Bewonersprotest tegen geluidsoverlast treinen in Genk

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
KB

Bewonersprotest tegen geluidsoverlast treinen in Genk

Bericht door KB »

Infrabel, de beheerder van de spoorwegen in België, gaat geluidsmetingen laten uitvoeren in de wijk Boxbergheide en Wennel. Daarmee zou officieel vastgesteld moeten worden of de bewoners in de buurt van de spoorweg kampen met geluidsoverlast.

Een en ander liet Yvan Smets van Infrabel weten tijdens een protestbijeenkomst deze middag in Boxbergheide.

Als moet blijken dat er overschrijdingen zijn dan worden geluidsbeperkende maatregelen genomen.
Bron: HBVL

Ook TVL besteedt er aandacht aan: http://www.tvl.be/nl/2011-08-15/actieco ... -spoorweg/.
Laatst gewijzigd door KB op 15 aug 2011, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
L'union fait la force.
Steve

Re: Bewonersprotest tegen geluidsoverlast treinen

Bericht door Steve »

Voor alle duidelijkheid, het zijn dus wijken van Genk...
KB

Re: Bewonersprotest tegen geluidsoverlast treinen

Bericht door KB »

MIVB-reiziger schreef:Voor alle duidelijkheid, het zijn dus wijken van Genk...
Topictitel in die zin aangepast.
L'union fait la force.
HLE 2302

Re: Bewonersprotest tegen geluidsoverlast treinen in Genk

Bericht door HLE 2302 »

Amai ze, dan moeten ze vanaf nu overal actiecomité's en weet ik het beginnen oprichten ... want dat heb je dus echt overal. Als je niet tegen het geluid van een trein kunt, moet je ook niet in de buurt van een spoorlijn komen wonen. :roll:
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Robin

Bericht door Robin »

tegenwoordig klagen de mensen voor het minste he
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Hoeveel treinen per uur passeren er in die wijk?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steve

Bericht door Steve »

Dieselfreak schreef:Hoeveel treinen per uur passeren er in die wijk?
Behalve de IC-dienst zal het wel vooral om goederen gaan, en dat moet er toch een pakje zijn gezien de cruciale ligging van deze wijken.
Stef

Bericht door Stef »

Bestaat die wijk al lang? Ik heb zo de indruk dat het geen nieuwbouwen zijn die daar staan. Je hebt vaak mensen die een goedkoper stuk grond kopen naast een spoorlijn of een luchthaven en daarna klagen over de geluidsoverlast. Daar heb ik dus geen compassie mee. Echter lijkt mij dat hier niet het geval.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
KB

Bericht door KB »

Cijfer uit het filmpje van TVL: jaarlijks zo een 60.000 treinen. Ik heb er geen idee van of dat zou kunnen kloppen.
L'union fait la force.
KB

Bericht door KB »

Stef schreef:Bestaat die wijk al lang? Ik heb zo de indruk dat het geen nieuwbouwen zijn die daar staan. Je hebt vaak mensen die een goedkoper stuk grond kopen naast een spoorlijn of een luchthaven en daarna klagen over de geluidsoverlast. Daar heb ik dus geen compassie mee. Echter lijkt mij dat hier niet het geval.
Ook uit het filmpje van TVL: uit metingen zou blijken dat de geluidsoverlast de laatste jaren zou zijn toegenomen. Het verwijderen van een groencorridor zou hiervan de oorzaak zijn.
L'union fait la force.
Robin

Bericht door Robin »

KB schreef:
Cijfer uit het filmpje van TVL: jaarlijks zo een 60.000 treinen. Ik heb er geen idee van of dat zou kunnen kloppen.
dit zijn er dan gemiddeld 164 per dag :shock: .
Dan mogen er nog goederen rijden ik geloof dat de kennedytunnel nog niet zoveel haalt per dag.
Steven

Bericht door Steven »

Robin schreef:
KB schreef:
dit zijn er dan gemiddeld 164 per dag :shock: .
Dan mogen er nog goederen rijden ik geloof dat de kennedytunnel nog niet zoveel haalt per dag.
Dat maakt 82 gemiddeld per richting dat is 3,4 treinen per uur per richting en dat is toch niet zo super veel om te zeggen dat de kennedy dit getal niet zou halen.
Robin

Bericht door Robin »

leek veel maar had niet verder geteld :lol:
Galactic

Bericht door Galactic »

Mensen willen goedkope bouwgrond en kopen dan een perceel dichtbij een industriezone, spoorweg of luchthaven. Nadien wordt er altijd en overal geklaagd over geluidsoverlast. Wie was er het eerste? Die sporen of die woonwijk? Ik denk het eerste. Dus mensen die in die woonwijk een huis kopen, weten vooraf heel goed waaraan ze beginnen.
Akkoord : als er iets kan aan gedaan worden, dan moet dat zeker gebeuren. En ik hoop oprecht voor die mensen dat er maatregelen komen tegen dat lawaai. Maar de schuld aan de nmbs geven, dat is erover.

En wie was er ook van de partij? De burgemeester natuurlijk! Zouden de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar daar voor iets tussenzitten? :mrgreen:
Steven

Bericht door Steven »

Ik kan u een tip geven, ik woon sinds enige maanden vlak aan een spoorweg (waar ik geen spijt van heb) maar kreeg zeker geen korting omdat ik een spoorweg achter me heb. In tegendeel daar kijkt me totaal niet naar in tegendeel het is zelf een argument om de prijs op te trekken, namelijk kort bij openbaar vervoer (of het station in kwestie nu op 5 of 25 min is maakt dan weinig uit) en dat mag je verwachten in alle Vlaamse gemeenten. Kort bij de luchthaven wonen is dus geen reden om de prijs te laten zakken van een lap bouwgrond. De gronden binnen BHV zijn zowat de duurste in Vlaanderen, goedkoop bestaat daar gewoonweg niet. Ook op vele andere plaatsen gaat dit op. De mensen die het niet willen geloven moeten gewoon maar eens de advertenties nazien van bouwgronden in die bewuste regio's. Ik neem aan dat het probleem in Genk dus evenmin te maken heeft met goedkope bouwgronden.
Plaats reactie