Modelbouwer daagt NMBS voor rechter
De NMBS is voor de rechter gedaagd. Niet door een ontevreden reiziger, maar wel door een producent van miniatuurtreintjes. 'Ik kocht bij de NMBS het alleenrecht om hun dubbeldekstrein in het klein na te bouwen', foetert hij. 'Maar nu laten ze ook een ander bedrijf die trein maken. Contractbreuk heet dat.'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GNA3GSHUC
Modelbouwer daagt NMBS voor rechter
Re: Modelbouwer daagt NMBS voor rechter
Van die redenering snap ik niets. Hoe kan je een contract hebben en geen betrokken partij zijn als dat contract volgens een andere partij door jou niet nageleefd zou worden? Die Jochem Goovaerts zegt de laatste tijd toch wel erg vreemde dingen vind ik.De spoormaatschappij wenst er niet dieper op in te gaan. 'Voor ons is dit een zaak tussen twee producenten', zegt woordvoerder Jochem Goovaerts. 'Met de ene hebben we een contract, met de andere niet. Het lijkt me logisch dat dat contract gerespecteerd wordt.' Wat dan met de bestelling bij de concurrent door de NMBS zelf en de klacht over contractbreuk? 'Nogmaals, volgens onze juristen zijn wij geen betrokken partij en gaat die zaak over de twee fabrikanten. Meer kan ik er niet over kwijt.'
Ja, op de Duitse treinfora barstte het van verbaasde duitsers die onze politie, incl. wapen, treintjes hadden zien opruimen uit vitrines in Genk....
Blijkt echter wel meer voor te komen op technologiebeurzen, ook in Duitsland...
Blijkt echter wel meer voor te komen op technologiebeurzen, ook in Duitsland...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Wat gaat de NMBS met al die modeltreintjes doen (1200 van LS Models en voor 5000 Euro van Classix) ?
Gaan ze zich voortaan toeleggen op modeltreinen of is Descheemaecker een modelbaan aan het bouwen ?
Gaan ze zich voortaan toeleggen op modeltreinen of is Descheemaecker een modelbaan aan het bouwen ?
Ze gebruiken die bij hun aanwervingsaffiches voor personeel....Adler schreef:Wat gaat de NMBS met al die modeltreintjes doen (1200 van LS Models en voor 5000 Euro van Classix) ?
1200 wagonnekes ???profke schreef:Ze gebruiken die bij hun aanwervingsaffiches voor personeel....Adler schreef:Wat gaat de NMBS met al die modeltreintjes doen (1200 van LS Models en voor 5000 Euro van Classix) ?
Om een modelbouw trein te mogen bouwen koop je het recht bij de echte spoorwegfirma. Het alleenrecht kopen kost die modelbouwfabrikanten een pak geld.
Ik zou het logischer vinden als men daarvoor het computerprogramma Adobe 'Photoshop' (®) gebruikte...profke schreef:Ze gebruiken die bij hun aanwervingsaffiches voor personeel....Adler schreef:Wat gaat de NMBS met al die modeltreintjes doen (1200 van LS Models en voor 5000 Euro van Classix) ?
Dat zijn geen modelbouwtreinen maar echte treinen, veel photoshop voor die posters trouwens.profke schreef:Ze gebruiken die bij hun aanwervingsaffiches voor personeel....Adler schreef:Wat gaat de NMBS met al die modeltreintjes doen (1200 van LS Models en voor 5000 Euro van Classix) ?