Industrielijn 207
Industrielijn 207
Gisteren heb ik gemerkt dat de sporen om rechtstreeks van Antwerpen naar Meerhout te rijden al gelegd zijn. Er is gebruik gemaakt van een zuivere kruising zodat de oude wijze, waarbij een trein vanuit Herentals het stuk van spoorlijn 29 kan oprijden, nog steeds mogelijk is.
De nieuwe aansluiting is wel nog niet in gebruik. Er staat een rood mobiel sein (rode vlag).
De nieuwe aansluiting is wel nog niet in gebruik. Er staat een rood mobiel sein (rode vlag).
Industrielijn 207
De kruising in Herentals ligt er reeds meer dan een maand.
Vanuit Lier is het spoor echter niet berijdbaar want als je goed kijkt merk je dat de dwarsstukken in de kruising ontbreken.
Slechts 2 stukken rail die vlotter verkeer onmogelijk maken en waarschijnlijk het seinprogramma ook.
Binnenkort is het tijdrovende keren in Herentals verleden tijd!
Vanuit Lier is het spoor echter niet berijdbaar want als je goed kijkt merk je dat de dwarsstukken in de kruising ontbreken.
Slechts 2 stukken rail die vlotter verkeer onmogelijk maken en waarschijnlijk het seinprogramma ook.
Binnenkort is het tijdrovende keren in Herentals verleden tijd!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Industrielijn 207
Het is vooral ook de hele winkel aan seinen die men nog moet aanpassen, idem trouwens voor de wissels aan de andere kant van Herentals voor de treinen komende uit Turnhout, hiervoor ontbreekt zelfs nog een stuk bovenleiding. Naar alle waarschijnlijkheid zal men al deze werken samen uitvoeren eventueel samen met nog andere werken. Zal ook allemaal beetje afhankelijk zijn van de budgetten en de hoogdringendheid die men aan deze werken meegeeft.
Re: Industrielijn 207
Iemand een schema hoe men de aansluiting gemaakt heeft ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50
Re: Industrielijn 207
in de GVA stond een paar maanden terug een artikel van lijn 207 , daar stond in dat de nieuwe aansluiting pas midden 2012 in gebruik kan worden genomen , dit owv de seinaanpasing
Re: Industrielijn 207
nog niet op http://www.sporenplan.nl/.
Lijkt mij moeilijk op te lossen met slechts een kruising.... vier wissels en een kruising misschien ?
Lijkt mij moeilijk op te lossen met slechts een kruising.... vier wissels en een kruising misschien ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Industrielijn 207
Even proberen een schema te maken!
Herentals
| |
brug
Albertkanaal
| |\ _ _ _ d_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ lijn 207
| | \ / /
| | X /
| | / \ |
| |/ \ \
| | c \ \
|/| b \ |
a| | \|
\
Lier \
Lijn 15
lijn 29
eindigt aan de E313 en wordt vanaf daar fietspad tot
vert. Nd driehoek Aarschot.
Er zijn dus 4 nieuwe wissels, nl: vertakking (c) op lijn 15 naar lijn 207 (d)
en wissel a en b om op lijn 15 op het juiste spoor te komen.
De nieuwe verbinding (c-d) kruist de bestaande lijn 29 (= X).
Herentals
| |
brug
Albertkanaal
| |\ _ _ _ d_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ lijn 207
| | \ / /
| | X /
| | / \ |
| |/ \ \
| | c \ \
|/| b \ |
a| | \|
\
Lier \
Lijn 15
lijn 29
eindigt aan de E313 en wordt vanaf daar fietspad tot
vert. Nd driehoek Aarschot.
Er zijn dus 4 nieuwe wissels, nl: vertakking (c) op lijn 15 naar lijn 207 (d)
en wissel a en b om op lijn 15 op het juiste spoor te komen.
De nieuwe verbinding (c-d) kruist de bestaande lijn 29 (= X).
Re: Industrielijn 207
Jammer,
het plannetje is mislukt.
Ik probeer het hier woordelijk uit te leggen.
Komende van Meerhout langs het Albertkanaal maakt lijn 207 bij het naderen van lijn 29 een scherpe bocht naar links (van het Albertkanaal weg). In die bocht ligt de wissel (1e wissel) van de nieuwe verbinding naar lijn 15.
Deze verbinding takt rechts af van lijn 207 en draait zeer zachtjes naar links, kruist lijn 29 en draait nog wat meer naar links om zo in lijn 15 uit te monden op het linker spoor richting Lier
(2e wissel).
Hierna richting Lier ligt een verbinding om van dit linker spoor naar het rechter spoor te gaan
(3e en 4e wissel).
In de loop van de voorbije maanden heeft men ook in het spoor van lijn 29 de dwarsliggers vervangen tot aan de wissel waar lijn 207 in lijn 29 uitmondt.
Duidelijk?
het plannetje is mislukt.
Ik probeer het hier woordelijk uit te leggen.
Komende van Meerhout langs het Albertkanaal maakt lijn 207 bij het naderen van lijn 29 een scherpe bocht naar links (van het Albertkanaal weg). In die bocht ligt de wissel (1e wissel) van de nieuwe verbinding naar lijn 15.
Deze verbinding takt rechts af van lijn 207 en draait zeer zachtjes naar links, kruist lijn 29 en draait nog wat meer naar links om zo in lijn 15 uit te monden op het linker spoor richting Lier
(2e wissel).
Hierna richting Lier ligt een verbinding om van dit linker spoor naar het rechter spoor te gaan
(3e en 4e wissel).
In de loop van de voorbije maanden heeft men ook in het spoor van lijn 29 de dwarsliggers vervangen tot aan de wissel waar lijn 207 in lijn 29 uitmondt.
Duidelijk?
Re: Industrielijn 207
Hier, dat werkt welL29&15 schreef:Even proberen een schema te maken!
Er zijn dus 4 nieuwe wissels, nl: vertakking (c) op lijn 15 naar lijn 207 (d)Code: Selecteer alles
Herentals | | brug Albertkanaal | |\ _ _ _ d_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ lijn 207 | | \ / / | | X / | | / \ | | |/ \ \ | | c \ \ |/| b \ | a| | \| \ Lier \ Lijn 15 lijn 29 eindigt aan de E313 en wordt vanaf daar fietspad tot vert. Nd driehoek Aarschot.
en wissel a en b om op lijn 15 op het juiste spoor te komen.
De nieuwe verbinding (c-d) kruist de bestaande lijn 29 (= X).

Groeten,
Glodenox