Nogal wat vragen die ik afvuur, waarvoor mijn excuses, maar ik kon het niet laten

Ps: de link http://www.focus-wtv.tv/programma/wtv/n ... n-koksijde
"Een "drukke" spoorlijn die De Panne met Gent verbind."
Drukke spoorlijn, druk station ? Als er nu eens een station was die geen nieuw gebouw nodig had is het Koksijde wel. Zo nutteloos investeren, gewoon voor die cyclocross. Koksijde zal zolang er geen tram rijd niet druk worden. Het is dan ook veel te afgelegen van de kustlijn."Er stappen in Koksijde zo'n 400 reizigers per dag op."
Thx, eventueel zicht op herstellingswerken?Tim schreef:Er gelden inderdaad snelheidsbeperkingen wegens slechte staat van de dwarsliggers.
Het is er in elk geval drukker dan je zou vermoeden. Als je ziet welke massa volk er op en af stapt in bepaalde stations (bv. station Tielt) dan mag je voor die ene lijn wel spreken van een continue drukte. Op welke tijdstip je die trein ook neemt, tussen 6u en 19u is het meestal rechtstaan.HLE 2302 schreef:Drukke spoorlijn
Die kinderen die dat gespoten hebben zullen zich zelf waarschijnlijk al lang niet meer als kinderen aanzienMIVB-reiziger schreef:verder moet het natuurlijk juist een M6-stam zijn met kindertekeningen op het eerste rijtuig dat daar zo prominent in beeld komt...)
AkkoordShrek schreef:Ik vind het persoonlijk niet verkeerd dat een gemeente mee kan bepalen hoe uitgebreid het station is.
Maar of het bouwen van het nieuwe station van Koksijde nodig was laat ik in het midden. Daarbij, is Kortrijk geen station van infrabel? (En dat brengt ons weer bij de onduidelijke splitsing...)HLE 2302 schreef:Drukke spoorlijn
Ik deel je mening! Op deze manier zouden misschien veel verloederde stations opgeknapt kunnen worden.Shrek schreef:Ik vind het persoonlijk niet verkeerd dat een gemeente mee kan bepalen hoe uitgebreid het station is. Als ze er maar mee in investeren mag een gemeente van mij gerust eisen dat er een nieuw station komt. Als de gemeenten weten dat ze hier mee in kunnen beslissen zou dit wel eens een heel nieuwe dynamiek richting stations en hun omgeving op gang brengen.
Nu is het zo dat de gemeentes maar ondergaan wat de nmbs bapaalt (zoals het sluiten van een station of loket).
Ik kan gewoon op de parking van onze werkgever (B-Parking) met de badge en dit is gratis.markske schreef:Ze hebben nog geen behoorlijke parking in Kortrijk.
Als je als spoorwegmedewerker je wagen wil parkeren, tussen 07u30 en 13u00, moet je al veel geluk hebben om er een plaats te vinden.
Anders mag je maar even 6 € betalen om op de parking van je werkgever te staan.
Dit is enkel in Kortrijk zo. Op de andere parkings moet je als medewerker slechts 1 € betalen.
Dit vind ik een echte discriminatie die de vakbonden wel eens zouden mogen aanklagen.
Hetzelfde in Hasselt.markske schreef:Ze hebben nog geen behoorlijke parking in Kortrijk.
Als je als spoorwegmedewerker je wagen wil parkeren, tussen 07u30 en 13u00, moet je al veel geluk hebben om er een plaats te vinden.
Anders mag je maar even 6 € betalen om op de parking van je werkgever te staan.
Dit is enkel in Kortrijk zo. Op de andere parkings moet je als medewerker slechts 1 € betalen.
Dit vind ik een echte discriminatie die de vakbonden wel eens zouden mogen aanklagen.