10 september 2011 (Brukom - Sint-Pieters-Leeuw)

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
overweg13

10 september 2011 (Brukom - Sint-Pieters-Leeuw)

Bericht door overweg13 »

Gisteren stapten we opnieuw, in de zwoelte van een nazomerdag, en wel van Brukom (Sint-Pieters-Leeuw) naar Sint-Kwintens-Lennik. Je vindt een verslagje op mijn blog: http://blog.seniorennet.be/overweg13/ .
Voor de puristen onder ons: er komt deze keer geen trein aan te pas... Misschien kunnen 5 bussen dat compenseren.
Met vriendelijke groet

overweg13
kika

Re: 10 september 2011 (Brukom - Sint-Pieters-Leeuw)

Bericht door kika »

Als het nou Schienenbussen waren :lol:
Volgens mij heet wat je bedoelt daar op de middenberm een (step)barrier, enkele taalpuristen noemen het een betonnen voertuigkering. Je bedoeld toch zo'n soort betonnen vangrail?
overweg13

Re: 10 september 2011 (Brukom - Sint-Pieters-Leeuw)

Bericht door overweg13 »

kika schreef:Als het nou Schienenbussen waren :lol:
Volgens mij heet wat je bedoelt daar op de middenberm een (step)barrier, enkele taalpuristen noemen het een betonnen voertuigkering. Je bedoeld toch zo'n soort betonnen vangrail?
Ja, dat is precies wat het is. Opvallend: als je hier van de bus stapt, en je moet aan de overkant zijn, dan moet je dus voortaan altijd die omweg maken. Je mag er niet aan denken dat je 's morgens 1 minuut van je bus woont, en 's avonds 8, tenzij je dagelijks je leven riskeert. Beseften die wegontwerpers wel dat hier een bushalte ligt? (Die halte verschuiven in de richting Halle) zou misschien nog de elegantste oplossing zijn.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie