Station van Ninove afbreken voor terug een nieuwe te bouwen
Station van Ninove afbreken voor terug een nieuwe te bouwen
Hallo iedereen,
weet iemand waarom NMBS soms zotte kosten doen die niet nodig zijn?
Ze hebben het eerste station van Ninove afgebroken den dag dat het geklasseerd ging worden.
We krijgen zo een modern station met afhaling ABX of pakjes in die tijd alles erop en eraan.
Nu het huidig station is ongeveer 30 jaar oud of iets meer , vertoont geen slijtage maar over het laatst lees ik in de krant dat ze dit station ook tegen de vlatkte gaan smijten voor 100 meter verder terug een nieuw klein station te bouwen.
Wie beslist nu zo iets over nutteloze kosten?
De perrons zijn vernieuwd en verhoogt das goed maar een ander station das er over.
Mijn vraagis weten jullie nog zo van die nutteloze kosten die de NMBS gedaan heeft?
Graag jullie mening
Vg
Cocoken
weet iemand waarom NMBS soms zotte kosten doen die niet nodig zijn?
Ze hebben het eerste station van Ninove afgebroken den dag dat het geklasseerd ging worden.
We krijgen zo een modern station met afhaling ABX of pakjes in die tijd alles erop en eraan.
Nu het huidig station is ongeveer 30 jaar oud of iets meer , vertoont geen slijtage maar over het laatst lees ik in de krant dat ze dit station ook tegen de vlatkte gaan smijten voor 100 meter verder terug een nieuw klein station te bouwen.
Wie beslist nu zo iets over nutteloze kosten?
De perrons zijn vernieuwd en verhoogt das goed maar een ander station das er over.
Mijn vraagis weten jullie nog zo van die nutteloze kosten die de NMBS gedaan heeft?
Graag jullie mening
Vg
Cocoken
Re: Station van Ninove afbreken voor terug een nieuwe te bou
Het huidige station van Ninove is niet gebouwd voor een lang leven, vergelijk het met een containerklasje dat er al meer dan 30 jaar staat. Het moest allemaal nogal snel en goedkoop gebeuren, en dat is er aan te merken. Niet dat het onmiddellijk op instorten staat, maar er zit wel degelijk sleet op.
Op termijn wordt een deel van de ruimte overbodig, het seinhuis van Ninove verdwijnt immers. Je krijgt dan een vrij groot station met een nutteloze ruimte, die echter wel moet worden onderhouden.
Het huidige gebouw is ook geen waardevolle architectuur, en voor de weinige liefhebbers, er blijven nog genoeg andere exemplaren van over.
Tenslotte, men wil de stationsomgeving aanpassen, en het busstation aanpassen en verplaatsen. Naar waar nu het huidige spoorstation is, zodat overstappen vlot en comfortabel kan gebeuren. Geen slechte keuze, het huidige busstation (of beter gezegd, de verspreide bushaltes rond het station) is niet optimaal.
Zowat het enige bezwaar dat ik kan opperen, is dat de NMBS geen geld heeft, maar hier zouden De Lijn en het stadsbestuur bereid zijn om de heropbouw te betalen, heb ik begrepen.
Op termijn wordt een deel van de ruimte overbodig, het seinhuis van Ninove verdwijnt immers. Je krijgt dan een vrij groot station met een nutteloze ruimte, die echter wel moet worden onderhouden.
Het huidige gebouw is ook geen waardevolle architectuur, en voor de weinige liefhebbers, er blijven nog genoeg andere exemplaren van over.
Tenslotte, men wil de stationsomgeving aanpassen, en het busstation aanpassen en verplaatsen. Naar waar nu het huidige spoorstation is, zodat overstappen vlot en comfortabel kan gebeuren. Geen slechte keuze, het huidige busstation (of beter gezegd, de verspreide bushaltes rond het station) is niet optimaal.
Zowat het enige bezwaar dat ik kan opperen, is dat de NMBS geen geld heeft, maar hier zouden De Lijn en het stadsbestuur bereid zijn om de heropbouw te betalen, heb ik begrepen.
Je hebt gelijk groentje maar toch zijn er nog andere uitwegen met het station.
Je kan toch delen van het station verhuren als opslagplaats dat brengt toch ook op.
Je maakt er bureaus van zodat kleine firmas die kantoren kunnen benutten en hun personeel geraakt er met de trein.
Voor het nemen van de bus en zo da trekt op niks das waar.
Het stadsbestuur van Ninove is nooit geïnteresseerd in de infrastructuur rond het station .
Zij verkiezen liever aan het rond punt van de centrumlaan met het choppingcenter waar ook niets speciaal gemaakt is voor de bussen.
Ik sta achter jouw besluit, we zullen zien wat er gaat gebeuren maar toch vind ik het ergens weggesmeten geld
Je kan toch delen van het station verhuren als opslagplaats dat brengt toch ook op.
Je maakt er bureaus van zodat kleine firmas die kantoren kunnen benutten en hun personeel geraakt er met de trein.
Voor het nemen van de bus en zo da trekt op niks das waar.
Het stadsbestuur van Ninove is nooit geïnteresseerd in de infrastructuur rond het station .
Zij verkiezen liever aan het rond punt van de centrumlaan met het choppingcenter waar ook niets speciaal gemaakt is voor de bussen.
Ik sta achter jouw besluit, we zullen zien wat er gaat gebeuren maar toch vind ik het ergens weggesmeten geld
reeds vernomen dat er effectief een nieuw station komt.
Deze gaat staan voor de brug waar nu de bussen staan .
Het oude station wordt afgebroken en daar komen de bussen.
De parking nu achter het station is gratis omdat dit eigendom is van de stad
cocoken

cocoken
Voor de brug, rare plaats.COCOKEN007 schreef:reeds vernomen dat er effectief een nieuw station komt.
![]()
cocoken
Jammer dat men die plannen niet vroeger kon maken, nu een halve werf door de verhoging van de perrons, dan nog is een werf voor het stationsgebouw.
das waar Stijn maar ja meestal verloopt niet alles zoals je wilt.
En planning kennen ze precies zowel in de prive als aan de staat niet.
Maar het is nutteloos geld om een nieuw station te zetten terwijl je met het oude
ook van alle projecten kan uitwerken.
Ik ga toch nog fotos nemen een der deze dagen zodat ik toch wat herinneringen heb
van de ligging en ook het station.
Niet dat dit station mooi is maar toch , je kent deze al heel lang.
Maar hoe zal er ons nieuw station dan uitzien das de vraag .
Nog geen plannen gezien , hopelijk vernemen we hier wat meer.
Ninove is een toffe stad maar ook een klucht af en toe
cocoken
En planning kennen ze precies zowel in de prive als aan de staat niet.
Maar het is nutteloos geld om een nieuw station te zetten terwijl je met het oude
ook van alle projecten kan uitwerken.
Ik ga toch nog fotos nemen een der deze dagen zodat ik toch wat herinneringen heb
van de ligging en ook het station.
Niet dat dit station mooi is maar toch , je kent deze al heel lang.
Maar hoe zal er ons nieuw station dan uitzien das de vraag .
Nog geen plannen gezien , hopelijk vernemen we hier wat meer.
cocoken
Wacht eens even. Men gaat dus het oude station afbreken en op de plaats van de bussen een nieuw optrekken, terwijl men de bussen dan gaat verhuizen naar de plaats waar nu het station staat. Wat valt hiermee 'te winnen'? En vooral ook: met welke bussen denkt men dat busstation vol te kunnen zetten? Het is niet dat Ninove over een weelde aan busverbindingen beschikt, althans toch niet voor zover mijn herinnering reikt.
ons Ninof,
op gebied van urbanisatie en zo is het altijd een flop geweest.
In Ninove hebben ze nog maar weinig goede bouwwerken uitgevoerd.
Dat is het nieuw zwembad dat is in orde en trekt veel volk
De voet- en fietsgangersbrug van het park naar de Onderwijslaan.
Het shoppingscenter kan er ook nog door en voor de rest pffffffff.
maar toch blijven we een Ninovieter als onze karnaval maar gelukt is en goe weer
dan is Ninove nog zo mooi
Vg
Cocoken
op gebied van urbanisatie en zo is het altijd een flop geweest.
In Ninove hebben ze nog maar weinig goede bouwwerken uitgevoerd.
Dat is het nieuw zwembad dat is in orde en trekt veel volk
De voet- en fietsgangersbrug van het park naar de Onderwijslaan.
Het shoppingscenter kan er ook nog door en voor de rest pffffffff.
maar toch blijven we een Ninovieter als onze karnaval maar gelukt is en goe weer
dan is Ninove nog zo mooi
Vg
Cocoken
Nu moet je me toch eens uitleggen hoe je deze uitspraak
Zelf vind ik Ninof de kwaadste nog niet. Aalst en Geraardsbergen bakken er niet zoveel meer van op stedenbouwkundig gebied. De Plomblom was trouwens ook geen domme investering ter vervanging van de gloeilampenfabriek Sigtay. 'Liefde' is het tussen mij en Ninove evenwel nooit geweest. Ik heb er wel mijn middelbare school (in 't college) voltooid en houd er goede herinneringen aan over, maar behalve enkele oude vrienden heb ik er intussen nog maar weinig banden mee.
Wat hebben ze trouwens uitgespookt met het oude zwembad? Ik had ooit gehoord dat men daar een jeugdcentrum, een fuifzaal of iets dergelijks in wou onderbrengen.
koppelt aan:Het shoppingscenter kan er ook nog door en voor de rest pffffffff.

Zelf vind ik Ninof de kwaadste nog niet. Aalst en Geraardsbergen bakken er niet zoveel meer van op stedenbouwkundig gebied. De Plomblom was trouwens ook geen domme investering ter vervanging van de gloeilampenfabriek Sigtay. 'Liefde' is het tussen mij en Ninove evenwel nooit geweest. Ik heb er wel mijn middelbare school (in 't college) voltooid en houd er goede herinneringen aan over, maar behalve enkele oude vrienden heb ik er intussen nog maar weinig banden mee.
Wat hebben ze trouwens uitgespookt met het oude zwembad? Ik had ooit gehoord dat men daar een jeugdcentrum, een fuifzaal of iets dergelijks in wou onderbrengen.
Dat is nu inderdaad een jeugdcentrum, met de tekenacademie (denk ik), en nog andere dingen voor de jeugd.jotie schreef: Wat hebben ze trouwens uitgespookt met het oude zwembad? Ik had ooit gehoord dat men daar een jeugdcentrum, een fuifzaal of iets dergelijks in wou onderbrengen.
de Plomblom lijkt geslaagd maar is het niet
Daarmee wil ik zeggen dat het een polyvalente zaal moest worden en geen theaterzaal.
Dat was het begin.
Achteraf hebben ze de plannen aangepast en er een theaterzaal proberen van te maken.
Probleem van de zaal is de akoestiek.
De zaal is veel te droog waardoor er geen akoestiek is.
Ze hebben in PArijs een systeem met microfonen en vele kleine luidsprekers gekocht.
Dat zou het probleem in de Plomblom moeten opgelost zijn voor hun akoestiek.
Je kan dat systeem instellen tussen 1 en 8 ( bij 8 heb je een akoestiek zoals in een kathedraal).
Maar er werden snel problemen opgemerkt. Het belangrijkste probleem ruis van de versterkers.
Je hoort constant een ruis in de kleine luidsprekers gevolg veel ruis in de zaal , niet goed.
Nu zijn er vele techniekers geweest maar krijgen het niet weg ondertussen is die firma in faling en staat het systeem buiten dienst kostprijs in 1996 3.000.000 oude belgische franken.
Enzovoort over de Plomblom.
Ze bouwen een sporthal in de jaren 70 , die nu nog dienst doet maar het dak is zo slecht dat het bijna doorgezakt is , gevolg tot op heden lekt dat dak ongeloofelijk hard.
Nu anno 2011 zijn ze eindelijk de sporthal aan het renoveren , we hopen op een goed gebouw.
Nog dinges die verkeerd zijn in Ninove, ik kan blijven vertellen.
Ah het vernieuwd park waar kinderen spelen, ze hebben in de potgrond asbest gevonden , joepie voor de kinderen , allee alles gesloten en terug saneren.
das ook Ninove en nu zelfs een Moskee dat hadden we nog niet he.
Daarmee wil ik zeggen dat het een polyvalente zaal moest worden en geen theaterzaal.
Dat was het begin.
Achteraf hebben ze de plannen aangepast en er een theaterzaal proberen van te maken.
Probleem van de zaal is de akoestiek.
De zaal is veel te droog waardoor er geen akoestiek is.
Ze hebben in PArijs een systeem met microfonen en vele kleine luidsprekers gekocht.
Dat zou het probleem in de Plomblom moeten opgelost zijn voor hun akoestiek.
Je kan dat systeem instellen tussen 1 en 8 ( bij 8 heb je een akoestiek zoals in een kathedraal).
Maar er werden snel problemen opgemerkt. Het belangrijkste probleem ruis van de versterkers.
Je hoort constant een ruis in de kleine luidsprekers gevolg veel ruis in de zaal , niet goed.
Nu zijn er vele techniekers geweest maar krijgen het niet weg ondertussen is die firma in faling en staat het systeem buiten dienst kostprijs in 1996 3.000.000 oude belgische franken.
Enzovoort over de Plomblom.
Ze bouwen een sporthal in de jaren 70 , die nu nog dienst doet maar het dak is zo slecht dat het bijna doorgezakt is , gevolg tot op heden lekt dat dak ongeloofelijk hard.
Nu anno 2011 zijn ze eindelijk de sporthal aan het renoveren , we hopen op een goed gebouw.
Nog dinges die verkeerd zijn in Ninove, ik kan blijven vertellen.
Ah het vernieuwd park waar kinderen spelen, ze hebben in de potgrond asbest gevonden , joepie voor de kinderen , allee alles gesloten en terug saneren.
das ook Ninove en nu zelfs een Moskee dat hadden we nog niet he.