hallo,
Ik heb nog een kaartje om één dag 1ste klas te sporen (geldig tot eind augustus). Ik zou graag een ritje doen langs wat 'de mooiste lijnen van belgië' heten.
Ik lees hier op andere topics dat 43 luik-marloie en dan via Athus, Virton en Bertrix naar Dinant de moeite zijn.
ook lijn 89 via kortrijk naar zottegem is blijkbaar een topper. Alleen krijg ik het niet uit de dienstregeling geperst om deze allemaal in een dag te doen (en toch niet overal aan astronomische snelheid voorbij te zoefen). iemand tips hoe ik op een zonnige dag zoveel mogelijk geniet van mijn pasje? (het is niet de bedoeling zoveel mogelijk kilometers te doen, maar zoveel mogelijk 'mooie kilometers'). Misschien zijn er ergens anders al een tips of topics hierover...
Dagje sporen
Re: Dagje sporen
Spoorwegen algemeen -> Reisinformatie -> daar is een onderwerp over een dagje reizen in 1e klas.Jef Dakgoot schreef:hallo,
Ik heb nog een kaartje om één dag 1ste klas te sporen (geldig tot eind augustus). Ik zou graag een ritje doen langs wat 'de mooiste lijnen van belgië' heten.
Ik lees hier op andere topics dat 43 luik-marloie en dan via Athus, Virton en Bertrix naar Dinant de moeite zijn.
ook lijn 89 via kortrijk naar zottegem is blijkbaar een topper. Alleen krijg ik het niet uit de dienstregeling geperst om deze allemaal in een dag te doen (en toch niet overal aan astronomische snelheid voorbij te zoefen). iemand tips hoe ik op een zonnige dag zoveel mogelijk geniet van mijn pasje? (het is niet de bedoeling zoveel mogelijk kilometers te doen, maar zoveel mogelijk 'mooie kilometers'). Misschien zijn er ergens anders al een tips of topics hierover...
Wat je altijd kan doen is met een IC naar Luik, daar Luik - Marloie doen.
En met een P-trein vanuit Brussel naar Kortrijk in de spits. Stopt bijna elke station op lijn 89.
Wat je daartussen doet moet je zelf een beetje zoeken.
Veel van die pikuurtreinen stoppen nergens op L89, er zijn er zelfs die Denderleeuw overslaan ...Stijn91 schreef: En met een P-trein vanuit Brussel naar Kortrijk in de spits. Stopt bijna elke station op lijn 89.
En of L89 nu echt zo mooi is als L43,L162 enzovoort, zeker niet !
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Trein naar Zottegem en daar dan een stoptreintje naar Kortrijk nemen.HLE 2302 schreef:Veel van die pikuurtreinen stoppen nergens op L89, er zijn er zelfs die Denderleeuw overslaan ...Stijn91 schreef: En met een P-trein vanuit Brussel naar Kortrijk in de spits. Stopt bijna elke station op lijn 89.
En of L89 nu echt zo mooi is als L43,L162 enzovoort, zeker niet !
P-trein 8901 van 16:30 in Denderleeuw stopt nochtans in redelijk veel stations.