Twee regionale spoorlijnen naar Luxemburg weer open
Twee regionale spoorlijnen naar Luxemburg weer open
20.07.2006 Twee regionale spoorlijnen naar Luxemburg weer open
België en Luxemburg hebben een akkoord over de heropening van twee spoorverbindingen.
Bron: http://www.standaard.be/Kanaal/Index.as ... d=GPQVARIR
Verder geraak ik niet.
België en Luxemburg hebben een akkoord over de heropening van twee spoorverbindingen.
Bron: http://www.standaard.be/Kanaal/Index.as ... d=GPQVARIR
Verder geraak ik niet.
Re: Twee regionale spoorlijnen naar Luxemburg weer open
20.07.2006 Twee regionale spoorlijnen naar Luxemburg weer open
België en Luxemburg hebben een akkoord over de heropening van twee spoorverbindingen.
De federale regering heeft beslist middelen vrij te maken die de NMBS toelaten om twee spoorverbindingen tussen België en Luxemburg te heropenen voor reizigersverkeer. De ingebruikname is gepland voor 9 december. Dat meldt Bruno Tuybens (SP.A), de staatssecretaris voor Overheidsbedrijven.
Het gaat om de lijnen 165 (Virton-Rodange) en 167 (Rodange-Athus-Aarlen). De beslissing houdt in dat de stopplaatsen van Halanzy, Aubange en Messancy (provincie Luxemburg) op die lijnen opnieuw in gebruik genomen kunnen worden. Het akkoord komt er in samenwerking met de Luxemburgse overheid en de Luxemburgse spoorwegmaatschappij (CFL).
Door die samenwerking wordt het mogelijk om in 52 minuten van Virton naar Luxemburg te reizen. Op de twee lijnen zullen tijdens weekdagen dagelijks 18 treinen rijden. Infrastructuurbeheerder Infrabel zal de nodige werken uitvoeren om de lijnen opnieuw rijklaar te maken tegen 9 december.
Staatssecretaris Tuybens benadrukt de goede samenwerking tussen België en Luxemburg enerzijds en tussen de federale overheid, de Waalse overheid en de lokale besturen anderzijds. ,,De grote winnaar is de consument'', stelt de SP.A-politicus. ,,We kunnen zo een volwaardige verbinding bieden voor pendelaars die in het zuiden van het land wonen maar in Luxemburg werken.''
(belga)
Bron: http://www.standaard.be/Kanaal/Index.as ... d=GPQVARIR
Hallo,
Libramont-Virton-Rodange, waarvan ik vermoed dat het de eerste L zal zijn, zal waarschijnlijk met 41 zijn, zou het dan kunnen dat Aarlen-Rodange met iets van de CFL gesleept wordt? Die Duitse dieselstellen van de CFL mogen die in Belgie komen? Mag een 41 in luxemburg rijden? En heeft die tijd genoeg om die L te verlengen?
Groeten,
Joris De Mol
Libramont-Virton-Rodange, waarvan ik vermoed dat het de eerste L zal zijn, zal waarschijnlijk met 41 zijn, zou het dan kunnen dat Aarlen-Rodange met iets van de CFL gesleept wordt? Die Duitse dieselstellen van de CFL mogen die in Belgie komen? Mag een 41 in luxemburg rijden? En heeft die tijd genoeg om die L te verlengen?
Groeten,
Joris De Mol
Als het allemaal wordt zoals ze het nu roepen wordt het:
Arlon-Athus-Rodange met een 41er.
Libramont-Bertrix-Virton-Rodange met een 41er.
En tussen Luxemburg-Rodange en Virton 6 keer per dag een doorgaande trein met CFL 4000 en dosto rijtuigen of een Z2 of een CFL TER2NG 2200.
Arlon-Athus-Rodange met een 41er.
Libramont-Bertrix-Virton-Rodange met een 41er.
En tussen Luxemburg-Rodange en Virton 6 keer per dag een doorgaande trein met CFL 4000 en dosto rijtuigen of een Z2 of een CFL TER2NG 2200.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Hoezo te kort?
De 41er staat nu 1uur en 50 minuten niets te doen in Virton.
Soms rijdt hij in die tijd via Athus naar Stockem om even te tanken en zo.
Dus dat moet met gemaak gaan.
Gisteren was er van het klaarmaken van de perrons nog niets te zien.
De 41er staat nu 1uur en 50 minuten niets te doen in Virton.
Soms rijdt hij in die tijd via Athus naar Stockem om even te tanken en zo.
Dus dat moet met gemaak gaan.
Gisteren was er van het klaarmaken van de perrons nog niets te zien.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Eeeeum , even duidelijkheid brengen : de 4000'ers en Dosto's zijn beperkt toegelaten in België (enkel in het 25kV gebied dus voor de 4000'ers , want ze kunnen niet rijden op 3kV) , de 2200 (TER2N NG) mag nog niet in België komen want die is (in principe) nog niet goedgekeurd.. Ja natuurlijk kunnen we een uitzondering maken zodat ze snel over de grens mogen wippen , maar als je ziet dat de DB zelfs al op het kleine stuk tussen de Belgische grens en Aken eist dat onze locs met GSM-R en binnenkort zelfs met Indusi (Mark7758 schreef: En tussen Luxemburg-Rodange en Virton 6 keer per dag een doorgaande trein met CFL 4000 en dosto rijtuigen of een Z2 of een CFL TER2NG 2200.
