MIVB-reiziger schreef:
M4 => enkel nog HLE21/11/12
M5 => enkel nog HLE21/11/12
M6 => HLE13 + HLE18/19 + HLE27
i11 => HLE13 + HLE18/19
Wat met de HLE20, HLE23 en HLE26? Zouden die ergens mee compatibel zijn of dat zonder al te veel aanpassingen gemaakt kunnen worden?
HLE 20 heeft geen TS-kabels, dat is dus zo goed als uitgesloten. 23 of 26 met een M4/M5 zou theoretisch wel lukken denk ik. Die kunnen in TS rijden en hebben kabels die passen op die van de M4/M5, dus met wat schakelingen aanpassen zou dat volgens mij moeten lukken. Dat is natuurlijk niet relevant, een 23/26 is immers niet krachtig genoeg voor een lange stam M4 op snelheid te krijgen en bovendien worden ze over enkele jaren toch gesloopt

I11+HLE27 is softwarematig, dat kan nog veel sneller in orde gebracht worden, maar dat is ook niet echt nodig gezien er genoeg andere locs beschikbaar zijn.
Wat mij vooral verbaasd is dat de M5 niet gemuxt is, dan konden ze die samen met de 27 gaan gebruiken eens die vrijkomen. Nu gaan ze de M5 steeds achter een zwakkere 11 of 21 moeten hangen, wat op een verbinding met veel stops toch enkele minuten verschil kan maken
