mag een hle 18 door een carwash ?
mag een hle 18 door een carwash ?
hallo ,ik zie da de hle's 18 beetje vuil worden ,mogen deze door de carwash of niet ?
groeten hle 2127
groeten hle 2127
Re: mag een hle 18 door een carwash ?
hehe ge weet wa ik bedoel eh wij zeggen altijd een carwash ook al ist nen treinwashb-loc schreef:liefst enkel door een trainwash

Lijkt mij goede eis voor waterdichtheid in het lastenboek.
Maar...niet bij vriesweer....
Maar...niet bij vriesweer....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Bij vriesweer is er zo al geen enkele trein die er doorgaat. Bijna alle installaties staan in open lucht dus dat komt niet echt goed.
dat dacht ik al maar mogen ze er door(als het gestopt is met het vriezen omdat ik weet dat er een pak hle's er ni door mogen ..Steven schreef:Bij vriesweer is er zo al geen enkele trein die er doorgaat. Bijna alle installaties staan in open lucht dus dat komt niet echt goed.

Tot nu toe werd er geen enkele HLE gewassen op die manier. Ik dacht trouwens dat de 18 er ook nog niet door mag. (op kop van een trein geen probleem hoor, ze stellen de carwash wel zodanig in dat hij pas begint te wassen na de loc.)
bij vorige generaties was het vooral een kwestie van vochtindringing in de machinekamer via de luchtroosters. Of dit probleem zich ook voordoet bij de HLE18 is een andere vraag, de aanwezige luchtroosters staan aan het begin van de dakrand. Ik weet niet in welke mate een carwash hier een negatief effect zou kunnen op hebben.bobke schreef:waarom zou een loc niet door treinwash mogen?
De ÖBB heeft in elk geval wasinstallaties waar ook de Taurus en Hercules lokomotieven en Desiro en Talents worden gewassen, o.a. in Wenen Floridsdorf, Villach, Graz, Linz, Innsbruck, Wolfurt en Wenen Hbf.
Een E-loc onder spanning, dat zal waarschijnlijk vonken en vuur geven. Maar worden die niet spanningsloos gewassen door de trainwash, getrokken of geduwd door een R-loc? En nadien laten drogen in 't zonneke bij positieve temperaturen...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
De meeste locs wast men hier nog steeds manueel al dacht ik dat men ondertussen een wasinstallatie had waar men al zeker de HLE13 wast. Hoe het voor de andere locs gebeurd weet ik niet, zeker en vast al niet in de klassieke wasstraat voor de rijtuigen en motorstellen.
Wat is het verschil tussen het wassen van een motorstel en het wassen van een HLE. Zijn de componenten bij een motorstel dan zoveel beter afgeschermd dan bij een hle?
Btw: Ze mogen wel iets doen aan de wasinstallatie zodat ook de schuine kan van de M6'en wordt geschrobd. Het is nogal lachwekkend om te zien tot waar de "borstels" reiken.
Btw: Ze mogen wel iets doen aan de wasinstallatie zodat ook de schuine kan van de M6'en wordt geschrobd. Het is nogal lachwekkend om te zien tot waar de "borstels" reiken.
Omdat de meeste hle's roosters hebben waardoor het water in de machinekamer komt. Aldaar staan genoeg kasten met elektrische en elektronische componenten die niet happig zijn op dat water.
Hallo,
Ik heb in elk geval al 18'ers tegengekomen met propere koppen (zo tot aan de deur), maar een vuile zijkant. Dus ik vermoed dat ze zoals bij de 13 destijds er momenteel ook niet volledig doorgaan.
Groeten,
Joris De Mol
Ik heb in elk geval al 18'ers tegengekomen met propere koppen (zo tot aan de deur), maar een vuile zijkant. Dus ik vermoed dat ze zoals bij de 13 destijds er momenteel ook niet volledig doorgaan.
Groeten,
Joris De Mol