treinbruno schreef:kan even goed gembloux-jemmepe sur sambre zijn
of misschien waren er die dag wel werken op de lijn... (niet dat er dan geen werktreinen passeren )
of wie weet was het wel treinstaking...
idd, maar dat zijn dan uitzonderingen waar de meesten van de jeugd geen rekening met gaan houden en er zo ook ongelukken gebeuren, geen enkele tb ziet op zijn spoor graag een fotoshoot ...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno schreef:in cambron casteau heb ik nog gezien dat er gewoon mensen op de rand van het perron en met hun voeten op de sporen op de trein wachten
maar daar merkte je wel dat er een trein kwam omdat de overweg ernaast ligt
Idem voor Bierges-walibi
idd daar ooit een meisje bijna onder de trein zien belanden !!!!!!
OMC schreef:Zoals hier in de volksmond wel eens gezegd wordt: puur lamzakkerij. En typisch voor de jongere generaties, het lijkt wel alsof ze er een kick uithalen ...
De NMBS kan dit ook verhelpen als ze willen, door simpelweg meer bankjes op de stopplaatsen te zetten?!
OMC schreef:Zoals hier in de volksmond wel eens gezegd wordt: puur lamzakkerij. En typisch voor de jongere generaties, het lijkt wel alsof ze er een kick uithalen ...
De NMBS kan dit ook verhelpen als ze willen, door simpelweg meer bankjes op de stopplaatsen te zetten?!
Op veel stopplaatsen staan er amper 3...
haha, jij bekijkt het toch ook altijd uit een ander standpunt hé
wel, je hebt gelijk !
maar meestal moet je niet langer dan 10 minuutjes wachten hé ... en dat is zo voorbij al recht staand
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
haha, jij bekijkt het toch ook altijd uit een ander standpunt hé
wel, je hebt gelijk !
maar meestal moet je niet langer dan 10 minuutjes wachten hé ... en dat is zo voorbij al recht staand
greetz 2302
@ melle: het klopt watje zegt over sommige stopplaatsen dat er een acuut tekort is aan bankjes maar als er meer bankjes geplaatst worden moet dit om de juiste reden zijn: om het wachten comfortabeler te maken en niet om vandalisme of het gebrek aan gezond verstand van mensen aan banden te leggen. Natuurlijk is dat tegenwoordig makkelijker gezegd dan gedaan maar toch dat even in acht nemen
Maar neem van mij aan dat veel mensen graag gaan zitten; ook al is het voor die 10 minuten!
Zeker op warme dagen wanneer veel mensen - neem nu aan de halte van walibi - Na een dagje lopen en stappen eens willen zitten. Als de NMBS het zo kan verhelpen, waarom dan niet? Als ze veiligheid willen opkrikken, dan moeten ze er ook maar geld in steken hoor.
En over dat vandalisme gesproken: Ik heb nog nooit ijzeren rode bankjes kapot weten zijn. Smerig en vies wel, maar daar zal b-clean wel voor iets tussenzitten...
Je hebt gelijk melle, maar over die rode bankjes niet: Mortsel-Deurnesteenweg heeft ook al te kampen gehad met vandalen en die hebben 2 van de 8 (?) rode bankjes tot schroot herleidt ...
inderdaad ik heb ook al gezien dat van die rode stoeltjes tot schroot herleid zijn. Aan de halte walibi staan geen van dergelijke stoelen maar hebben ze wel al grote blokken gezet gehad waar je evengoed kan op zitten. Trouwens er hoeft geen gebrek aan zitplaatsen te zijn. Ik zie die manier van zitten (met de voeten in de ballast) geregeld ook als er nog zitplaatsen zijn op het perron op dergelijke rode banken. Zoals vandaag in Jambes en in Genval het geval was (er was telkens maar 1 persoon op het perron).
Ik zou niet te vlug oordelen dat foto's waar een persoon tussen de rails staat onverantwoord zijn. Er liggen in dit land (en in andere landen) genoeg niet meer gebruikte sporen. Eeklo-Maldegem om nu maar een voorbeeld te geven.
Laatst gewijzigd door Hogersluys op 17 jul 2009, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt gelijk, maar daar zou dan desnoods wel wat toelichting bij mogen, vind ik. In de trant van: verlaten lijn, of zo. Zodat het echt voor iedereen duidelijk is dat je geen risico's nam, en waarom.
sinds de nieuwe regeling op l25 en 27 komen in sint katelijne waver de treinen richting mechelen op spoor 1 ipv spoor 3
en richting antwerpen op spoor 2 ipv spoor 4.
perron op het perron voor spoor 2,3 en 4 zijn bankjes maar op perron 1 kan iedereen blijven rechtstaan