Wat is het verschil tussen de ticketcontrole door de treinbegeleider of door iemand van het Ticket Control Team.
En wat voor nut heeft die eventuele dubbele controle?
dubbele ticketcontrole
Re: dubbele ticketcontrole
Een treinbegeleider heeft eigelijk niet als hoofdtaak een ticket te controleren. Hij heeft nog een hele resem andere taken die belangrijker zijn. Dus de TBG zijn controle is oppervlakkiger.doggys2 schreef:Wat is het verschil tussen de ticketcontrole door de treinbegeleider of door iemand van het Ticket Control Team.
Iemand van het Ticket Control Team zal je ticket uitvoerig controleren (Zij gaan na of het echt is of vervalst..) en zullen ook ALTIJD een identiteitskaart vragen bij bvb een go-pass, pensioenkorting, een kind dat -12 is moet ook kunnen geidentificeerd worden als zijnde -12 jaar) En dat laatste klinkt misschien belachelijk want zo moest er ooit een dame die over mij zat bewijzen dat haar kind van 3 jaar (is toch duidelijk dat die nog geen 12 is) een siskaart ofzo van het kind tonen met de geboortedatum.
Darko schreef:Een treinbegeleider heeft eigelijk niet als hoofdtaak een ticket te controleren. Hij heeft nog een hele resem andere taken die belangrijker zijn. Dus de TBG zijn controle is oppervlakkiger.doggys2 schreef:Wat is het verschil tussen de ticketcontrole door de treinbegeleider of door iemand van het Ticket Control Team.
Iemand van het Ticket Control Team zal je ticket uitvoerig controleren (Zij gaan na of het echt is of vervalst..) en zullen ook ALTIJD een identiteitskaart vragen bij bvb een go-pass, pensioenkorting, een kind dat -12 is moet ook kunnen geidentificeerd worden als zijnde -12 jaar) En dat laatste klinkt misschien belachelijk want zo moest er ooit een dame die over mij zat bewijzen dat haar kind van 3 jaar (is toch duidelijk dat die nog geen 12 is) een siskaart ofzo van het kind tonen met de geboortedatum.
Bedankt voor het antwoord maar het laatste verhaal is maar theoretisch denk ik want sinds april rij ik met 65+ kaart en reeds tweemaal controle gehad maar NOOIT mijn identiteitskaart moeten tonen. Ik hoop niet dat ik er al zo oud en versleten uitzie

Dat valt te zien hoe strikt ze zijn. want dat verhaal van dat kind is gewoon ook echt waar. en bij een go pass moest ik ook altijd ID afgevendoggys2 schreef:Darko schreef:Een treinbegeleider heeft eigelijk niet als hoofdtaak een ticket te controleren. Hij heeft nog een hele resem andere taken die belangrijker zijn. Dus de TBG zijn controle is oppervlakkiger.doggys2 schreef:Wat is het verschil tussen de ticketcontrole door de treinbegeleider of door iemand van het Ticket Control Team.
Bedankt voor het antwoord maar het laatste verhaal is maar theoretisch denk ik want sinds april rij ik met 65+ kaart en reeds tweemaal controle gehad maar NOOIT mijn identiteitskaart moeten tonen. Ik hoop niet dat ik er al zo oud en versleten uitzie![]()
![]()

Ik heb nooit getwijfeld aan uw verhaal over dat kind maar zoals je al zei het hangt er vanaf hoe strikt ze hun werk doen.
- Dieselfreak
Lol, straks zullen ze van passagiers die een hond meenemen zeker ook een bewijs eisen dat het wel degelijk een hond is en geen mens?!Darko schreef:En dat laatste klinkt misschien belachelijk want zo moest er ooit een dame die over mij zat bewijzen dat haar kind van 3 jaar (is toch duidelijk dat die nog geen 12 is) een siskaart ofzo van het kind tonen met de geboortedatum.

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Ja een paar trukjes laten doen héDieselfreak schreef:Lol, straks zullen ze van passagiers die een hond meenemen zeker ook een bewijs eisen dat het wel degelijk een hond is en geen mens?!Darko schreef:En dat laatste klinkt misschien belachelijk want zo moest er ooit een dame die over mij zat bewijzen dat haar kind van 3 jaar (is toch duidelijk dat die nog geen 12 is) een siskaart ofzo van het kind tonen met de geboortedatum.