Brand in een seinpost in het station van Glaaien
Brand in een seinpost in het station van Glaaien
Lijn 34 : Hasselt - Luik-Guillemins: Onderbroken verkeer tussen Tongeren en Liers.
30/8/2011 20:55 Brand in een seinpost in het station van Glaaien.
Onderbroken verkeer tussen Tongeren en Liers. De IR c (29xx) treinen tussen Antwerpen-Centraal en Luik-Guillemins zijn beperkt tot Tongeren. De IC D (9xx) treinen tussen Herstal en Doornik worden verlengd tot Liers met een halte te Milmort. Tussen Tongeren en Liers kunnen de reizigers gebruik maken van een vervangende busdienst met extra halte te Glaaien. De reizigers uit Antwerpen-Centraal met bestemming Luik-Guillemins worden uitgenodigd om via Brussel-Noord te reizen.
30/8/2011 20:55 Brand in een seinpost in het station van Glaaien.
Onderbroken verkeer tussen Tongeren en Liers. De IR c (29xx) treinen tussen Antwerpen-Centraal en Luik-Guillemins zijn beperkt tot Tongeren. De IC D (9xx) treinen tussen Herstal en Doornik worden verlengd tot Liers met een halte te Milmort. Tussen Tongeren en Liers kunnen de reizigers gebruik maken van een vervangende busdienst met extra halte te Glaaien. De reizigers uit Antwerpen-Centraal met bestemming Luik-Guillemins worden uitgenodigd om via Brussel-Noord te reizen.

Re: Brand in een seinpost in het station van Glaaien
Jongens, wat is me dat allemaal op L34 de laatste tijd zeg. Ongevallen, slechte staat van het spoor, nu weer brand in de seinpost...
Wet van Murphy zeker?
Wet van Murphy zeker?
De brand was dus gisteren maar net zoals in Etterbeek vrees ik een beetje voor langdurende wijzigingen.
Over al die branden in seinposten de laatste jaren begin ik me toch ook vragen te stellen eerlijk gezegd...
De herstelling zal verscheidene weken in beslag nemen, lees ik op de NMBS-site. Wat is daar eigenlijk gebeurd, want blijkbaar ligt een verkeersongeval op de OW aan de basis van de problemen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
Men spreekt inderdaad over ettelijke weken onderbreking van het treinverkeer. Ik was gisteren toevallig op rondrit en ondervond op de terugreis meteen de nodige hinder. Ook de informatievoorziening stond gisterenavond, toch al een halve dag na het voorval, nog niet op punt. Later meer...
Edit: volgens de voorlopige (?) info in de planner wordt het treinverkeer tussen Tongeren en Liers hersteld vanaf 3 oktober.
Edit: volgens de voorlopige (?) info in de planner wordt het treinverkeer tussen Tongeren en Liers hersteld vanaf 3 oktober.
Een vrachtwagen heeft de bovenleiding afgereden.
Tengevolge hiervan is er brand ontstaan in het seinhuis.
De herstellingen zullen inderdaad enkele weken in beslag nemen.
De "logica" mis ik hier een beetje...tractiestroom van de bovenleiding komt toch niet uit een seinhuis ?markske schreef:Een vrachtwagen heeft de bovenleiding afgereden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
met voorbedachte raden voor de centralisering van de seinhuizen toch op tijd te kunnen laten doorgaan
.

Wel als deze zelfs maar zeer kort in aanraking komt met de sporen of een spoortoestel.
Hetzelfde is gebeurd in Etterbeek, een kabel van hoge voltage heeft er het spoor geraakt en de elektronica in de seinzaal is letterlijk gesmolten, een andere trein die in Watermaal halt hield heeft toen vuur gevat.
Hetzelfde is gebeurd in Etterbeek, een kabel van hoge voltage heeft er het spoor geraakt en de elektronica in de seinzaal is letterlijk gesmolten, een andere trein die in Watermaal halt hield heeft toen vuur gevat.
Laatst gewijzigd door Kristofke op 31 aug 2011, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
afgereden bovenleiding valt naar beneden, recht op een (open?) kabelgoot van de seinen, kortsluiting op die seinkabels die zich een weg zoekt naar het seinhuis.dentheo schreef:De "logica" mis ik hier een beetje...tractiestroom van de bovenleiding komt toch niet uit een seinhuis ?markske schreef:Een vrachtwagen heeft de bovenleiding afgereden.
Hoi
Is er vervangende busdienst? De Lijn of Tec?
f
Is er vervangende busdienst? De Lijn of Tec?
f
Hoe zit het met het goederenverkeer op deze lijn? Wordt dit omgeleid?
neen, de wissels aan Y-Glons zijn vastgezet voor het goederenverkeer op de as Hasselt-Montzen, vernam ik zopas.melle schreef:Hoe zit het met het goederenverkeer op deze lijn? Wordt dit omgeleid?
spoorwegrealist
-
Gisterenavond was het de TEC die de vervangende busdienst uitvoerde.Is er vervangende busdienst? De Lijn of Tec?
Het goederenverkeer werd op het eerste zicht inderdaad niet opgehouden, ook gisteren niet, want rond 20u30 zag ik een goederentrein in volle snelheid door het station van Tongeren stormen.
Groeten,