Demper van een seinpaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Breva

Demper van een seinpaal

Bericht door Breva »

Weet iemand hoe de demper van een armsein in elkaar zit?
Onze zit vast. Wij hebben de deksel er af gekregen - binnen in een lege ruimte, met een messingplaat met een centraal gat onderin. Er zat geen beweging in. Werkte dit met olie en een veer, zoals bij een auto?
Heeft soms iemand een tekening, die ik zou kunnen hebben (als scan)?
Breva

Re: Demper van een seinpaal

Bericht door Breva »

Ik heb nog een foto van de demper:
Afbeelding Wie kan helpen?

Afbeelding
Bibke

Bericht door Bibke »

Breva schreef:Ik heb nog een foto van de demper:
Afbeelding Wie kan helpen?

Afbeelding
Aha, een foto van onze Alain van La Chemin de Fer du Bocq.
Breva

Bericht door Breva »

Het is inderdaad den Alain, en hij wil heel graag in Spontin een seinhuisje met div seinen en zelfs een kandlaar installeren.
Maandag heb ik met hem de seinarm geplaatst kant tunnel, maar hij hangt niet horizontaal omdat de demper vast zit. Waarom, hoe, wat kunnen wij er aan doen, dat is mijn vraag. Wie kan helpen? Wie heeft tekeningen van seinpalen enz?
Ik heb zelf een boek (A3) met tekeningen van Reichsbahn seinpalen uit de jaren 30, die lagen bij kantonchefs ter inzage, zo iets moet toch ook in Belgie bestaan, of bij iemand in de verzameling zijn? Daar moet te zien zijn, hoe een demper in elkaar zit.
Vreemd ding, zo een demper, die had ik bij andere maatschappijen nog niet gezien. Wel leuk.
Plaats reactie