Snelheid per lijn
Re: Snelheid per lijn
Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Snelheid per lijn
Is moeilijk te veralgemenen. En ik denk niet dat je het zo ergens vind.Stijn91 schreef:Weet er iemand een site waar je de maximum snelheid per lijn kunt terugvinden?
Het varieert ook sterk van lijn tot lijn. en op elke lijn zijn voor grotere stukken andere snelheden courant.
nu op de grootste lijnen is het vooral 160 140 of 120

Re: Snelheid per lijn
Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.

Re: Snelheid per lijn
Kun je ook de link zetten naar het document waar de lijnen met TBL1+ vermeld staan?
Re: Snelheid per lijn
Er zijn lijnen die twee referentiesnelheden hebben. L25 en L36 zijn er al twee gekende van.Shrek schreef:Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
Re: Snelheid per lijn
Dat is trouwens een relatief recent verschijnsel. Vroeger was de refertesnelheid altijd de hoogste snelheid die ergens op een bepaalde lijn gereden mocht worden. Waar dat niet mocht, werd met snelheidsbeperkende borden gewerkt. Nu geeft men er blijkbaar meer en meer de voorkeur aan om langere lijnvakken van dezelfde lijn een eigen referentiesnelheid te geven. Dat is o.m. ook het geval op lijn 43: 90 tot Bomal, 120 tussen Bomal en Marloie.Steven schreef:Er zijn lijnen die twee referentiesnelheden hebben. L25 en L36 zijn er al twee gekende van.Shrek schreef:Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
De toestand die ik eerst beschreef heb je nog op lijn 96. De refertesnelheid is daar op 160 gebracht, maar op langere delen blijft de snelheid beperkt tot 140. Daar heb je dan ook geen groen-witte borden met 14 erop, maar geel-groene met 14.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Snelheid per lijn
Groen-witte borden bestaan niet hoor. Groen wel en wit ook maar niet gemengd.overweg13 schreef: . De refertesnelheid is daar op 160 gebracht, maar op langere delen blijft de snelheid beperkt tot 140. Daar heb je dan ook geen groen-witte borden met 14 erop, maar geel-groene met 14.
Re: Snelheid per lijn
Ik bedoelde groene driehoeken met witte cijfers.Steven schreef:Groen-witte borden bestaan niet hoor. Groen wel en wit ook maar niet gemengd.overweg13 schreef: . De refertesnelheid is daar op 160 gebracht, maar op langere delen blijft de snelheid beperkt tot 140. Daar heb je dan ook geen groen-witte borden met 14 erop, maar geel-groene met 14.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Snelheid per lijn
Geld de referentiesnelheid voor elk type trein overigens?Steven schreef:Er zijn lijnen die twee referentiesnelheden hebben. L25 en L36 zijn er al twee gekende van.Shrek schreef:Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
(Ik moet hier weer aan Zwitserland denken, waar men eigenlijk geen algemene referentiesnelheid heeft)
Snelheid per lijn
De refertesnelheid geldt voor elk type trein.
Dat wil niet zeggen dat elke trein de hoogst toegelaten snelheid op de lijn mag rijden, er dient rekening gehouden te worden met de beperkingen van loc en sleep.
Overigens: er hebben wel degelijk groen-witte (groene rand, wit vlak, zwarte cijfers) borden bestaan.
In de theorie maar in de praktijk weet ik niet.
Dat wil niet zeggen dat elke trein de hoogst toegelaten snelheid op de lijn mag rijden, er dient rekening gehouden te worden met de beperkingen van loc en sleep.
Overigens: er hebben wel degelijk groen-witte (groene rand, wit vlak, zwarte cijfers) borden bestaan.
In de theorie maar in de praktijk weet ik niet.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Snelheid per lijn
De bedoeling is toch om de L25 over de gehele lengte naar 160 te brengenSteven schreef:Er zijn lijnen die twee referentiesnelheden hebben. L25 en L36 zijn er al twee gekende van.Shrek schreef:Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.

-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Snelheid per lijn
Op papier inderdaad terug kunnen vinden; de rechter afbeelding is duidelijk gephotoshopt uitgaande van de linker foto, dus of er echt ergens zoëen staat? _________________dekooiker schreef:Overigens: er hebben wel degelijk groen-witte (groene rand, wit vlak, zwarte cijfers) borden bestaan.
In de theorie maar in de praktijk weet ik niet.
koperdieven die onder hoogspanning werken kunnen later weleens heel starre figuren blijken
Re: Snelheid per lijn
Volgens mij is dat bord gewoon de voorganger van ons huidige groen einde-zonebord met gele boord.