Nog nooit zoveel gespoord richting Kust

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

Nog nooit zoveel gespoord richting Kust

Bericht door Patrick »

Juli was absolute recordmaand

BRUSSEL - Nooit eerder namen zoveel mensen de trein naar de kust als vorige maand. Het waren er zowat 735.000, waarmee het vorige record van juli 2003 (718.000 reizigers) gebroken is.
De NMBS wijt de piek aan het uitzonderlijk mooie weer en aan het uitgebreide treinaanbod naar zee. vmj

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 082006_052

:arrow: Foto met reizigers in een blikje :shock: :wink:
SIMPY.be

Re: Nog nooit zoveel gespoord richting Kust

Bericht door SIMPY.be »

Patrick schreef: :arrow: Foto met reizigers in een blikje :shock: :wink:
In een gedeklasseerde 1ste klas van een AM96 :p
De harde realiteit!
Steven

Re: Nog nooit zoveel gespoord richting Kust

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:
Patrick schreef: :arrow: Foto met reizigers in een blikje :shock: :wink:
In een gedeklasseerde 1ste klas van een AM96 :p
De harde realiteit!
da is 2de klasse ze :-) de mensen staan veel te veel in het midden om dat van eerste klasse te zijn :-) je ziet trouwens duidelijk achteraan een man met pet zitten en die zit iets te ver van het venster dus op de 2de stoel en andere kant van die gang zitten ook twee mensen
overweg13

Bericht door overweg13 »

Wat niet betekent dat eerste klasse niet even vol zal gezeten hebben, en dat al die reizigers die minstens 54 % meer afgedokt hebben, jun centen aan een waardeloos product hebben uitgegeven. Ik heb het zelf al te vaak meegemaakt om te weten waarover ik spreek. Zelfs met een Railpass betaal ik 10.40, terwijl de senior naast me voor 2.00 krek hetzelfde krijgt. Fundamentele oneerlijkheid, al ben ik het er natuurlijk wel mee eens dat de NMBS zou moeten proberen om iedereen deftig te vervoeren. (En al is het in dit geval niet gezegd) dat er geen halflege ICT vlak voor of achter zat, want ik blijf er bij: de meeste collegareizigers zijn kiekens zonder kop, in dit geval nog gekruist met kusttoeristen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Frank

Bericht door Frank »

overweg13 schreef:Wat niet betekent dat eerste klasse niet even vol zal gezeten hebben, en dat al die reizigers die minstens 54 % meer afgedokt hebben, jun centen aan een waardeloos product hebben uitgegeven.
Een deklassering kan ik best begrijpen indien het de spuigaten uitloopt, maar een compensatie voor de eersteklassereiziger zou een logisch gevolg moeten zijn. Het mechanisme voor compensaties (of wat de NMBS daaronder verstaat toch...) is binnenkort actief. Het mag operationeel geen probleem zijn om dat voor terugbetaling bij deklassering te gebruiken, toch?
overweg13 schreef:Ik heb het zelf al te vaak meegemaakt om te weten waarover ik spreek. Zelfs met een Railpass betaal ik 10.40, terwijl de senior naast me voor 2.00 krek hetzelfde krijgt.
Tsjah, prijsdiscriminatie werkt heel goed vanuit het standpunt van de NMBS gezien omdat de biljetten niet doorverkoopbaar zijn en je de twee doelgroepen probleemloos naast elkaar kunt zetten.
overweg13 schreef:want ik blijf er bij: de meeste collegareizigers zijn kiekens zonder kop, in dit geval nog gekruist met kusttoeristen.
Daarin ben ik persoonlijk toch iets minder 'streng'. Het is een feit dat allemaal op een hoop wachten aan de trap waar je het perron opkomt, niet echt helpt. Echter, het zijn occasionele gebruikers, die hebben geen benul hoe lang de trein is en stan er niet bij stil dat er lege rijtuigen kunnen zijn op andere plaatsen in de trein. Maar ik zou die mensen daarvoor nu niet dom willen noemen. De echte dommerikken staan in hun auto aan te schuiven op de autosnelweg richting kust. :wink:
overweg13

Bericht door overweg13 »

Frank schreef:
Daarin ben ik persoonlijk toch iets minder 'streng'. Het is een feit dat allemaal op een hoop wachten aan de trap waar je het perron opkomt, niet echt helpt. Echter, het zijn occasionele gebruikers, die hebben geen benul hoe lang de trein is en stan er niet bij stil dat er lege rijtuigen kunnen zijn op andere plaatsen in de trein. Maar ik zou die mensen daarvoor nu niet dom willen noemen. De echte dommerikken staan in hun auto aan te schuiven op de autosnelweg richting kust. :wink:
Kijk, als ze met zestig aan een deur staan te drummen om allemaal door diezelfde deur in te stappen, dan zouden ze toch ook eens kunnen kijken of het voor- of achteraan de trein niet minder druk is?
En om op je laatste opmerking voort te bomen: hoe komt het dat zowat alle Belgen van zichzelf menen te moeten vinden dat ze goede autobestuurders zijn, maar dat ik nog nooit iemand heb horen pochen dat hij een intelligent treinreiziger is? Automobilisten gaan er prat op dat ze de binnenwegen kennen, de controleposten weten staan, stuurvast zijn en wat weet ik meer. Waarom kan een treinreiziger niet eens bewijzen dat hij intelligent is door achteraan de trein te gaan zitten, door een latere trein te nemen, door een andere reisweg te kiezen? De enige treinreizigers die ik hoor pochen zijn die die weer eens een systeem ontdekt hebben om de TBG's en de NMBS te belazeren.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

effe vermelden dat als er eerste klasse gedeklasseerd word er nog steeds een deel eerste klasse blijft, men zal nooit de volledige eerste klasse verlagen dus waarom moet die passagier eerste klasse dan vergoeding krijgen? er zijn nog zetels in de trein die wel 1ste klasse zijn. dit effe terzijde

mensen zijn dom, hoe groter de massa hoe dommer de reactie. hoe meer volk er dus is, hoe meer ze allen denken door dezelfde deur te moeten gaan, die andere zijn wel dicht he en mag je dus niet gebruiken (zie je ze zo denken) of ik zit niet graag vooraan of achteraan moet ook een reden zijn zeker?
overweg13

Bericht door overweg13 »

[quote="Steven"]effe vermelden dat als er eerste klasse gedeklasseerd word er nog steeds een deel eerste klasse blijft, men zal nooit de volledige eerste klasse verlagen dus waarom moet die passagier eerste klasse dan vergoeding krijgen? er zijn nog zetels in de trein die wel 1ste klasse zijn. dit effe terzijde
/quote]

Is niet echt waar. Ik heb niets tegen een deklassering, maar wat er meer en meer gebeurt, is dat eerste klasse gewoon volstroomt, zonder dat wie dan ook daar de toestemming toe gegeven heeft. En geloof me, TBG's kennen Harry Pottertrucjes om zich op dat moment compleet onzichtbaar te maken. Ik heb al vaak gedacht: nu vraag ik een bewijs dat ik in de feiten in tweede gereisd heb, maar ik heb nog nooit de kans gekregen om dat te doen. De grote fout is natuurlijk de mentaliteit van de goegemeente, maar ook de "inkijkbaarheid" van eersteklasafdelingen was destijds geen echt verstandige beslissing.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steven

Bericht door Steven »

mmm nochtans heb ik al meerdere malen meegemaakt dat (ja zelfs tijdens de spits) mensen uit eerste klas gezet worden omdat ze niet over een geldig vervoerbewijs beschikken. Deze week nog meegemaakt dat een jongere op slag boete kreeg omdat zijn schoenen op de zetel zaten. wat ik maar wil zeggen is dat wat jij het verstoppen van de tbg noemt ni altijd waar is. trouwens als is geprobeerd in een overvolle trein van vooraan naar achteraan te geraken? even de chronometer er bij halen, ik kan u beloven dat dit serieus wat tijd vraagt, zelfs in noodgevallen. hiermee wil ik niet zeggen dat er geen tbg zijn die het weinig kan schelen en zich idd zullen verstoppen hoor.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

En dan durven ze in Oostende nog te vragen, in welke richting vertrekt deze trein?!
Steven

Bericht door Steven »

SIMPY.be schreef:En dan durven ze in Oostende nog te vragen, in welke richting vertrekt deze trein?!
awel madam voor u speciaal naar engeland :-)
Frank

Bericht door Frank »

overweg13 schreef:En om op je laatste opmerking voort te bomen: hoe komt het dat zowat alle Belgen van zichzelf menen te moeten vinden dat ze goede autobestuurders zijn, maar dat ik nog nooit iemand heb horen pochen dat hij een intelligent treinreiziger is?
Omdat intelligente treinreizigers meer bescheiden zijn dan zelfverklaarde goede autobestuurders? :wink: Neen serieus, ik ben er van overtuigd dat je gelijk hebt hoor op dit punt. Het is mijn inziens een maatschappelijk fenomeen: het is niet sexy om met de trein (en al zeker niet met de tram of, erger nog: de bus) te reizen. Je gaat dan zeker niet opscheppen dat je er goed in bent.

Ik vind het zelf altijd bijzonder grappig hoe mensen bijna spontaan medelijden krijgen als ze horen dat je met de bus bent gekomen. De gedachte blijkt echt nog wel te zijn dat je het openbaar vervoer zeker niet uit vrije wil gebruikt.
Steven

Bericht door Steven »

tja mogen we of beter gezegd ikzelf even vermelden dat ik altijd fier geweest ben bij gebruik van openbaar vervoer want ik stond in de grote binnenstad (nieuwe spelling?) niet te sukkelen om mijn wagen te parkeren, om nog te zwijgen over het gebruik van een parkeermeter
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Typisch voor die ms 96 die stellen bieden veel comfort maar weinig zitplaasten, ze zouden beter eens nieuwe 4 delige motorstellen bestellen met een klassieke opstelling (2+3) zoals in de buistenste rijtuigen van nen break!
En een goeie verhouding 1ste klas / 2de klas, zoals in nen break.
Binnenkort bouwen ze rijtuigen met 30 zitplaasten in 2de klas en een verhouding (60 %1ste klas en 40% 2de klas).

Ik krijg eerlijk gezegd buikkrampen van diene ms 96, comfortabel maar een straf tijdens de spits!!
En besteld door mensen die nooit niet sporen zoals nen E. Schouppe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Diene foto op dat artikel toont de gevolgen van het ondoordacht aankopen van rollend materiaal met weinig zitplaasten!!
Steven

Bericht door Steven »

Duikbril AM86 schreef:Typisch voor die ms 96 die stellen bieden veel comfort maar weinig zitplaasten, ze zouden beter eens nieuwe 4 delige motorstellen bestellen met een klassieke opstelling (2+3) zoals in de buistenste rijtuigen van nen break!
En een goeie verhouding 1ste klas / 2de klas, zoals in nen break.
Binnenkort bouwen ze rijtuigen met 30 zitplaasten in 2de klas en een verhouding (60 %1ste klas en 40% 2de klas).

Ik krijg eerlijk gezegd buikkrampen van diene ms 96, comfortabel maar een straf tijdens de spits!!
En besteld door mensen die nooit niet sporen zoals nen E. Schouppe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Diene foto op dat artikel toont de gevolgen van het ondoordacht aankopen van rollend materiaal met weinig zitplaasten!!
de opstelling 2+2 is normaal hoor, de opstelling 2+3 is nooit degelijk gebruikt, moet mij is vertellen op welk klaasiekje op alle banken telkens 3 mensen naast elkaar ziet zitten? idd nauwelijk iemand die da wil doen, da moeten al drie smalle mensen zijn, drie kinderen zetten ze ook al zo is naast elkaar. dus laat het mlaar 2+2 in tweede klasse, ze hadden gewoon iets minder eerste klasse moeten hebben voor de rest is er totaal niets mis aan die ms96. is zowat het beste wat ooit gekocht is, nauwelijks kinderziektes, degelijk ophanging, tractiemotoren, voldoende been en schouderruimte
Plaats reactie