Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Goed gezegd melle. Ook in de Antwerpse trams heb je dit probleem.
Een oude PCC (zonder Scharfenberg-koppeling) heeft nog bruin lederen zetelkes, die er properder uitzien én comfortabeler zitten dan ze grijze stoffen zetelkes van een PCCm (mét koppelblokken). Ik heb vandaag nog wat trams langs binnen gezien, en bovendien heb je in sommige trams het vreemde verschijnsel dat sommige stoelbekledingen ineens een veel blekere kleur hebben dan hunne gebuur...
Een oude PCC (zonder Scharfenberg-koppeling) heeft nog bruin lederen zetelkes, die er properder uitzien én comfortabeler zitten dan ze grijze stoffen zetelkes van een PCCm (mét koppelblokken). Ik heb vandaag nog wat trams langs binnen gezien, en bovendien heb je in sommige trams het vreemde verschijnsel dat sommige stoelbekledingen ineens een veel blekere kleur hebben dan hunne gebuur...
Re: Modernisering Breaks
Tegenwoordig is naast comfort en het visuele aspect ook nog een aantal andere factoren van belang bij de keuze van de stoffen. Een van die belangrijke redenen is de brandbaarheid van de stof. Naar veiligheid toe zijn er dus ook regels die meebepalen welke stoffen nog in aanmerking komen voor openbaar vervoer.
Re: Modernisering Breaks
Ja, daarom dat er allemaal brandbare synthetische stoffen in de treinen liggen.. 

Re: Modernisering Breaks
Het wil niet zeggen omdat iets synthetisch is, dat dit daarmee steeds ontvlambaar of brandbaar is.melle schreef:Ja, daarom dat er allemaal brandbare synthetische stoffen in de treinen liggen..

Men gaat niet zomaar lukraak welke stof gebruiken, men heeft hier heus wel over nagedacht hoor.
Re: Modernisering Breaks
Kijk eens naar de mw41.
Ik heb daar ooit eens brandplekken in een zetel gezien dat het niet meer schoon was.
Denk je nu echt dat de nmbs duurdere stoffen wilt betalen omdat ze zogezegd brandbestendiger zijn?
Ik heb daar ooit eens brandplekken in een zetel gezien dat het niet meer schoon was.
Denk je nu echt dat de nmbs duurdere stoffen wilt betalen omdat ze zogezegd brandbestendiger zijn?

Re: Modernisering Breaks
volgens mij is er geen enkele stof die volledig brandbestendig is ... maar wel ene die het iets beter tegenhoud ... waarvan de vlam direct dooft als je er geen vuurhaard, bron meer op los laat ...melle schreef:Kijk eens naar de mw41.
Ik heb daar ooit eens brandplekken in een zetel gezien dat het niet meer schoon was.
Denk je nu echt dat de nmbs duurdere stoffen wilt betalen omdat ze zogezegd brandbestendiger zijn?
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
ook naar wonden toe die het op de huid kan nalaten, stel u even voor dat de zetels uit nylon waren .... (om maar iets te zeggen wat serieus wonden nalaat).
Re: Modernisering Breaks
Zou het mogelijk zijn om comfortabele plastic zitjes te maken zonder enige vorm van bekleding erop?
Re: Modernisering Breaks
Laten we daar maar niet aan beginnen, Tramnist... Metro Rotterdam heeft enigsinds een aardige poging gedaan, maar het is vreselijk. En het ziet er ook nog eens heel goedkoop uit!
Re: Modernisering Breaks
Huh... comfortabele plastieken zitjes... 
We leven wel in 2009, niet (meer) in de spartaanse jaren '80...

We leven wel in 2009, niet (meer) in de spartaanse jaren '80...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Modernisering Breaks
confortabel ? xDTrammist schreef:Zou het mogelijk zijn om comfortabele plastic zitjes te maken zonder enige vorm van bekleding erop?
ooit waren het houten zitbanken, dan namaak leder (een hele verbtering) en uiteindelijk sjeike stoffen zetels ... en nu terug naar plastic ? dat is terug naar af !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Persoonlijk zijn de namaak lederen zetels de beste, ze passen zich aan aan je vorm, dat zul je niet bij am96 of mw41 hebben...
Re: Modernisering Breaks
Ieder zijn meug. Ik haat het om steeds vast te plakken aan die simililederen zetels.
Re: Modernisering Breaks
AM 96 zijn ook nog stoelen van een goedde kwaliteit ... wat je van de mw 41 niet kan zeggenmelle schreef:Persoonlijk zijn de namaak lederen zetels de beste, ze passen zich aan aan je vorm, dat zul je niet bij am96 of mw41 hebben...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...