Class 66 lelijk?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Jerommeke

Class 66 lelijk?

Bericht door Jerommeke »

Eerst vond ik de Class 66 een aards lelijk ding, gewoon lelijk net als veel Engelse machines.
Ik bedoel hij lijkt wel op een ouderwedse stofzuiger, zo een uit 1960
Maar langzaamaan begin ik toch meer waardering te krijgen voor zijn brute kracht.
Vaak sta ik op Amersfoort CS te kijken als hij na een lange stop
zijn 3000pk weer tot leven laat komen, brullend met een hoop blauwe rook, stampend trek hij de loodzware container treinen weer vrij snel naar een normale snelheid.
We hebben in NL te weining diesels :cry:

Heeft iemand dat nou ook, met de class 66
5307

Bericht door 5307 »

ik heb vrij lang (wegens te wonen op een slechte treinlocatie) de class 66 willen zien, maar het lukte me niet, het dichtste station waar ik ze kon zien, en die makkelijk te bereiken was, was gent S-P. ik werd eens uitgenodigd door eric om eens in gent te gaan fotograferen. toen kwam de Pb20 voorbij :P hij had ons zien fotograferen, hij remde af. en plots in 1 keer volle tractie... rook rook rook gebrul gebrul gebrul :o :shock: :D en sinds dien ben ik meer en meer op plaatsen gaan spotten in de hoop om nog meer 66's tegen te komen. antwerpen, gent, gemmenich,...

sinds kort kwam ik op luchtbalen zagen we de gehele dag geen 66. en op de avond zagen we de DLC en nog geen 2 minuten later in dezelfde richting een R4C en de pret kon niet op... :lol:

kortom, ik vind ze super, ik heb er zelfs 1 besteld bij treinshop olaerts
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

Even off-topic, Gemmenich is vlak over de grens met Nederland in Walonie :? ?
Steven

Bericht door Steven »

Jerommeke schreef:Even off-topic, Gemmenich is vlak over de grens met Nederland in Walonie :? ?
waarom die opmerking?
5307

Bericht door 5307 »

das een mooie plaas om foto's te nemen, waar je de 55ers nog eens echt hoort brullen :wink:
Jerommeke

Bericht door Jerommeke »

@Steven

Vlaanderen is dichterbij voor me
5307

Bericht door 5307 »

ik vind L24 super...
1 nadeel: ik stap in de trein om 5.50 in Wervik om daar maar om 11 uur aan de lijn, das bijna 5 uur trein, das net iets te veel van het goede (dan nog nie gesproken van de terugreis, die is meestal nog vermoeiender, behalve als er een steven in de buurt is ... :wink: :lol:
enrico

Bericht door enrico »

in het begin vond ik het machien wel sjiek en nu vind ik dit een top machien

altans mijn mening
Sander

Bericht door Sander »

Ik ben heel erg benieuwd naar de zwarte Class 66, die hebben tenminste een geisoleerde cabine, zodat je geen oordoppen in hoeft te doen tijdens het rijden, best fijn voor de machinisten.

Daarnaast mogen ze van EMD ook best wel ergens een reserve Class zetten, voor als er weer eens eentje voor langere tijd kapot is.
Tux

Bericht door Tux »

5307 schreef:ik vind L24 super...
1 nadeel: ik stap in de trein om 5.50 in Wervik om daar maar om 11 uur aan de lijn, das bijna 5 uur trein, das net iets te veel van het goede (dan nog nie gesproken van de terugreis, die is meestal nog vermoeiender, behalve als er een steven in de buurt is ... :wink: :lol:
voor mij een klein uurtje met de brommer :D
Steven

Bericht door Steven »

5307 schreef:... behalve als er een steven in de buurt is ... :wink: :lol:
eender welke dus?
5307

Bericht door 5307 »

als steven ..... dienst heeft op de ica :wink:
Raf

Bericht door Raf »

De class66 is een typische lok voor de concurrentie: goedkoop, sterk en vrij bedrijfszeker.

Buiten de elektronische motorsturing en impulsremkraan is er weinig modern aan op te merken.

De tractiemotoren werken nog op gelijkstroom; na de eerste regenbui begint er water binnen te lopen in de stuurpost en bijgevolg ook roestvorming; de frontseinen geven s'nachts geen bal licht; geen airco; geen stuurtafel;
veel te smalle gang in de motorruimte. Wel een hoop lawaai in de stuurpost en in de zomer voel je hoe een plant zich voelt in een serre met de volle zon erop :x
Sander

Bericht door Sander »

Raf schreef:de frontseinen geven s'nachts geen bal licht;
Daarentegen branden de sluitseinen dusdanig fel dat je gaat vermoeden dat er een lampionnenoptocht voor je loopt... Maarja, de nieuwe Class 66 zouden een hoop goed moeten maken...

Grote voordeel van de Klaas: bedrijfszeker.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Mannekes toch , zoveel hinder van het lawaai binnen ja ?:P Ik vin het gebulder van de class66 ook serieus spectaculair , vooral als we aan het klimmen zijn richting Montzen.BTW de 55'rs kun je daar ook van katoen horen geven.(Gemmenich=>richting Aken,net grensgebied belgië/Duitsland,je passeert op een goede kilometer van Nederland)Het water loopt soms wel eens binnen , dat komt om de eenvoudige lasnaden,maar dan moet je maar denken dat het een eenvoudig ding is.Hier en daar zitten moderne snufjes aan , maar zoals de 36 graden van gisteren , dan voel je je zelfs geen plant meer in de cabine , maar gewoon uitgedroogde potgrond!!!

Lawaai in de cabien , eenvoudig op te lossen door => oorstopjes.En als je de class66 -motor eens graag hoort brullen , vensterke open en kop buitensteken :P zeker als je in stuurpost 2 zit , dan is het serieus wat lawaai dat ge hoort(buiten dan)(binnen ook)Die frontseinen kunnen ook niet veel licht geven als je de lampen bekijkt die er inzitten...Ben ook eens benieuwd wat de nieuwere class66'rs gaan bieden.

Ben toch blij dat we bij DLC , iets goeds hebben :P
Plaats reactie