Pagina 1 van 1
houten dwarsbalken
Geplaatst: 29 feb 2012, 23:01
door ELEWOUT
In station denderleeuw ( waarschijnlijk ook elders...) vastgesteld dat na de beëindiging van spoorwerken een stuk (50m of zo) overblijft (blijkbaar definitief) met houten dwarsliggers ( langs beide kanten betonnen dwarsliggers ).
is er een technische reden hiervoor?
Re: houten dwarsbalken
Geplaatst: 29 feb 2012, 23:25
door Shrek
ELEWOUT schreef:In station denderleeuw ( waarschijnlijk ook elders...) vastgesteld dat na de beëindiging van spoorwerken een stuk (50m of zo) overblijft (blijkbaar definitief) met houten dwarsliggers ( langs beide kanten betonnen dwarsliggers ).
is er een technische reden hiervoor?
Is dat geen speciaal dilatatiestuk? Die worden meestal in hout gedaan

Re: houten dwarsbalken
Geplaatst: 01 mar 2012, 01:54
door groentje
Ook aan wissels werkt men nog steeds vooral met houten dwarsliggers, die zijn makkelijker op maat te zagen dan unieke mallen maken voor de betonnen exemplaren.
Re: houten dwarsbalken
Geplaatst: 01 mar 2012, 06:57
door Bibke
Shrek schreef:ELEWOUT schreef:In station denderleeuw ( waarschijnlijk ook elders...) vastgesteld dat na de beëindiging van spoorwerken een stuk (50m of zo) overblijft (blijkbaar definitief) met houten dwarsliggers ( langs beide kanten betonnen dwarsliggers ).
is er een technische reden hiervoor?
Is dat geen speciaal dilatatiestuk? Die worden meestal in hout gedaan

Wat wordt bedoeld met "dilatatiestuk"?