infrabel bespaart welke tips kan jij hen nog geven ???

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
COCOKEN007

infrabel bespaart welke tips kan jij hen nog geven ???

Bericht door COCOKEN007 »

Hallo iedereen,

Vandaag op de radio een besparing gehoord van Infrabel.
Men gaat 20 a 30 overwegen sluiten per jaar als besparing.
Daar waar het kan gaat mn een tunnel of een brug bouwen .
Wat voor een besparing is dat.
Alleen het plaatsen van een brug of een tunnel graven kost 10 a 50 maal meer dan een overweg.
Eerst de uurwerken niet meer herstellen nu dit ,met wat zijn ze bezig.
Binnenkort geen banken en zetels meer in de wagons iedereen rechtstaan ,das ook nog een tip.
Als je wagons vernieuwd spaar je daarmee ook veel geld uit en er kunnen meer mensen in een wagon.
Allee komaan waar zijn we mee bezig. :!:
Via deze weg wil ik Infrabel helpen om ze te besparen.
Hebben jullie ook zo van die tips die ze kunnen gebruiken die zo zot zijn dat ze dat gaan toepassen.
Succes
:P
Vg

Cocoken
Kristofke

Re: infrabel bespaart welke tips kan jij hen nog geven ???

Bericht door Kristofke »

Elke overweg minder is een besparing op lange termijn, aangezien deze dan ook niet meer voor problemen kan zorgen (zoals aanrijding voertuig, gestoorde overweg, etc). Jaarlijks zijn er tienduizenden minuten vertragingen door zulke problemen.

De investering in een brug of tunnel is in samenwerking met de gemeente/stad en de overheid.

Wat het interieur van treinen trouwens bij Infrabel komt kijken is mij een raadsel, daar hebben zij niets over te zeggen.
kika

Bericht door kika »

Kristofke schreef:De investering in een brug of tunnel is in samenwerking met de gemeente/stad en de overheid.
Welke overheid, gemeentelijke, provincie en gewest?
Een tip is om iedere burgemeester of schepene die zucht over wachttijden aan zijn lokale overweg (mee) te laten betalen aan die ondertunneling/brug.
Steven

Bericht door Steven »

Elke overweg minder is inderdaad een besparing. Elke overweg heeft namelijk nood aan onderhoud. Zowel aan het gedeelte spoor zelf als aan de opvulstukken als bestrating. Daarnaast heb je nog de kosten van signalisatie. Verder komt het vooral de veiligheid ten goede van zowel spoor als wegverkeer.
Steve

Bericht door Steve »

Steven schreef:Elke overweg minder is inderdaad een besparing. Elke overweg heeft namelijk nood aan onderhoud. Zowel aan het gedeelte spoor zelf als aan de opvulstukken als bestrating. Daarnaast heb je nog de kosten van signalisatie. Verder komt het vooral de veiligheid ten goede van zowel spoor als wegverkeer.
Ik vraag me wel af of die kosten voor onderhoud e.d. ooit maar enigszins in de buurt zullen komen van de kosten voor kunstwerken als bruggen, tunnels en soortgelijke alternatieven. Zelfs als je er rekening mee houdt dat die constructies slechts voor een beperkt aantal overwegen gebouwd worden...
Steven

Bericht door Steven »

In functie van de veiligheid kan je ze maar beter allemaal afschaffen. Het valt me dat wij enorm veel overwegen hebben in vergelijking met andere landen zoals Duitsland of Frankrijk.
Bijkomend is het zelfs voor verschillende lijnen een noodzaak om alle overwegen te verwijderen om hun snelheid te kunnen opdrijven naar 200 km/u (L50A tot Brugge is zo een lijn). Ook verkeerseconomisch is het beste dat op verschillende plaatsen de overwegen afgeschaft geraken. Het treinverkeer zal met het GEN op bepaalde lijnen enkel toenemen, daar waar ze drukke wegen kruisen zal die enkel voor extra verkeershinder zorgen en ook daar kan je dan winst boeken door er voor te zorgen dat via brug of tunnel de mensen niet meer moeten aanschuiven voor de overweg.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:In functie van de veiligheid kan je ze maar beter allemaal afschaffen.
Zo lang er maar reële alternatieven komen voor voetgangers en fietsers. Anders lok je met het opheffen van overwegen gevaarlijk gedrag uit.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

rvdborgt schreef:
Steven schreef:In functie van de veiligheid kan je ze maar beter allemaal afschaffen.
Zo lang er maar reële alternatieven komen voor voetgangers en fietsers. Anders lok je met het opheffen van overwegen gevaarlijk gedrag uit.

Groetjes,
Rian
dat lijkt me evident.
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:In functie van de veiligheid kan je ze maar beter allemaal afschaffen. Het valt me dat wij enorm veel overwegen hebben in vergelijking met andere landen zoals Duitsland of Frankrijk.
Bijkomend is het zelfs voor verschillende lijnen een noodzaak om alle overwegen te verwijderen om hun snelheid te kunnen opdrijven naar 200 km/u (L50A tot Brugge is zo een lijn). Ook verkeerseconomisch is het beste dat op verschillende plaatsen de overwegen afgeschaft geraken. Het treinverkeer zal met het GEN op bepaalde lijnen enkel toenemen, daar waar ze drukke wegen kruisen zal die enkel voor extra verkeershinder zorgen en ook daar kan je dan winst boeken door er voor te zorgen dat via brug of tunnel de mensen niet meer moeten aanschuiven voor de overweg.
Op alle genlijnen worden de overwegen toch op middellange termijn verwijderd?
Steven

Bericht door Steven »

Op de Genlijnen die 4 (vier) sporen krijgen zal men inderdaad de overwegen verwijderen, maar de L50 en L60 die niet op vier sporen komen gaan hun overwegen behouden als zal men ook daar trachten er nog redelijk wat af te schaffen, vooral de overwegen gelegen aan wandel- en andere veldwegen zullen sneuvelen als ik me niet vergis.
markske

Bericht door markske »

Elk dodelijk slachtoffer dat er door de mindere ongevallen niet zal zijn is een onbetaalbare besparing.
Nu 20 overwegen per jaar afschaffen als er ongeveer 1600 zijn is volgens mij toch niet zo vlug :mrgreen: .
bobke

Bericht door bobke »

Dat ze anders eens net als prorail, ook zo'n tunnelaanbod doet. De goedkoopste (met degelijke kwaliteit) mag dan bv 50 tunnels bouwen de komende jaren.
groentje

Bericht door groentje »

Toch lijken die voetgangersoverwegen afschaffen vaak een beetje met een kanon op een mug schieten, het aantal ongevallen dat er gebeurt, is doorgaans vrij beperkt. Mits een (eenvoudige) overweginstallatie, liefst met zigzag, zodat je niet zomaar door kan rijden, lijken die dingen me zelfs veiliger te zijn dan veel (drukke) overwegen voor het autoverkeer, toch zeker als voetganger of fietser.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
groentje schreef: Mits een (eenvoudige) overweginstallatie, liefst met zigzag, zodat je niet zomaar door kan rijden, lijken die dingen me zelfs veiliger te zijn dan veel (drukke) overwegen voor het autoverkeer, toch zeker als voetganger of fietser.
Voila, een overweg is daarom niet onveilig hé... omdat een fiets een licht negeert. Verwijderen we alle overwegen, dan is men zich weer van een gevaar minder bewust, en rijdt men de volgende keer gewoon door het rode licht van een druk kruispunt. Nuja, als men daar dan ligt, hindert men geen trein, zoiets dan?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:Het valt me dat wij enorm veel overwegen hebben in vergelijking met andere landen zoals Duitsland of Frankrijk.
Langs de andere kant hebben hier in Duitsland nog meer mensen dan je zou verwachten het beroep van "slagboomwachter", iets wat in België toch uitgestorven is dacht ik?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie