heropeningen op L36?
Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
Bron http://deredactie.be/cm/de.redactie/vla ... de_station
Ik meen dat het hier gaat over een nieuwe stopplaats. Deze moet zich dan bevinden op de splitsing van HSL2 en L36, ten zuiden van Leuven ?
Ik meen dat het hier gaat over een nieuwe stopplaats. Deze moet zich dan bevinden op de splitsing van HSL2 en L36, ten zuiden van Leuven ?
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
Ongeveer, ja, ten zuidoosten van Leuven, waar L36 de Meerdalboslaan kruist. De eigenlijke 'splitsing' van L2 en 36 bevindt zich in het station van Leuven, daarna lopen beide lijnen een heel eind min of meer parallel. Uiteraard zullen de perrons wel op L36 aangelegd worden.Knipex schreef:Bron http://deredactie.be/cm/de.redactie/vla ... de_station
Ik meen dat het hier gaat over een nieuwe stopplaats. Deze moet zich dan bevinden op de splitsing van HSL2 en L36, ten zuiden van Leuven ?
Paul
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
De perrons zullen volgens het artikel inderdaad op L36 komen, maar toch even aanhalen: in Ans liggen ook perrons op L2.
Dus er zijn wel degelijk perrons op L2.
BDJ
Dus er zijn wel degelijk perrons op L2.

BDJ
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
Neen, want lijn 2 eindigt al voor het station van Ans, nog voor de eerste wisselstraten komende van Leuven!Bartjedj schreef:De perrons zullen volgens het artikel inderdaad op L36 komen, maar toch even aanhalen: in Ans liggen ook perrons op L2.
Dus er zijn wel degelijk perrons op L2.![]()
BDJ

-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
die perrons in ans worden minstens 2 keer per dag gebruikt
en in het weekend soms meer maar ook soms niet


en in het weekend soms meer maar ook soms niet

Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
Inderdaad in Ans spreken we NIET meer van L2 want het oorsprongsbord van L2 staat buiten het station zelf. Alle sporen in het station van Ans moeten bezien worden als deel uitmakende van L36
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
Het is al gezegd. Niettemin kan ik begrijpen waarom je dat zegt, perrons 1 en 2 van Ans geven richting Brussel alleen maar toegang tot lijn 2. Maar het oorsprongsbord ligt dus inderdaad pas na de perrons.
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
als ze er een gewone stopplaats van maken vrees ik dat dit op niets gaat uitdraaien. Met een ruime parking en fietsenstalling erbij kan dit wel heel succesvol worden
In de buurt van de halte is immers niet veel te zien, maar voor mensen die vanuit het zuiden/oosten richting leuven moeten ligt het wel ideaal 


-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
zeker als je soms hoort op de radio dat er file op de E40 vanaf boutersem tot brussel staat
en op de E314 file vanaf tielt-winge tot brussel

en op de E314 file vanaf tielt-winge tot brussel



Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
voor verkeer van de E314 telt deze halte niet mee, maar als men een parking maakt die via de N25 aansluit op de E40 wordt dit een dikke hittreinbruno schreef:zeker als je soms hoort op de radio dat er file op de E40 vanaf boutersem tot brussel staat
en op de E314 file vanaf tielt-winge tot brussel![]()

Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
De Industriezone van Haasrode ligt nochtans niet zo ver, hoor, en de Brabanthallen dacht ik ook niet. Dit kan dus wel een aantrekkingspool worden in de komende jaren.
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
Absoluut. Reizigers voor Leuven-centrum zijn voor geen centimeter geholpen met deze halte: wie in Leuven moet zijn, reist beter door naar Leuven. Bezoekers voor de Brabanthal én werknemers in de industriezone zijn er echter zeker mee geholpen.groentje schreef:De Industriezone van Haasrode ligt nochtans niet zo ver, hoor, en de Brabanthallen dacht ik ook niet. Dit kan dus wel een aantrekkingspool worden in de komende jaren.
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
ik denk toch vooral dat de gebruikers met hun wagen langs de E40/N25 gaan komen, zich parkeren en de trein verder naar brussel nemen. Als ze het fatsoenlijk uitbouwen kan dit een prachtige P+R halte worden.Jeroen schreef: Absoluut. Reizigers voor Leuven-centrum zijn voor geen centimeter geholpen met deze halte: wie in Leuven moet zijn, reist beter door naar Leuven. Bezoekers voor de Brabanthal én werknemers in de industriezone zijn er echter zeker mee geholpen.
Ook voor de mensen uit het zuid-oosten van leuven (Bierbeek, Korbeek-Lo,Blanden,..) is deze halte makkelijker bereikbaar dan Leuven, maar ook weer alleen als er een goede parking/fietsenstalling voorzien wordt.

Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
Zoals aan Wolfstee?
Ben er nog nooit geweest en weet niet of er veel op-en afgestapt wordt maar het kan zeker mensen (eerder) op de trein doen stappen.
Na de jaren van sluitingen komen eindelijk de heropeningen
Ben er nog nooit geweest en weet niet of er veel op-en afgestapt wordt maar het kan zeker mensen (eerder) op de trein doen stappen.
Na de jaren van sluitingen komen eindelijk de heropeningen

De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Haasrode krijgt een nieuw spoorwegstation
Ik ben al wel enkele keren in Wolfstee geweest, echt succesvol is dat toch niet.dekooiker schreef:Zoals aan Wolfstee?
Ben er nog nooit geweest en weet niet of er veel op-en afgestapt wordt maar het kan zeker mensen (eerder) op de trein doen stappen.
Na de jaren van sluitingen komen eindelijk de heropeningen