Trein ramt vrachtwagen vol diepvriesvlees
MAARSBERGEN - Een trein is in Maarsbergen tegen een vrachtwagen volgeladen met diepvriesvlees gebotst. Het ongeluk gebeurde vrijdag rond 15.20 uur op de Woudenbergseweg. De machinist is lichtgewond geraakt. De chauffeur bleef ongedeerd.
De vrachtwagen met trailer stond op de overweg en brak in tweeën. Het diepvriesvlees lag verspreid over het spoor en de weg. De spoorbomen zijn afgebroken, meldt verslaggever Remco te Kloese op Radio M Utrecht. Hulpdiensten waren massaal opgeroepen, maar hoefden nauwelijks in actie te komen.
Vanwege opruim- en herstelwerkzaamheden werd de Woudenbergseweg (N226) afgesloten voor alle verkeer. Op de A12 gingen vanuit beide richtingen de afritten Maarsbergen dicht, meldt de Verkeersinformatiedienst. De NS laat weten dat er tussen Utrecht CS en Arnhem de hele vrijdagavond geen treinverkeer is.
De reizigers in de verongelukte trein zijn met bussen verder vervoerd. Ook reizigers in een tweede trein moesten overstappen op de bus.
ROOKONTWIKKELING
Student Daan Sanders zat in de bewuste trein en zegt dat de reizigers naar het achterste deel van de trein moesten lopen, omdat er voorin sprake was van rookontwikkeling.
Hijzelf heeft een blauwe plek opgelopen door de noodstop van de trein, maar er zouden ook enkele reizigers zijn met een bloedneus. De politie zegt dat geen van de reizigers ernstige verwondingen hebben opgelopen.
Bron en foto's: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/412008/ ... oenen.html
MAARSBERGEN - Een trein is in Maarsbergen tegen een vrachtwagen volgeladen met diepvriesvlees gebotst. Het ongeluk gebeurde vrijdag rond 15.20 uur op de Woudenbergseweg. De machinist is lichtgewond geraakt. De chauffeur bleef ongedeerd.
De vrachtwagen met trailer stond op de overweg en brak in tweeën. Het diepvriesvlees lag verspreid over het spoor en de weg. De spoorbomen zijn afgebroken, meldt verslaggever Remco te Kloese op Radio M Utrecht. Hulpdiensten waren massaal opgeroepen, maar hoefden nauwelijks in actie te komen.
Vanwege opruim- en herstelwerkzaamheden werd de Woudenbergseweg (N226) afgesloten voor alle verkeer. Op de A12 gingen vanuit beide richtingen de afritten Maarsbergen dicht, meldt de Verkeersinformatiedienst. De NS laat weten dat er tussen Utrecht CS en Arnhem de hele vrijdagavond geen treinverkeer is.
De reizigers in de verongelukte trein zijn met bussen verder vervoerd. Ook reizigers in een tweede trein moesten overstappen op de bus.
ROOKONTWIKKELING
Student Daan Sanders zat in de bewuste trein en zegt dat de reizigers naar het achterste deel van de trein moesten lopen, omdat er voorin sprake was van rookontwikkeling.
Hijzelf heeft een blauwe plek opgelopen door de noodstop van de trein, maar er zouden ook enkele reizigers zijn met een bloedneus. De politie zegt dat geen van de reizigers ernstige verwondingen hebben opgelopen.
Bron en foto's: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/412008/ ... oenen.html
- Dieselfreak
Re: Trein ramt vrachtwagen vol diepvriesvlees
& Hoe is die vrachtwagen verzeild geraakt op de overweg toen die gesloten was? Daar staat niets over in dat artikel.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Altijd al afgevraagd hoe een vomerende trein eruit ziet? Wel, zo: http://twitpic.com/7u2aup#.TutsKfT4zoZ.facebook 

Er stond file op de weg en de vrachtwagenchauffeur dacht dat ie kon aansluiten, maar moest stoppen midden op de overweg. Toen gingen de bomen weg en nu heeft de chauffeur een vrachtwagen in 2 delen. De vrachtwagenchauffeur kon veilig weg komen. Overigens is dit niet de schade van 1 trein: hij is geraakt door IC 3153 van Schiphol naar Nijmegen gereden door de 6-delige V-IRM no. 8652, van de andere kant kwamen twee 4-delige V-IRM treinstellen no's. 9430 en 9596 als IC 3050 Nijmegen-Den Helder. Het 6 delige stel is dezelfde dag nog afgesleepd naar Haarlem voor herstel, de twee 4-delige stellen zijn zelfstandig naar Eindhoven gegaan voor herstel.Dieselfreak schreef:& Hoe is die vrachtwagen verzeild geraakt op de overweg toen die gesloten was? Daar staat niets over in dat artikel.
- Dieselfreak
Hoe slim van die vrachtwagenchauffeur. Staat er in Nederland bij veel overwegen niet "Bij file overweg vrijlaten"? Da's trouwens toch een algemene verkeersregel?Sander14 schreef:Er stond file op de weg en de vrachtwagenchauffeur dacht dat ie kon aansluiten, maar moest stoppen midden op de overweg. Toen gingen de bomen weg en nu heeft de chauffeur een vrachtwagen in 2 delen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
een logisch persoon laat dit sowieso vrij, moet er daarvoor een bord staan?

- Dieselfreak
Precies. Daarom vraag ik me af wat er met die vrachtwagenchauffeur aan de hand was dat hij een overweg opreed, terwijl er achter de overweg niet voldoende plaats was om aan te schuiven, zodat de vrachtwagen op de sporen kwam stil te staan, met alle gevolgen van dien.Robin schreef:een logisch persoon laat dit sowieso vrij
Wellicht omdat niet alle personen logisch zijn...Dieselfreak schreef:Precies. Daarom vraag ik me af wat er met die vrachtwagenchauffeur aan de hand was dat hij een overweg opreed, terwijl er achter de overweg niet voldoende plaats was om aan te schuiven, zodat de vrachtwagen op de sporen kwam stil te staan, met alle gevolgen van dien.Robin schreef:een logisch persoon laat dit sowieso vrij
Je kan dit efficiënt noemen, maar ik vind het precies redelijk roekeloos om een treinstel dat net een ongeval gehad heeft zomaar meteen weer onder spanning te brengen ...Sander14 schreef:de twee 4-delige stellen zijn zelfstandig naar Eindhoven gegaan voor herstel.
-
Ga er maar van uit dat het achterste treinstel het voorste (beschadigde) treinstel heeft gesleept.
Natuurlijk is het treinstel dat de botsing gehad heeft in opzending mee genomen.Shrek schreef:Je kan dit efficiënt noemen, maar ik vind het precies redelijk roekeloos om een treinstel dat net een ongeval gehad heeft zomaar meteen weer onder spanning te brengen ...Sander14 schreef:de twee 4-delige stellen zijn zelfstandig naar Eindhoven gegaan voor herstel.
Maar dan nog, dat achterste treinstel heeft toch ook meer dan de normale schokken moeten ondergaan? OK je hebt 90% kans dat er niets aan de hand is, maar er moest maar eens een hoogspanningskabel zijn losgekomen...MaartendeJ schreef:Ga er maar van uit dat het achterste treinstel het voorste (beschadigde) treinstel heeft gesleept.
Er komt (in België toch) altijd iemand langs om dergelijke treinen te schouwen voor deze mogen verplaatst worden. Ik denk en hoop dat dit voor Nederland hetzelfde is.Shrek schreef:Maar dan nog, dat achterste treinstel heeft toch ook meer dan de normale schokken moeten ondergaan? OK je hebt 90% kans dat er niets aan de hand is, maar er moest maar eens een hoogspanningskabel zijn losgekomen...MaartendeJ schreef:Ga er maar van uit dat het achterste treinstel het voorste (beschadigde) treinstel heeft gesleept.
Treinstellen zijn compleet gecontroleerd voordat ze vervoerd zijn. (Op eigen kracht dan wel gesleept) Is gewoon regel.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
- Dieselfreak
Ik zat gisteren op de trein die in Machelen (Zulte) een auto aangereden heeft. Na anderhalf uur in de trein gezeten te hebben, kwam er een bus om de passagiers naar Gent te brengen. Ik ben met 1 uur en 50 minuten vertraging in Gent aangekomen.