Snelheid per lijn
Geplaatst: 29 aug 2011, 12:07
Weet er iemand een site waar je de maximum snelheid per lijn kunt terugvinden?
Is moeilijk te veralgemenen. En ik denk niet dat je het zo ergens vind.Stijn91 schreef:Weet er iemand een site waar je de maximum snelheid per lijn kunt terugvinden?
Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
Er zijn lijnen die twee referentiesnelheden hebben. L25 en L36 zijn er al twee gekende van.Shrek schreef:Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
Dat is trouwens een relatief recent verschijnsel. Vroeger was de refertesnelheid altijd de hoogste snelheid die ergens op een bepaalde lijn gereden mocht worden. Waar dat niet mocht, werd met snelheidsbeperkende borden gewerkt. Nu geeft men er blijkbaar meer en meer de voorkeur aan om langere lijnvakken van dezelfde lijn een eigen referentiesnelheid te geven. Dat is o.m. ook het geval op lijn 43: 90 tot Bomal, 120 tussen Bomal en Marloie.Steven schreef:Er zijn lijnen die twee referentiesnelheden hebben. L25 en L36 zijn er al twee gekende van.Shrek schreef:Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
Groen-witte borden bestaan niet hoor. Groen wel en wit ook maar niet gemengd.overweg13 schreef: . De refertesnelheid is daar op 160 gebracht, maar op langere delen blijft de snelheid beperkt tot 140. Daar heb je dan ook geen groen-witte borden met 14 erop, maar geel-groene met 14.
Ik bedoelde groene driehoeken met witte cijfers.Steven schreef:Groen-witte borden bestaan niet hoor. Groen wel en wit ook maar niet gemengd.overweg13 schreef: . De refertesnelheid is daar op 160 gebracht, maar op langere delen blijft de snelheid beperkt tot 140. Daar heb je dan ook geen groen-witte borden met 14 erop, maar geel-groene met 14.
Geld de referentiesnelheid voor elk type trein overigens?Steven schreef:Er zijn lijnen die twee referentiesnelheden hebben. L25 en L36 zijn er al twee gekende van.Shrek schreef:Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
De bedoeling is toch om de L25 over de gehele lengte naar 160 te brengenSteven schreef:Er zijn lijnen die twee referentiesnelheden hebben. L25 en L36 zijn er al twee gekende van.Shrek schreef:Hierstaat toch van elke lijn de referentiesnelheid? Redelijk compleet lijkt me (op die paar verbindingsbogen na)Mark7758 schreef:Kijk eens in de netverklaring van de NMBS. Daar staat wel wat in. Niet compleet.
Adres even niet bij de hand. Maar google eens.
Op papier inderdaad terug kunnen vinden; de rechter afbeelding is duidelijk gephotoshopt uitgaande van de linker foto, dus of er echt ergens zoƫen staat? _________________dekooiker schreef:Overigens: er hebben wel degelijk groen-witte (groene rand, wit vlak, zwarte cijfers) borden bestaan.
In de theorie maar in de praktijk weet ik niet.