Haatmuziek

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Brent

Haatmuziek

Bericht door Brent »

Na het topic van de muziek waarnaar jullie luisteren wil ik wel eens weten welke muziek jullie nu echt haten.

Van mij alleszinds de Nyan Cat:
http://www.youtube.com/watch?v=QH2-TGUlwu4
:P :P
Accelerat

Re: Haatmuziek

Bericht door Accelerat »

TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Bij mij hetzelfde, Hardcore, Hardstyle, Jumpstyle, en van die heavy metal, met het enige wat je hoort, het geschreeuw van zo een of andere gast die net iets te oud is voor zo staant te headbangen :lol:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

http://www.youtube.com/watch?v=nJq5kvEO3Uo
TrainzDr3ver, wat is daar mis mee dan? Prachtig zuivere stem, zeer diepgaande lyrics en zeer opgetogen, toch? :mrgreen:
LML

Bericht door LML »

Billenkletsmuziek, Polonaisemuziek, e.d., toch zeker niet als ik nuchter ben...

Als 'k zat ben kan dat wel plezant worden... :mrgreen:
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Brent

Bericht door Brent »

kzal morgen nog es wat opsommen, nu gaat da nie want grote hoeveelheden tekst schrijven valt nie mee met een psp :wink: :)
stefanic

Bericht door stefanic »

Bij de modernere muziek zit veel brol, waarvan ge u afvraagt of DAT nu nog muziek is. Maar hetgene waar ik echt van walg zijn verkrachtingen van oudere hits.
Zo is het prachtige nummer 'Living Next Door to Alice' van Smokey (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Living_Next_Door_to_Alice ) totaal om zeep gebracht zodat het zelfs bijna onmogelijk is geworden om nog van het originele nummer te genieten.

zucht... gelukkig zijn er nog radiozenders zoals Nostalgie
spoorwegrealist
groentje

Bericht door groentje »

Ik loop niet meteen wild van de meeste electronische muziek, of die nu techno, hardcore of weet ik veel heet, en R 'n B/hiphop zijn dat evenmin. Ik hou ook niet van de meeste metalmuziek. Te veel golden oldies moet ik niet veel van hebben, wellicht een overdosis Radio2 gehad in mijn jeugd. En binnen het klassieke genre heb ik het minder voor de Italiaanse romantische opera (Verdi, Rossini...). Waarom is me niet erg duidelijk, Russische opera, zelfs Wagner kan ik wel nog pruimen, en ik loop wild van koormuziek. Te experimentele muziek, dodekafonische werken uit het begin van de 20e eeuw, bijvoorbeeld, zijn ook maar goed voor 1 keer.

Ik geef nog een paar genres mee die me wellicht hatemail zullen opleveren, want die ik wél goed vind :mrgreen: : folk met veel doedelzakken, de Passies van Bach, de revolutionaire symfonieën van Sjostakovitsj et al., Turkse volksmuziek, Arabische volksmuziek, Arabisch klassiek... Chinese klassiek is zelfs voor mij te vreemd :lol:
Brent

Bericht door Brent »

stefanic schreef:Bij de modernere muziek zit veel brol, waarvan ge u afvraagt of DAT nu nog muziek is. Maar hetgene waar ik echt van walg zijn verkrachtingen van oudere hits.
Zo is het prachtige nummer 'Living Next Door to Alice' van Smokey (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Living_Next_Door_to_Alice ) totaal om zeep gebracht zodat het zelfs bijna onmogelijk is geworden om nog van het originele nummer te genieten.

zucht... gelukkig zijn er nog radiozenders zoals Nostalgie
Jason Derulo heeft zo ook Show me love van Robin S naar de maan geholpen.
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

sncf-sncb schreef:http://www.youtube.com/watch?v=nJq5kvEO3Uo
TrainzDr3ver, wat is daar mis mee dan? Prachtig zuivere stem, zeer diepgaande lyrics en zeer opgetogen, toch? :mrgreen:
Hahaha inderdaad, zeer diepgaand lied, je moet wel ff de moeite doen om de lyrics uit het hoofd te leren :mrgreen:
Brent

Bericht door Brent »

Haatlijstje
Justin Bieber (die zingt als een schaap)
Clouseau (idem)
Hardcore (Happy hardcore van DJ Paul elstak vind ik dan wel weer mooi ma soit)
hard rock
metal
Hedendaagse Popmuziek (kan ik mijn verschrikkelijk aan ergeren)
...
Marianne

Bericht door Marianne »

Ik houd niet van rap enzo. Lady Gaga vind ik vreselijk, brrrr.
Al die elektronische muziek vind ik ook niet veel, alleen sommige trance gaat nog wel. Maar het nummer wat ze in Nederland als zomerhit bestempelden was echt totaal niks en ergerlijk vond ik zelfs (en dan moest dat nog veel op de radio gedraaid worden ook).

Geef mij maar liever Groentjes muzieksmaak. Folk vind ik erg leuk (vooral Iers en Schots), maar wat ik me bij Arabisch klassiek dan weer voor moet stellen weet ik niet :wink:

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
groentje

Bericht door groentje »

Ik ben ook niet erg thuis in die genres, maar bijvoorbeeld Lena Chamamyan, of Oum Khaltoum zijn grote namen. De eerste is een Syrisch-Armeense zangeres met een klassieke vorming, de andere is de Maria Callas, de La Esterella, de Tina Turner, alles tegelijkertijd van de Arabische muziek, maar eerder het populaire genre van de jaren '50. Er is ook heel veel instrumentale muziek geschreven, vooral voor oed (Arabische luit), rebab (snaarinstrument) en drums. Natuurlijk waren er heel wat onderlinge invloeden van de Osmaans-Turkse muziek, de Noord-Afrikaanse volksmuziek, maar ook Perzische muziek en zelfs Indisch.
Eigenlijk vind ik het meestal al goed zodra het niet teveel elektronisch versterkt of gemanipuleerd is :mrgreen:
Brent

Bericht door Brent »

50-60's Jazz en 80's-90's popmuziek staat het meeste op.
hld/77/7701-78xx

Bericht door hld/77/7701-78xx »

Zelf ik als jongere vind die tecnomuziek bucht.
En dan lachen ze met u als ge zegt dag ge van de beatles houdt.
De wereld zit toch raar ineen hè. :(
Plaats reactie