trakteert zij mij op "ne crème" (of ijsje zoals men in het mooi Algemeen Nederlands zegt). Ik ben natuurlijk niet van plan om voor haar eentje te trakteren, dus moet ik voor dinsdag zo'n film vinden! :mrgreen:

Mijn vraag aan jullie is of jullie zo'n film kennen, en moest je deze thuis hebben liggen, eventueel het stukje waarop staat dat die film Duitse ondertitels bevat inscannen of fotograferen? :D

In ieder geval al bedankt om deze post te lezen want zeg nu zelf, de titel van deze post spreekt nu niet echt aan!

Groeten,

Melle
Reuel

Re: Gezocht: Duitse films met Duitse ondertitels

Bericht door Reuel »

Hmmm... Ik denk meteen aan Goodbye Lenin.
Maar of er Duitse ondertitels inbegrepen zijn, weet ik helaas niet.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Waarom niet Der Untergang? Al vraag ik me af waarom daar Duitse óndertitels bij zouden zitten.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Asterix

Bericht door Asterix »

melle schreef:Ik heb een weddenschap afgesloten met mijn leerkracht Duits. Ze...
Is het een hete stoot? Anders wil ik samen met haar wel eens zo een dvd bekijken terwijl jij die crème gaat eten :mrgreen:
Asterix

Bericht door Asterix »

Dieselfreak schreef:Waarom niet Der Untergang? Al vraag ik me af waarom daar Duitse óndertitels bij zouden zitten.
Ah, voor de slechthorenden!
kika

Bericht door kika »

Doe een retourtje Eupen, daar zit vast ook wel een winkeltje wat DVDs verkoopt :wink: Naast diegenen die al genoemd zijn, dacht ik nog aan Das Leben der Anderen maar dat is ook alweer 5 jaar oud. In Duitsland houden ze helaas niet zo van ondertitels. Kijk eens op imdb naar de laatste 3 jaar bij de Beierse filmawards en de Lolas, het zou me erg verbazen als deze Duitse films niet verkrijgbaar zijn bij je lokale bibliotheek/fnac/free record shop/multimediatoko/e-bay/torrent exchange... en de kans is erg groot dat ze Duitse ondertitels hebben.

Als 't een toffe leerkracht is, mag ze steeds hier op excursie komen en toon ik haar de MediathekView :)
Adler

Bericht door Adler »

Hier vind je een hele lijst van Duitse films met Duitse ondertitels:

http://wp.digischool.nl/duits/oefenen/l ... tse-films/
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Das Leben der Anderen is toch gewoon Duits gesproken?
kika

Bericht door kika »

sncf-sncb schreef:Das Leben der Anderen is toch gewoon Duits gesproken?
Daar werd ook om gevraagd: Duitstalige films met Nederlands- en Duitse ondertitels verkrijgbaar bij de DVD-boer bij u om de hoek.
melle

Bericht door melle »

Wauw! Wat een reacties!! :mrgreen:
Adler schreef:Hier vind je een hele lijst
van Duitse films met Duitse ondertitels:

http://wp.digischool.nl/duits/oefenen/l ... tse-films/
Jammer genoeg is dit een Hollandse site, en telt dit dus niet mee als bewijs. Ik heb wel enkele films van op deze site gevonden op de online shop van de free record shop, maar deze blijken allemaal met Nederlandse, Engelse of Franse ondertitels te zijn.
Ik heb ondertussen een film gevonden maar ik weet niet of het helemaal aan de voorwaarden voldoet.. Ik denk dat ik best nog wat verder zoek! Tips zijn dus nog steeds welkom! :D
En een retourtje Eupen zie ik wel zitten, alleen wil ik dan wel zeker zijn dat er een winkel is. Weet iemand een winkel in Eupen die op een wandelbare afstand is van het station?

Groeten,

Melle!
melle

Bericht door melle »

Der untergang was in de free record shop van Herentals overigens alleen maar verkrijgbaar met Nederlandse en Franse ondertitels. :wink:
Heimer

Bericht door Heimer »

Das boot
Wickie und die starke männer
Accelerat

Bericht door Accelerat »

En, is het gelukt?
treinbruno

Bericht door treinbruno »

melle schreef: En een retourtje Eupen zie ik wel zitten, alleen wil ik dan wel zeker zijn dat er een winkel is. Weet iemand een winkel in Eupen die op een wandelbare afstand is van het station?
Eupen Plaza? :P
Shoppingcenter net naast het station, er zit oa een Colruyt, ...
Afbeelding
groentje

Bericht door groentje »

En nog wat winkeltjes. Voor de rest is het toch wat troosteloos, met redelijk wat leegstand. Wat wil je ook, zo dicht bij een stad als Aken...
De rest van Eupen-centrum is trouwens ook vlakbij, grofweg aan de andere kant van het winkelcentrum.
Plaats reactie