vandaag gewerkt in CW van Salzinnes

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
COCOKEN007

vandaag gewerkt in CW van Salzinnes

Bericht door COCOKEN007 »

Halloi iedereen,

vandaag gewerkt in de CW van Salzinnes en ik moet zeggen echt weinig werk voor de mensen.
Goed voor hen maar ze zijn zeker bang dat de werkplaats in de toekomst zal sluiten.
Er stond 5x type 27 en een type 78 en type 13 .
Das alles , ik heb gezien op de statistieken en verleden jaar zijn er 31 machines buitengegaan.
Das eigenlijk niet veel.
Maar een technieker zei me dat het met het buitendienststellen van de meeste diesels type behalve type 62-63 er minder werk is alsook de rangeerlocos.
Zij proberen nu type 77 en 78 binnen te trekken om daar onderhoud op te doen .
Ze hebben er geen problemen mee dat er weinig werk is maar wel voor de toekomst van de werkplaats.
Wat me vooral opvalt is dat de eerste 3 hallen zeer hoog zijn en dat de werktemperatuur daar rond de 20C bevat. Ik vind dat schitterend zo een hall en toch zo aangenaam om erin te werken.
VG

Cocoken
Shrek

Re: vandaag gewerkt in CW van Salzinnes

Bericht door Shrek »

Zeer fijn allemaal, maar zo'n grote hal warm houden kost onnoemelijk veel energie. Een moderne werkplaats (cfr charleroi) is veel efficiënter en milieuvriendelijker :)
Steven

Bericht door Steven »

Dat de hal van salzinnes zo hoog is heeft vooral te maken met de kranen om locs mee op te tillen, dat is niet echt anders bij andere onderhoudswerkplaatsen die ik al gezien heb (in Zwitserland onder meer). Dergelijke hallen maakt men nooit zo hoog voor motorstellen en die zien er dus automatisch anders uit. De hallen van Salzinnes waar men geen locs in de hoogte gaat brengen om ze te verplaatsen zijn veel minder hoog.
COCOKEN007

het is inderdaad zo dat er een kraan is om de locos op te tillen .
Het is een beetje een eng uitzicht als je boven je hoofd , ik schat zo een 20 m een volledige loco boven je
hoofd ziet voorbijgaan , het geeft wat een bang effect.
Maar in Salzinnes kunnen ze niet anders .
En als ze hun daken vol zonnepanelen leggen dan halen ze er nog winst uit ook , dan zijn de kosten van de werkplaatsen
deeltijds terugbetaald van de winst die ze eruit halen.
Steven

Bericht door Steven »

die locs heft men geen 20 hoog hoor, zo hoog is die hal niet eens. Ze komen een paar meter boven een loc uit, een loc is ongeveer 4m hoog dus je kan aannemen dat ze in die kraan op zowat 12 a 14 m hoog zitten.
COCOKEN007

ja , je hebt gelijk .

Ik heb de hoogte wat verkeerd ingeschat en ik kom rond de 12 m van de gele kraan.
Vandaag er nog steeds gewerkt en heb ook goed nieuws te melden.
Ze hebben sinds 11 mei 2011 de goedkeuring gekregen van Alstom om zelf asynchrone motoren te mogen herwikkelen.
Ze hebben een machine aangekocht waarmee deze motoren kunnen worden herwerkt.
De techniekers van de NMBS hebben in Frankrijk bij Alstom ook een examen afgelegd en hebben een zeer positieve evaluatie gekregen.
Trouwens ze zijn bezig aan het reviseren van het type 13.
Er stonden al 3 afgewerkt en 1 stond nog in test .
Ik stuur hier later fotos bij.
Toch nog toekomst voor de werkplaats van Salzinnes.
Plaats reactie