Eerste...

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Sander

Eerste...

Bericht door Sander »

Hoi,

Het leek mij wel eens aardig om een topicje te openen voor de foto's met een 'verhaal'. Omdat sommigen nou eenmaal makkelijker verhalen schrijven dan anderen, zal ik maar eens een onderwerpje noemen: 'de eerste...'. Je eerste keer dat je een bepaalde loc kon fotograferen, je eerste dat je een foto maakte met een digitale camera of misschien wel je eerste foto van een trein? Of toch je eerste echt 'professionele' foto? Of dan toch maar een foto van de eerste dienst van een bepaalde loc of treinstel?

Ik zal zo hieronder de aftrap geven. Het is de bedoeling dat je bij je foto ook een verhaaltje plaats: waarom gemaakt, waar gemaakt, wat bracht je ertoe, waarom juist die trein, we kennen het allemaal wel.

Tot zover dit eerste bericht in dit topic :wink: .
Sander

Bericht door Sander »

Eerste... foto met nieuwe camera!

Goed, ik ga dus de aftrap geven :) .

In februari 2006 kreeg ik dan eindelijk m'n nieuwe camera binnen (een Minolta 7D trouwens). Eng natuurlijk, alles nieuw dus maar even proberen...
Afbeelding Op de ijskoude 18e februari het geval maar eens op wat treintjes gaan proberen. Plek ingenomen op de Botlekbrug, lekker met zo'n schurende wind... Afijn, de eerste -bovenstaande- trein kwam al vrij snel opdagen, dus fotootje maken. Juist toen ik wilde afdrukken, kwam ik tot de ontdekking dat de ontspanknop van mijn huidige fotocamera veel gevoeliger is dan die van mijn oude, en dat de instellingen totaal verkeerd stonden (overbelicht). Na lang bewerken toch nog bovenstaand resultaat eruit weten te persen. Maar mooi is anders...

Wie durft de volgende te doen? :)
5307

Bericht door 5307 »

EERSTE .... class 66 op foto :wink:

ik was het beu om altijd op L69 en omstreken te gaan fotograferen (idem voor kortrijk). ik liet me meeslepen door enrico om eens naar het gentse te trekken, hij liet me verleiden door een DLC en wat meer tof stuff (uitgenoom altijd die 21/27 met m4 of die al afgezaagde breaks)...
ik had al gehoord van class 66, enkel gezien op foto en ik streefde naar de eigen foto van deze loc EN ze eens te kunnen horen in het echt.
die dag liet hij het precies afweten, bleef enorm lang weg, de moed al laten zakken om de dlc voor het eerst te kunnen zien... maar wat zien we afremmen? wat maakt veel lawaai en rook bij het terug optrekken, wie zijn diesel ruiken we ??? de PB20 van DLC... ik was zo verkocht van de loc zelf dat ik hem op foto nam, en niet de volledige trein, excuses ervoor.. :oops:
ik was toen (28/02/06) nog nie zo lang bezig met fotografie. het was nog met m'n nikon coolpix 885 :oops: Afbeelding
Plaats reactie