EEN RECORD BIJ DE NMBS.
EEN RECORD BIJ DE NMBS.
Hoi,
20 jaar geleden werd er bij de NMBS een record gevestigd.Het record dat gevestigd werd was dat van de langste reizigerstrein.
Op 27 april 1991 trok HLE 2711 een trein van 70 rijtuigen en dit tussen Gent Sint Pieters en Oostende.
Lukas
20 jaar geleden werd er bij de NMBS een record gevestigd.Het record dat gevestigd werd was dat van de langste reizigerstrein.
Op 27 april 1991 trok HLE 2711 een trein van 70 rijtuigen en dit tussen Gent Sint Pieters en Oostende.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: EEN RECORD BIJ DE NMBS.
Ik herinner mij dit nog!Lukas schreef:Hoi,
Lukas
Op de toenmalige BRT zonden ze dit volgens mij uit, met een helicopter.
Groetjes

http://www.feijenoordsemeesters.nl/LRtW/index.htmlLengte van de sleep was 1733 meter en het gewicht 2786 ton. Voor het afleggen van de 62,5 kilometer afstand had men 1 uur, 11 minuten en 5 seconden nodig.

Nu doet men 40 min. van Gent naar Oostende.
Dus eigenlijk is dat nog niet zo slecht, een half uur langer doen met een trein die meer dan 1,7 km langer is.
Dus eigenlijk is dat nog niet zo slecht, een half uur langer doen met een trein die meer dan 1,7 km langer is.
Juist, live zelfs! Met Jean-Luc Dehaene aan de stuurknoppen (voor de start althans...)vasonline schreef:Ik herinner mij dit nog!
In Spoorweg Journaal 51 van juli 1991 staat hierover een artikel.
Het record was een initiatief van de heer Van Peteghem en Kom op tegen Kanker.
Het staat ook vermeld in het Guinness Record boek van 1992.
Het record was een initiatief van de heer Van Peteghem en Kom op tegen Kanker.
Het staat ook vermeld in het Guinness Record boek van 1992.
- Bijlagen
-
- HLE2711.jpg (39.35 KiB) 7742 keer bekeken
-
met hoofdinstrukteurs Poelman & bekaertJeroen schreef:Juist, live zelfs! Met Jean-Luc Dehaene aan de stuurknoppen (voor de start althans...)vasonline schreef:Ik herinner mij dit nog!
Deze morgen heb ik IC 2207 (Gent - Genk) gezien in station Denderleeuw met HLE 2711, toen de trein vertrok zag ik het nummer en dacht ik aan de recordpoging, nu vraag ik mij af waar dat plaatje hangt van het record.
in de stuurpost normaal.Stijn91 schreef:Deze morgen heb ik IC 2207 (Gent - Genk) gezien in station Denderleeuw met HLE 2711, toen de trein vertrok zag ik het nummer en dacht ik aan de recordpoging, nu vraag ik mij af waar dat plaatje hangt van het record.
Onmogelijk dus om als pendelaar te zien.Steven schreef:in de stuurpost normaal.Stijn91 schreef:Deze morgen heb ik IC 2207 (Gent - Genk) gezien in station Denderleeuw met HLE 2711, toen de trein vertrok zag ik het nummer en dacht ik aan de recordpoging, nu vraag ik mij af waar dat plaatje hangt van het record.
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb er ergens wel een foto vanStijn91 schreef:Onmogelijk dus om als pendelaar te zien.Steven schreef:in de stuurpost normaal.Stijn91 schreef:Deze morgen heb ik IC 2207 (Gent - Genk) gezien in station Denderleeuw met HLE 2711, toen de trein vertrok zag ik het nummer en dacht ik aan de recordpoging, nu vraag ik mij af waar dat plaatje hangt van het record.
Bedankt voor je antwoord.

Een beetje jammer van dat "En vandaag in 2009 met de minst betaalde bestuurder" 
Als je tijd hebt om daar zoiets op te schrijven, denk ik dat dat loon terecht was.
Groeten,
Glodenox

Als je tijd hebt om daar zoiets op te schrijven, denk ik dat dat loon terecht was.
Groeten,
Glodenox
Dat hoeft niet noodzakelijk door een bestuurder te zijn geschreven, in werkplaatsen en langs wijksporen loopt er ook genoeg volk rond om "zich te amuseren". Dergelijke zinnen kan namelijk iedereen schrijven.Glodenox schreef:Een beetje jammer van dat "En vandaag in 2009 met de minst betaalde bestuurder"
Groeten,
Glodenox
Inderdaad iedreen kan dat schrijven.. achjah.. foto is van in de cab genomen ook trouwens