de eerste winterprik.. de eerste problemen.
de eerste winterprik.. de eerste problemen.
als het begint te vriezen is het meestal "prijs"
usual suspects:
sporen
wissels
rollend materieel
seininrichting
stand tot op heden:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... 0131_Trein
seininrichting herentals, kapotte wissels
sporen in meulewijk (brussel gent)
usual suspects:
sporen
wissels
rollend materieel
seininrichting
stand tot op heden:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... 0131_Trein
seininrichting herentals, kapotte wissels
sporen in meulewijk (brussel gent)
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
Al het materieel staat buiten, ergens normaal dus, dat van Meulewijk is door plaatsen van buizen en een oneffenheid, dus dat heeft niks te maken met het vriesweer.
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
ik was "personeel" vergeten
die waren vandaag "defect" in brussel zuid ....
verder valt het tot nog toe idd goe mee

die waren vandaag "defect" in brussel zuid ....
verder valt het tot nog toe idd goe mee
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
- Locatie: Muizen
- Contacteer:
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
Er is ook nog niet echt een zware sneeuwval geweest, dus iets voor naar 'uit te kijken' in de toekomst.
Fan van de 55'ers en de 18'ers!
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
http://users.telenet.be/eagleheartstori ... elkom.html
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
Ik denk dat ik vandaag vanwege de koude in een gevaarlijke situatie zat in de trein die ik nam. Ik zat op trein 3566 (Brussel-Luxemburg - Mechelen) en toen we Vilvoorde uitreden zijn we op het verkeerde spoor geraakt want we kwamen op tegenspoor terecht op lijn 27. Dit was duidelijk niet de bedoeling aangezien we net voorbij de wisselstraat 10 minuten stilstonden. Daarna zijn we aan normale snelheid kunnen doorrijden. In Eppegem werd duidelijk omgeroepen dat de mensen naar spoor 4 moesten i.p.v. spoor 3 en net voor Weerde werd de wisselstraat daar gebruikt om terug op het normale spoor te komen. Mijn vermoeden: geblokkeerde wissel? Echt enorm gevaarlijk was de situatie niet aangezien er daar geen treinen zouden doorrijden aan volle snelheid, maar wenselijk zou ik het nu toch ook niet noemen - anders zou men niet 10 minuten stilstaan na de wissel.
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
En waarschijnlijk ook de reden dat mijn trein (3366) afgeschaft was tussen Vilvoorde en Leuven ;-<Glodenox schreef:Ik denk dat ik vandaag vanwege de koude in een gevaarlijke situatie zat in de trein die ik nam. Ik zat op trein 3566 (Brussel-Luxemburg - Mechelen) en toen we Vilvoorde uitreden zijn we op het verkeerde spoor geraakt want we kwamen op tegenspoor terecht op lijn 27. Dit was duidelijk niet de bedoeling aangezien we net voorbij de wisselstraat 10 minuten stilstonden. Daarna zijn we aan normale snelheid kunnen doorrijden. In Eppegem werd duidelijk omgeroepen dat de mensen naar spoor 4 moesten i.p.v. spoor 3 en net voor Weerde werd de wisselstraat daar gebruikt om terug op het normale spoor te komen. Mijn vermoeden: geblokkeerde wissel? Echt enorm gevaarlijk was de situatie niet aangezien er daar geen treinen zouden doorrijden aan volle snelheid, maar wenselijk zou ik het nu toch ook niet noemen - anders zou men niet 10 minuten stilstaan na de wissel.
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... kou_belgie
reinen naar Brussel afgeschaft
Ook bij het spoor zijn er problemen, al is nog onduidelijk of de vrieskou daar iets mee te maken heeft. Vier piekuurtreinen van Limburg naar Brussel zijn vanochtend afgeschaft door een probleem met een bovenleiding.
Het gaat om twee treinen die vanuit Hasselt via Sint-Truiden naar Brussel rijden en twee treinen die vanuit Hasselt over Leuven en Aarschot naar de hoofdstad gaan.
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
Er zijn landen waar treinen zonder problemen rijden waar het meer dan 35°C is, ook zijn er landen waar eveneens treinen vlotjes hun diensten verzekeren bij -30°C en zelfs kouder...
Hier bij ons in België rijden de treinen enkel naar behoren op kamertemperatuur...
Hier bij ons in België rijden de treinen enkel naar behoren op kamertemperatuur...

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
Mja, daar blijft het ook over het algemeen de hele tijd ofwel boven of onder het nulpunt. Het is het constante gespeel rond het nulpunt dat problemen geeft.
Daarnet weer geluk gehad: ik kwam naar Weerde met trein 6364 en toen hij wou vertrekken was er een luide knal in de bovenleiding en stond de trein meteen terug stil. Ik vermoed dat er een kortsluiting is vanwege de sneeuw, maar het kan natuurlijk ook iets helemaal anders zijn. Het viel in elk geval op dat het nog maar 3 minuten ervoor zwaar is beginnen sneeuwen.
Momenteel is hij al blijkbaar beperkt tot Mechelen (hij ging normaal tot Antwerpen-Centraal), maar hij staat volgens railtime nog altijd in Weerde. Hopelijk is het snel opgelost, anders kunnen de mensen op lijn 25 vanavond zware problemen verwachten. Gelukkig is er nog lijn 27 om een beetje drukte over te nemen.
EDIT: de problemen zijn vrij snel opgelost blijkbaar. Goed werk!
Daarnet weer geluk gehad: ik kwam naar Weerde met trein 6364 en toen hij wou vertrekken was er een luide knal in de bovenleiding en stond de trein meteen terug stil. Ik vermoed dat er een kortsluiting is vanwege de sneeuw, maar het kan natuurlijk ook iets helemaal anders zijn. Het viel in elk geval op dat het nog maar 3 minuten ervoor zwaar is beginnen sneeuwen.
Momenteel is hij al blijkbaar beperkt tot Mechelen (hij ging normaal tot Antwerpen-Centraal), maar hij staat volgens railtime nog altijd in Weerde. Hopelijk is het snel opgelost, anders kunnen de mensen op lijn 25 vanavond zware problemen verwachten. Gelukkig is er nog lijn 27 om een beetje drukte over te nemen.
EDIT: de problemen zijn vrij snel opgelost blijkbaar. Goed werk!
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
Ik heb de indruk dat de 18'en amper last hebben van de vrieskou en sneeuw.




Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
1100 km op de wegen zegt men net in het nieuws, op railtime staan 3 incidenten, al bij al valt het goed mee dus op den ijzeren steenweg 

Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
Dit was het gevolg van een seinstoring in Vilvoorde, ik zou niet weten wat er gevaarlijk is aan tegenspoor rijden als ze omroepen. De bestuurder moet dan sowieso tegen max. 30 km/u binnenrijden in het station.Glodenox schreef:Ik denk dat ik vandaag vanwege de koude in een gevaarlijke situatie zat in de trein die ik nam. Ik zat op trein 3566 (Brussel-Luxemburg - Mechelen) en toen we Vilvoorde uitreden zijn we op het verkeerde spoor geraakt want we kwamen op tegenspoor terecht op lijn 27. Dit was duidelijk niet de bedoeling aangezien we net voorbij de wisselstraat 10 minuten stilstonden. Daarna zijn we aan normale snelheid kunnen doorrijden. In Eppegem werd duidelijk omgeroepen dat de mensen naar spoor 4 moesten i.p.v. spoor 3 en net voor Weerde werd de wisselstraat daar gebruikt om terug op het normale spoor te komen. Mijn vermoeden: geblokkeerde wissel? Echt enorm gevaarlijk was de situatie niet aangezien er daar geen treinen zouden doorrijden aan volle snelheid, maar wenselijk zou ik het nu toch ook niet noemen - anders zou men niet 10 minuten stilstaan na de wissel.
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
Ze riepen het wel pas om in Eppegem *na* dat we 10 minuten stilstonden in de verkeerde richting net buiten Vilvoorde. Als dit gepland was, was er geen enkele reden om daar 10 minuten stil te staan. Ze hebben het zo dus wel correct afgehandeld nadat de situatie duidelijk was... Eenmaal we terug verder reden wist ik dat alles wel in orde ging zijn, maar toen we net buiten Vilvoorde waren, had ik zo veel vertrouwen niet hoor. Er werd inderdaad veel vroeger dan normaal afgeremd en dus waarschijnlijk aan 30 km/u binnengereden in Eppegem.the wizard schreef:Dit was het gevolg van een seinstoring in Vilvoorde, ik zou niet weten wat er gevaarlijk is aan tegenspoor rijden als ze omroepen. De bestuurder moet dan sowieso tegen max. 30 km/u binnenrijden in het station.
Als je weet dat we stilstonden wegens een seinstoring, heb je toevallig ook enig idee waarom we niet op het gebruikelijke spoor uitkwamen bij het verlaten van het station? Of bedoel je dat we op het andere spoor werden gezet wegens een seinstoring die ze zo konden ontwijken?
Re: de eerste winterprik.. de eerste problemen.
Als een sein een seinbeeld voor een bepaalde reisweg (of beter, wisselstraat) niet het juiste seinbeeld kan geven dan is het logisch om de storing te ontwijken en eventueel tegenspoor te rijden.
Een bestuurder kan het seinhuis contacteren om inlichtingen te winnen al is dit misschien niet echt nodig, maar de procedure om aan sommige perrons tegenspoor (maar in werkelijkheid al normaalspoor) aan te komen vraagt wel even tijd.
Dat zou bijvoorbeeld de oorzaak van de stilstand kunnen zijn.
Een bestuurder kan het seinhuis contacteren om inlichtingen te winnen al is dit misschien niet echt nodig, maar de procedure om aan sommige perrons tegenspoor (maar in werkelijkheid al normaalspoor) aan te komen vraagt wel even tijd.
Dat zou bijvoorbeeld de oorzaak van de stilstand kunnen zijn.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.