er word in beverlo centrum een nieuwe station gebouwt

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
heylen199701201

er word in beverlo centrum een nieuwe station gebouwt

Bericht door heylen199701201 »

Vanaf 13 december wijzigt de dienstregeling van spoorwegmaatschappij NMBS.

Brussel
De NMBS zal vanaf 13 december de nieuwe stopplaatsen Brussel-West en Simonis bedienen. Samenlopend wordt de dienstverlening tussen Dendermonde en Brussel uitgebreid. Dat past binnen het Gewestelijk Expresnet (GEN) rond Brussel.

De NMBS gaat een nieuw station bouwen in Beringen, op de lijn Hasselt-Mol. De stopplaats komt er ter hoogte van het kruispunt van de Koerselsesteenweg met de Motstraat. Bedoeling is in dit vervoersknooppunt de dienstregeling van treinen en bussen op elkaar af te stemmen. Er komt een grote overdekte wachtruimte, verharde en verlichte perrons, openbare toiletten, autoparking en fietsenstalling.

Als derde grootste stad van Limburg heeft Beringen momenteel alleen een stopplaats tussen Beverlo en Korspel. Het sanitair, de informatie en de toegankelijkheid zijn er ronduit ondermaats.

Nochtans had Beringen sinds 1 juli 1925 al een station in de Motstraat, dicht bij het stadscentrum, en een station in Beringen-Mijn, dat vooral bedoeld was voor het vervoer van kolen. Maar het Beringse station ging in 1984 dicht wegens niet rendabel. Het station van Beringen-Mijn overkwam hetzelfde in 1986. In 1992 werd daar ook het goederentransport stopgezet.

Als derde grootste stad van Limburg heeft Beringen momenteel alleen een stopplaats tussen Beverlo en Korspel. Het sanitair, de informatie en de toegankelijkheid zijn er ronduit ondermaats.

Nochtans had Beringen sinds 1 juli 1925 al een station in de Motstraat, dicht bij het stadscentrum, en een station in Beringen-Mijn, dat vooral bedoeld was voor het vervoer van kolen. Maar het Beringse station ging in 1984 dicht wegens niet rendabel. Het station van Beringen-Mijn overkwam hetzelfde in 1986. In 1992 werd daar ook het goederentransport stopgezet.
Laatst gewijzigd door heylen199701201 op 09 nov 2011, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Shrek

Re: er word in beverlo centrum een nieuwe station gebouwt

Bericht door Shrek »

Ik denk dat sommige zinnetjes weggevallen zijn uit je bericht ...
heylen199701201

Shrek schreef:Ik denk dat sommige zinnetjes weggevallen zijn uit je bericht ...
als je alles niet van buiten kent kun je er ook bij schrijven
Steven

Bericht door Steven »

Kenny leer gewoon om berichten volledig te maken, als anderen dat moeten lezen is dat dubbel zo leuk.
Shrek

Bericht door Shrek »

Dus als ik het goed begrijp staat het huidige station van Beverlo op de plek waar vroeger Beringen-mijn lag en komt het nieuwe op de plek waar vroeger het station Beringen lag ?
Bibke

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:Dus als ik het goed begrijp staat het huidige station van Beverlo op de plek waar vroeger Beringen-mijn lag en komt het nieuwe op de plek waar vroeger het station Beringen lag ?
Neen het station van Beringen-Mijn lag in Beringen-Mijn. Waar nu het station van Beverlo ligt was er vroeger niets. En inderdaad het station van Beringen komt te liggen waar het vroeger lag, aan de Koerselsesteenweg nabij het centrum van Beringen.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Beringen-Mijn
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Dit is volgens mij al een ouder bericht, want volgens mij gaat nieuwe dienstregeling in vanaf 12 december.
Laatst gewijzigd door Stijn91 op 09 nov 2011, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bibke

Bericht door Bibke »

Stijn91 schreef:Dits is volgens mij al een ouder bericht, want volgens mij gaat nieuwe dienstregeling in vanaf 12 december.
Inderdaad over dit onderwerp bestaat er minstens nog een topic.
Frank

Bericht door Frank »

Stijn91 schreef:Dits is volgens mij al een ouder bericht, want volgens mij gaat nieuwe dienstregeling in vanaf 12 december.
Het bericht is inderdaad uit 2009:

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... mber.dhtml
heylen199701201

Frank schreef:

dit is van dit jaar
Shrek

Bericht door Shrek »

heylen199701201 schreef:
Frank schreef:

dit is van dit jaar
waarom denk je dat?
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Ik kan perfect begrip op brengen met mensen die problemen hebben met het correct lezen & schrijven. Maar als men echt niet anders doet dan nutteloze topics aanmaken met totaal onsamenhangende berichten vol met spellingsfouten, dan begint dit na een tijdje te frustreren. Geen mens heeft hier nut aan, leert hier iets van bij. Ik denk dan ook dat de definitie van een forum niet echt duidelijk is.

Nogmaals, ik kan er prefect begrip voor op brengen, en dit zelfs verdedigen ... maar er zijn grenzen !
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 11 nov 2011, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Adler

Bericht door Adler »

HLE 2302 schreef:Ik kan perfect begrip op brengen met mensen die problemen hebben met het correct lezen & schrijven. Maar als men echt niet anders doet dan nutteloze topics aanmaken met totaal onsamenhangende berichten vol met spellensfouten, dan begint dit na een tijdje te frustreren. Geen mens heeft hier nut aan, leert hier iets van bij. Ik denk dan ook dat de definitie van een forum niet echt duidelijk is.

Nogmaals, ik kan er prefect begrip voor op brengen, en dit zelfs verdedigen ... maar er zijn grenzen !
Wat zijn spellensfouten ?
Asterix

Bericht door Asterix »

Steven schreef:Kenny leer gewoon om berichten volledig te maken, als anderen dat moeten lezen is dat dubbel zo leuk.
De Steven geeft niet op, hé :D
Adler

Bericht door Adler »

HLE 2302 schreef:Ik kan perfect begrip op brengen met mensen die problemen hebben met het correct lezen & schrijven. Maar als men echt niet anders doet dan nutteloze topics aanmaken met totaal onsamenhangende berichten vol met spellensfouten, dan begint dit na een tijdje te frustreren. Geen mens heeft hier nut aan, leert hier iets van bij. Ik denk dan ook dat de definitie van een forum niet echt duidelijk is.

Als die berichten ( hooguit 6 topics) je zo mateloos ergeren, waarom lees je ze dan en waarom neem je zelfs de tijd om er op te antwoorden ?
De onderwerpen die mij niet interesseren, lees ik gewoon niet.
Kenny heeft duidelijk geen kwade bedoelingen en beledigt ook niemand, wat niet kan gezegd worden van veel anderen hier.
En iemand wijzen op zijn "spellensfouten" als je eigenlijk spelfouten bedoelt, vind ik ook niet heel verstandig.
En wat de definitie van forum betreft, het woord forum is afgeleid van het Romeinse forum, wat een openbare marktplaats was.
Daar was ook iedereen welkom.
Plaats reactie