fotosafari lijn 36 (Korbeek-Lo) 28 maart 2012

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
overweg13

fotosafari lijn 36 (Korbeek-Lo) 28 maart 2012

Bericht door overweg13 »

Hallo

Op 28 maart 2012 profiteerde ik van een fantastische lentedag om de hele namiddag post te vatten langs lijn 36, ter hoogte van kp 34, in de buurt van het vroegere station van Korbeek-Lo. Dat leverde niet minder dan 40 foto's op, want ik schoot op alles wat bewoog. Enig nadeel: ik had weinig of geen bewegingsvrijheid, door de bocht, de taluds en de begroeiing. Om verveling te vermijden, toon ik hier: http://s62.photobucket.com/albums/h98/o ... lijn%2036/ slechts enkele foto's. Wie ze allemaal wil zien, kan hier een kijkje nemen. Daar vind je meteen ook alle gegevens over de gefotografeerde treinen.

Twee opvallende vaststellingen:
1. Ik had het geluk nauwelijks treinen met graffiti te zien passeren. Alleen stel 434 was serieus bewerkt. Liever dan als doorgeefluik te dienen voor deze wankunstvorm, heb ik de graffiti onhandig verwijderd. De foto is zo net zo waardeloos, maar hij maakt de reeks van de hele namiddag volledig.
2. Op 2 treinen na (1713, en de terugrit 1738) reden alle treinen zonder noemenswaardige vertraging. De foto's staan in chronologische volgorde.

Drie lokkertjes, de rest dus via de link naar photobucket.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Veel kijkplezier!
Met vriendelijke groet

overweg13
Paul
Contacteer:

Re: fotosafari lijn 36 (Korbeek-Lo) 28 maart 2012

Bericht door Paul »

Dag Vic, ik ben zo vrij even de link door te geven want die zag ik niet staan in jouw bericht: http://s62.photobucket.com/albums/h98/o ... lijn%2036/
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
overweg13

Bericht door overweg13 »

Paul schreef:Dag Vic, ik ben zo vrij even de link door te geven want die zag ik niet staan in jouw bericht: http://s62.photobucket.com/albums/h98/o ... lijn%2036/
Bedankt, Paul. Ik heb de link ondertussen ook in het bericht geplaatst.
Met vriendelijke groet

overweg13
Steve

Bericht door Steve »

Leuke platen, en toch opvallend hoe dominerend de 18 geworden is... ben wel enigszins verrast dat er nog een trein op de IC-K met M6+27 gereden wordt. Geen idee of dit structureel is, maar ik dacht dat de 18 alle M6-treinen daar al lang overgenomen had.
overweg13

Bericht door overweg13 »

MIVB-reiziger schreef:Leuke platen, en toch opvallend hoe dominerend de 18 geworden is... ben wel enigszins verrast dat er nog een trein op de IC-K met M6+27 gereden wordt. Geen idee of dit structureel is, maar ik dacht dat de 18 alle M6-treinen daar al lang overgenomen had.
Ik heb me dezelfde bedenking gemaakt. Dat, samen met de standplaats, maakt de reeks in mijn ogen zelfs wat eentonig. Maar ik troost me bij de gedachte dat dergelijke foto's over enkele tientallen jaren door enthousiaste spoorwegfanatici vol heimwee bekeken zullen worden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

overweg13 schreef:
MIVB-reiziger schreef:Leuke platen, en toch opvallend hoe dominerend de 18 geworden is... ben wel enigszins verrast dat er nog een trein op de IC-K met M6+27 gereden wordt. Geen idee of dit structureel is, maar ik dacht dat de 18 alle M6-treinen daar al lang overgenomen had.
Ik heb me dezelfde bedenking gemaakt. Dat, samen met de standplaats, maakt de reeks in mijn ogen zelfs wat eentonig. Maar ik troost me bij de gedachte dat dergelijke foto's over enkele tientallen jaren door enthousiaste spoorwegfanatici vol heimwee bekeken zullen worden.
Mooie foto's, de 18'ers zijn nog niet eens allemaal geleverd en nu al heb je zoveel 18'ers op foto en dan heb je nog niet die van de IC A die niet passeren op L36.
Zou het kunnen omdat de M6 van de IC K na de diensten naar Kortrijk gaat, en op de IC L nog 1 of 2 stammen met een 27 is en ze een stam van de IC L hebben ingezet op de IC K.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Stijn91 schreef: Zou het kunnen omdat de M6 van de IC K na de diensten naar Kortrijk gaat, en op de IC L nog 1 of 2 stammen met een 27 is en ze een stam van de IC L hebben ingezet op de IC K.
Zeer twijfelachtig. Voor zover ik weet wordt er niet gewisseld tussen de rijtuigstellen van beide IC-diensten.
Met vriendelijke groet

overweg13
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Ik heb gisteren nog een IC-K (ik vermoed toch dat het eentje was, anders was het een losse overbrengingsrit) gezien met kant Gent een 18, en kant Genk een 27
Plaats reactie