Pagina 1 van 1
29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 29 jul 2011, 20:32
door Robin
Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 29 jul 2011, 21:52
door Stijn91
Mooie foto's
Die foto met die 2 HLE 18 is succes hebben, had er 1 soms vertraging.
Weet je welke loc er vertrokken was / toe aan het komen was op de foto met klassiekje 263 en die break.
Op welke verbinding reed die vernieuwde break.
En die laatste foto, gaat die treinbestuurder op pensioen.
Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 30 jul 2011, 10:04
door Robin
Die foto met die 2 HLE 18 is succes hebben, had er 1 soms vertraging.
Geen idee, was naar de ram aan het zien van de bestuurder die op pensioen ging.
Weet je welke loc er vertrokken was / toe aan het komen was op de foto met klassiekje 263 en die break.
Borgworm L 5161
Op welke verbinding reed die vernieuwde break.
IC 2632 vanuit Antwerpen-centraal
En die laatste foto, gaat die treinbestuurder op pensioen.
inderdaad, deze was een bestuurder van Leuven

Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 30 jul 2011, 10:47
door Shrek
Stijn91 schreef:Die foto met die 2 HLE 18 is succes hebben, had er 1 soms vertraging.
De IC-A kruist volgens de dienstregeling altijd in Leuven. Moest er toch vertraging zijn zouden ze dus allebei evenveel vertraging moeten hebben...
Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 30 jul 2011, 10:53
door Robin
Shrek schreef:Stijn91 schreef:Die foto met die 2 HLE 18 is succes hebben, had er 1 soms vertraging.
De IC-A kruist volgens de dienstregeling altijd in Leuven. Moest er toch vertraging zijn zouden ze dus allebei evenveel vertraging moeten hebben...
In Luik kruisen ze ook met elkaar
Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 30 jul 2011, 12:48
door Stijn91
Robin schreef:Shrek schreef:Stijn91 schreef:Die foto met die 2 HLE 18 is succes hebben, had er 1 soms vertraging.
De IC-A kruist volgens de dienstregeling altijd in Leuven. Moest er toch vertraging zijn zouden ze dus allebei evenveel vertraging moeten hebben...
In Luik kruisen ze ook met elkaar
In Luik is het verschil 5 min., in Leuven is het 10 min.
Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 30 jul 2011, 14:05
door Shrek
Stijn91 schreef:
In Luik is het verschil 5 min., in Leuven is het 10 min.
In Leuven vertrekt de IC-A naar Luik om .27 en komt de IC-A uit Luik officieel aan om .33, maar in werkelijkheid staat hij om .30 meestal al aan het perron. Wat wilt zeggen dat ze elkaar telkens net buiten het station kruisen

Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 30 jul 2011, 14:49
door Steven
Dat zal deze week met die HLE18 niet het geval geweest zijn. Doordat er 2 hle's in de samenstelling aanwezig zijn is de snelheid op L2 beperkt aan 160 km/u.
Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 30 jul 2011, 15:01
door Robin
Steven schreef:Dat zal deze week met die HLE18 niet het geval geweest zijn. Doordat er 2 hle's in de samenstelling aanwezig zijn is de snelheid op L2 beperkt aan 160 km/u.
Dan is er met elke rit eigenlijk vertraging geweest dan?

Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 30 jul 2011, 16:23
door Steven
Robin schreef:Steven schreef:Dat zal deze week met die HLE18 niet het geval geweest zijn. Doordat er 2 hle's in de samenstelling aanwezig zijn is de snelheid op L2 beperkt aan 160 km/u.
Dan is er met elke rit eigenlijk vertraging geweest dan?

Met een buffertijd van bijna 5 min tussen Luik en Leuven zou dat er moeten voor zorgen dat ze net geen vertraging hebben daardoor.
Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 31 jul 2011, 02:19
door groentje
Steven schreef:Dat zal deze week met die HLE18 niet het geval geweest zijn. Doordat er 2 hle's in de samenstelling aanwezig zijn is de snelheid op L2 beperkt aan 160 km/u.
Die regel zou (tijdelijk?) afgeschaft zijn, om te kunnen testen zoals het moet, en na besluit dat die locomotief extra het totale remvermogen niet teveel negatief beïnvloed. Gehoord van de tractieverdeler, wat er van aan is, weet ik ook niet.
Re: 29-07-2011 | Luik - Leuven
Geplaatst: 31 jul 2011, 03:51
door Shrek
groentje schreef:
Die regel zou (tijdelijk?) afgeschaft zijn, om te kunnen testen zoals het moet, en na besluit dat die locomotief extra het totale remvermogen niet teveel negatief beïnvloed. Gehoord van de tractieverdeler, wat er van aan is, weet ik ook niet.
Als een 13+6xI11 genoeg kan remmen kan 13+18+12xI11 dat ook
