Het kan aan mij liggen maar staat die noodknop niet extreem laag gepositioneerd? Niettemin een zeer nuttige toevoeging. Laat ons hopen dat de invulling van deze zuilen ook bij plattelandshalten evenwaardig zal zijn. Het is natuurlijk ook afwachten wat vandalen en ander gespuis met deze "speeldingen" zal aanvangen.
Hogersluys schreef:Het kan aan mij liggen maar staat die noodknop niet extreem laag gepositioneerd?
En de luidspreker en microfoon ook.....
Laat de man die dat ontworpen heeft een paar minuten telefoneren (zal wel op zijn knieën zijn ????) via dat ding terwijl er van tijd tot tijd een trein komt ... Lachen geblazen.
Hogersluys schreef:Het kan aan mij liggen maar staat die noodknop niet extreem laag gepositioneerd?
En de luidspreker en microfoon ook.....
Laat de man die dat ontworpen heeft een paar minuten telefoneren (zal wel op zijn knieën zijn ????) via dat ding terwijl er van tijd tot tijd een trein komt ... Lachen geblazen.
Nooit aan gedacht dat dit bewust zo gedaan is omdat die knop en microfoon ook moet toegankelijk zijn voor kinderen en mensen in een rolstoel ?
^^ Akkoord. Maar voor het grootste deel van de bevolking staat die knop niet op de goede plaats. Ik heb die zuil nog niet in het echt gezien, maar afgaande op de foto's moet je als normaal gebouwde volwassene op je knieën zitten om erbij te kunnen. Een oplossing zou kunnen zijn de paal uit te rusten met twee noodknoppen, één op manshoogte en één lage versie voor kinderen en rolstoelgebruikers. Hoe lost men het in Nederland op?
^^Het is ook niet de bedoeling om met die noodoproep een urenlang koffiepraatje te gaan houden.
En 2 knoppen zou dan weer verwarrend kunnen werken.
In sommige treinstellen bevindt de noodknop om de deuren te openen zich achter een plaatje dat je eerst moet breken.
Dan zou je ook kunnen zeggen dat dit onhandig is.
Maar noodknoppen dienen niet om alle dagen gebruikt te worden.
Dit is nu één van de zaken die wél goed gerealiseerd worden. Ik ben namelijk fel voorstander van een standaardisering van de stopplaatsen (à la DB met hun PlusPunkt, zelfde perrons en infozuil op alle stopplaatsen), zodat alle stopplaatsen gelijk zijn en bij vandalisme/onderhoud véél sneller hersteld kunnen worden..
Adler schreef:^^Het is ook niet de bedoeling om met die noodoproep een urenlang koffiepraatje te gaan houden.
En 2 knoppen zou dan weer verwarrend kunnen werken.
Blijf het gek vinden dat je moet knielen om te kunnen verstaan wat ze vragen of antwoorden...
Ik ben wel eens van Antwerpen Centraal naar Antwerpen Berchem gereisd, zonder ticket. Ik wilde eigenlijk met de 15 teruggaan maar toen was men bij De Lijn ineens aan het staken... en vanuit de binnenstad is het dan toch een eindje lopen. Ik keek wanneer de eerstvolgende trein zou vertrekken en dat zou een paar minuten later zijn - ik ben dus naar het perron gelopen en ik heb de TBG verwittigd.
Toen de trein bij Antwerpen Berchem aankwam, kwam de TBG langs, hij zei "laat maar zitten". Ik was aangenaam verrast, bij de NS zou ik toch echt minstens € 35,- kwijt zijn geweest.
Je hebt op voorhand verwittigd (geen boete, dus, hoogstens nog het maakloon), het is een ritje van 2 keer niks, en je was bijna ter bestemming, waardoor dat kaartje wellicht niet meer op tijd gemaakt kon worden.
Ik hoorde wel al zeggen dat het spijtig is dat voor het GEN van Brussel er geen uniformere stijl werd uitgedacht, naar analogie met de Duitse, Zwitserse, Deense... S-treinen en S-stations
msts.be schreef:Dit is nu één van de zaken die wél goed gerealiseerd worden. Ik ben namelijk fel voorstander van een standaardisering van de stopplaatsen (à la DB met hun PlusPunkt, zelfde perrons en infozuil op alle stopplaatsen), zodat alle stopplaatsen gelijk zijn en bij vandalisme/onderhoud véél sneller hersteld kunnen worden..
Wel een beetje saai dat overal een eenheidsworst gecreëerd wordt. Maar goed, dat is nu ten dele ook al zo door hun wachthuisje dat je tegenwoordig werkelijk overal tegenkomt.
Informatie en noodvoorzieningen zijn enorm belangrijk voor reizigers, en door dat op een uniforme manier te presenteren raken mensen eraan vertrouwd en hoeven ze niet meer te zoeken.