In station denderleeuw ( waarschijnlijk ook elders...) vastgesteld dat na de beëindiging van spoorwerken een stuk (50m of zo) overblijft (blijkbaar definitief) met houten dwarsliggers ( langs beide kanten betonnen dwarsliggers ).
is er een technische reden hiervoor?
houten dwarsbalken
Re: houten dwarsbalken
Is dat geen speciaal dilatatiestuk? Die worden meestal in hout gedaanELEWOUT schreef:In station denderleeuw ( waarschijnlijk ook elders...) vastgesteld dat na de beëindiging van spoorwerken een stuk (50m of zo) overblijft (blijkbaar definitief) met houten dwarsliggers ( langs beide kanten betonnen dwarsliggers ).
is er een technische reden hiervoor?

Re: houten dwarsbalken
Ook aan wissels werkt men nog steeds vooral met houten dwarsliggers, die zijn makkelijker op maat te zagen dan unieke mallen maken voor de betonnen exemplaren.
Re: houten dwarsbalken
Wat wordt bedoeld met "dilatatiestuk"?Shrek schreef:Is dat geen speciaal dilatatiestuk? Die worden meestal in hout gedaanELEWOUT schreef:In station denderleeuw ( waarschijnlijk ook elders...) vastgesteld dat na de beëindiging van spoorwerken een stuk (50m of zo) overblijft (blijkbaar definitief) met houten dwarsliggers ( langs beide kanten betonnen dwarsliggers ).
is er een technische reden hiervoor?