L69 wordt onder handen genomen.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
SIMPY.be

L69 wordt onder handen genomen.

Bericht door SIMPY.be »

Alles staat klaar, een lange werktrein (met 2x62, infrabel dinges, een I5, en nog een hele hoop dingen voor dwarsliggers en steentjes) te Menen. Ook in Ieper stond er een 62 (onder de grafitti).
Wanneer worden de moderniseringswerken aan L69 uitgevoerd? Wat houden ze in? Wanneer is het klaar?
Heeft iemand de antwoorden?
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

Afbeelding Afbeelding 8)
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Op de werfinfo-site en de algemene affiches staat dat de werkzaamheden van zaterdag 6 en zondag 7 mei te Zillebeke aanpassing van de treindienst betekent. Maar als je op het bolletje klikt, komt er geen detailaffiche.
Dus ik vanavond gaan kijken in het station van Ieper: ook geen affiche te bespeuren. Gevraagd aan het loket: werken voor dit weekend gaan niet door.
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Bericht door trainman »

op de tweede foto zijn de fameuze witte wagens te zien die een paar weken geleden in Denderleeuw verblijf hielden. Maken dus inderdaad deel uit van de spoorvernieuwingstrein.
Daan

Bericht door Daan »

Patrick schreef:Op de werfinfo-site en de algemene affiches staat dat de werkzaamheden van zaterdag 6 en zondag 7 mei te Zillebeke aanpassing van de treindienst betekent. Maar als je op het bolletje klikt, komt er geen detailaffiche.
Dus ik vanavond gaan kijken in het station van Ieper: ook geen affiche te bespeuren. Gevraagd aan het loket: werken voor dit weekend gaan niet door.
Nu staat er dus meer op de werfinfo-site; de uren van de vervangbussen. Maar de treinen rijden inderdaad normaal vandaag
:wink:

SIMPY.be schreef:Alles staat klaar, een lange werktrein (met 2x62, infrabel dinges, een I5, en nog een hele hoop dingen voor dwarsliggers en steentjes) te Menen. Ook in Ieper stond er een 62 (onder de grafitti).
Wanneer worden de moderniseringswerken aan L69 uitgevoerd? Wat houden ze in? Wanneer is het klaar?
Heeft iemand de antwoorden?


Het is vooral de verzakking nabij Hill 60 in Zillebeke dat onder handen wordt genomen. Na het eerste weekend (volgende week dan misschien?) wordt er nog enkele weken gewerkt zonder onderbreking van de treindienst.

Die 62 in Ieper zou een toekomstig museumloc zijn, die nu nog voor werftreinen rijdt (tenminste, dat werd me gezegd)


Grtz
Daan
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ahzo, eindelijk ook aan 120 erdoor vlammen?!
Nu is daar toch een snelheidsbeperking van 90 hé...

Bedankt voor de info!
Bert

Bericht door Bert »

Daan schreef:Die 62 in Ieper zou een toekomstig museumloc zijn, die nu nog voor werftreinen rijdt (tenminste, dat werd me gezegd)
Ik dacht dat ze de 6306 gingen bewaren, de enige met nog stoomverwarming.
Locomotief 5175
Berichten: 341
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Bericht door Locomotief 5175 »

Welke 62-ers staan er in Ieper ????
Normaal gezien is 6306 een museumloc.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1234
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Is nu nog geen museumloc maar als er een 62 bewaard wordt maakt de 6306 inderdaad de meeste kans.
Bert

Bericht door Bert »

Tim schreef:Is nu nog geen museumloc maar als er een 62 bewaard wordt maakt de 6306 inderdaad de meeste kans.
Die is inderdaad nog geen museumloc, maar voor die trein van infrabel op lijn 69 kan hij ook niet staan.
Het is een loc van Kinkempois die nog tot het wagenpark van de NMBS behoort en niet van Infrabel. :wink:
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

De werken zijn volgens regionale TV WTV weer eens uitgesteld. De aannemer heeft afgehaakt omwille van het veiligheidsrisico.
De treinen moeten te Zillebeke ter hoogte van "Hill 60" (Britse benaming voor heuvel 60 op militaire stafkaarten) trager rijden omdat de spoorstaven ingezakt liggen. Reden: er ligt daar op 30 meter diepte een knooppunt van 6 ondergrondse tunnels uit de Eerste Wereldoorlog. Die tunnels zijn het aan het begeven. Een gespecialiseerde firma moet nu op zoek naar munitie :shock:, zegt onzen Renaat Landuyt die zelf van Zillebeke afkomstig is. (Da kuje 'oe 'orn wè :wink: )
Die werken waren dus in 2006 al voorzien...
Dus, al ik plots hier weg ben, dan wil dat zeggen dat ik ergens met een break weggezakt ben :shock:
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Bericht door 5307 »

heb wel gezien in wervik dat ze er een kleurboek van maakten!

op de dwarsliggers hebben ze teksten geschreven met als naam bvb: start, stop ...


zullen ze dan mss nog eens met de ballast komen?????

tzou me verwonderen, want ik dacht dat ze dit al eens deden!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Nog even wat reclame maken :) In dit topicje staan foto's van het verdoemde stukje.
Jochen
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 feb 2006, 20:21

Bericht door Jochen »

Patrick schreef:Nog even wat reclame maken :) In dit topicje staan foto's van het verdoemde stukje.
Das écht'n maf stukske ze :S
Azo dansen dat dien trein doet, zelfs tegen 40km/h...
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Alé, L69-verzakking weer eens in 't nieuws. Er liggen daar wel degelijk tunnels uit WO1. Zie het fragment uit WTV-nieuws van 20 juli.
Plaats reactie