Pagina 204 van 373

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2018, 20:27
door Steve
rvdborgt schreef: 14 aug 2018, 19:47 Heeft trouwens iemand enig idee waar de stuurstanden naar toe zijn van de stammen die op de 4xx rijden? Die treinen hebben nu bovendien onaangekondigd geen rolstoel- en fietsplaatsen.
Op de Blankenberge - Genk en in mindere mate Antwerpen - Charleroi, waar talloze treinen twee M6-stuurstanden en twee locs tellen zonder dat dat nodig is.

Een BD-rijtuig rijdt er volgens mij altijd mee in de M6-stammen op de Kortrijk - Welkenraedt, in de stuurstandrijtuigen (Bx) zijn geen fiets-of rolstoelplaatsen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2018, 20:48
door CursorX
M6 stuurstanden mogen ook geen 200 als deze op kop rijden, dus dat deze samenstellingen met 2 locs rijden is evident op de 4xx verbindingen.
In het geval van de i11 samenstellingen vermoed ik dat de stuurrijtuigen binnen zijn voor het inbouwen van etcs, en diegene die wel nog rijden worden vooral gebruikt op de 5xx samenstellingen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 14 aug 2018, 23:30
door rvdborgt
Steve schreef: 14 aug 2018, 20:27
rvdborgt schreef: 14 aug 2018, 19:47 Heeft trouwens iemand enig idee waar de stuurstanden naar toe zijn van de stammen die op de 4xx rijden? Die treinen hebben nu bovendien onaangekondigd geen rolstoel- en fietsplaatsen.
Op de Blankenberge - Genk en in mindere mate Antwerpen - Charleroi, waar talloze treinen twee M6-stuurstanden en twee locs tellen zonder dat dat nodig is.

Een BD-rijtuig rijdt er volgens mij altijd mee in de M6-stammen op de Kortrijk - Welkenraedt, in de stuurstandrijtuigen (Bx) zijn geen fiets-of rolstoelplaatsen.
In de stammen met M6 zit er inderdaad altijd een BD.
Maar de 417 is een stam met I11, vandaag inderdaad met een afgesloten I6 achteraan. Het was me niet opgevallen dat het een vernieuwde was.

Groetjes,
Rian

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2018, 01:03
door groentje
Was er geen beperking wanneer een tweede loc op sleep mee reed, én vlak achter de andere loc hing? Iets met teveel slingering of zo, als twee locs aan elkaar waren gekoppeld? Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat ze dan tot 160 beperkt waren. Niet dat dat veel gaat uitmaken voor de dienstregeling, veel kans dat de trein nog altijd op tijd aankomt in Leuven, resp. Luik.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2018, 12:05
door Steven
Met twee locs na elkaar zijn er inderdaad beperkingen. Daar is de max toegelaten snelheid in functie van de stroomafnemers en hun positie, dus de onderlinge afstand. Bijvoorbeeld de voorste op de eerste loc en de achterste stroomafnemer op de tweede loc geeft altijd de hoogste waarde. Heeft te maken met de kracht die ze uitoefenen op de bovenleiding.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2018, 17:40
door Asterix
Maar dat is toch niet het geval wanneer de tweede loc gesleept rijdt?

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2018, 18:01
door 260689
Als de 2e 18 op sleep is wordt die bezien als rijtuig en bijgevolg geen beperkingen.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 15 aug 2018, 20:45
door BVG1988
Vandaag maar 1x Desiro op de ICT 6902
Maar dan wel op AM 340 + 352 + 433 + 377 op de IC23A 2830

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 aug 2018, 06:47
door Jan-Mark
L 4376 met Desiro 08146 ipv Klassiekje
L 4978 met drie Klassiekjes (middelste Cityrail) ipv los stel.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 aug 2018, 20:18
door 260689
E426 FSR - LK
E8959 LK - FZT
EM420 FZT - LK
E420 LK - FSR

Rijden allemaal met 1x2 klassiek i.p.v. 1x3 desiro tot nader order.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 aug 2018, 20:23
door Terminus
Eric0641 schreef: 14 aug 2018, 19:55 Vandaag hing een vernieuwde i6a aan de ic kortrijk welkenraath. Aankomst Luik 1930, trein was i11. I6 was afgesloten.
Indien de I6 een voorzien rijtuig vervangt, zou dit eigenlijk gewoon toegankelijk moeten zijn voor de reizigers.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 aug 2018, 21:55
door rvdborgt
Terminus schreef: 16 aug 2018, 20:23
Eric0641 schreef: 14 aug 2018, 19:55 Vandaag hing een vernieuwde i6a aan de ic kortrijk welkenraath. Aankomst Luik 1930, trein was i11. I6 was afgesloten.
Indien de I6 een voorzien rijtuig vervangt, zou dit eigenlijk gewoon toegankelijk moeten zijn voor de reizigers.
Vandaag zat dat rijtuig er nog steeds in. Ik weet niet of het gesloten was maar aangezien er 10 rijtuigen waren, moet het een vervanging zijn en zou het gedeclasseerd moeten zijn. Als het er morgen weer in zit, ga ik het eens nader bekijken.

Groetjes,
Rkan

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 16 aug 2018, 23:42
door Asterix
E1944 (en dus wellicht ook andere treinen van de reeksen 19xx en 37xx) reed vandaag met 3 x een klassiekje reeks 700 in plaats van HLE 18 en M6'en.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 aug 2018, 13:19
door 260689
rvdborgt schreef: 14 aug 2018, 23:30
Steve schreef: 14 aug 2018, 20:27
rvdborgt schreef: 14 aug 2018, 19:47 Heeft trouwens iemand enig idee waar de stuurstanden naar toe zijn van de stammen die op de 4xx rijden? Die treinen hebben nu bovendien onaangekondigd geen rolstoel- en fietsplaatsen.
Op de Blankenberge - Genk en in mindere mate Antwerpen - Charleroi, waar talloze treinen twee M6-stuurstanden en twee locs tellen zonder dat dat nodig is.

Een BD-rijtuig rijdt er volgens mij altijd mee in de M6-stammen op de Kortrijk - Welkenraedt, in de stuurstandrijtuigen (Bx) zijn geen fiets-of rolstoelplaatsen.
In de stammen met M6 zit er inderdaad altijd een BD.
Maar de 417 is een stam met I11, vandaag inderdaad met een afgesloten I6 achteraan. Het was me niet opgevallen dat het een vernieuwde was.

Groetjes,
Rian
Deze zit nu op de E433 en zal als E414 en E440 verder rijden. De oude I6a zit er nog steeds in. Helaas afgesloten. Al lijkt me de reden onbekend.

Re: Ongewone samenstelling.

Geplaatst: 17 aug 2018, 14:22
door brouckie
260689 schreef: 17 aug 2018, 13:19
rvdborgt schreef: 14 aug 2018, 23:30
Steve schreef: 14 aug 2018, 20:27
Op de Blankenberge - Genk en in mindere mate Antwerpen - Charleroi, waar talloze treinen twee M6-stuurstanden en twee locs tellen zonder dat dat nodig is.

Een BD-rijtuig rijdt er volgens mij altijd mee in de M6-stammen op de Kortrijk - Welkenraedt, in de stuurstandrijtuigen (Bx) zijn geen fiets-of rolstoelplaatsen.
In de stammen met M6 zit er inderdaad altijd een BD.
Maar de 417 is een stam met I11, vandaag inderdaad met een afgesloten I6 achteraan. Het was me niet opgevallen dat het een vernieuwde was.

Groetjes,
Rian
Deze zit nu op de E433 en zal als E414 en E440 verder rijden. De oude I6a zit er nog steeds in. Helaas afgesloten. Al lijkt me de reden onbekend.
Deze wordt waarschijnlijk gebruikt als pakwagen voor het boordpersoneel. Anders is er nergens ruimte voorzien om hun spullen te plaatsen.