Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen
-
Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen
Op de site van "het laatste nieuws' staat dat lijn 13 vanaf morgen terug opengaat.
De trein is altijd een beetje reizen.
Daarstraks ben ik er nog geweest, de bovenleiding is herstelt en de lijn is al ontroest 

-
--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Waarom moeten de spoorlijnen in zo een geval worden ontroest? Kan de eerste rit van de dag dit niet op zich nemen aan hogere snelheid?Shrek schreef:Daarstraks ben ik er nog geweest, de bovenleiding is herstelt en de lijn is al ontroest
ontroesten is nodig om te testen of alle spoorstroomkringen normaal werken. Is gewoon een kwestie van veiligheid en bijbehorende controle.
Een lijn die beroest is, mag niet als betrouwbaar worden beschouwd als het aankomt op treindetectie. De meeste beveiligingssystemen werken met spoorstroomkringen, beroeste rails verhinderen de detectie van de trein op de sporen, wat een invloed heeft op de werking van een overweg, op het vrijmaken van een sectie vooraleer een volgende trein in de sectie mag rijden, etc.
op de L2 doet de eerste IC-A dat aan 160km/h heb ik eens horen zeggen. klop dit?
ja dan noemen we de kuistrein, die bestuurder moet dan ook doorgeven als er abnormaliteiten zijn aan het spoor, signalisatie ....260689 schreef:op de L2 doet de eerste IC-A dat aan 160km/h heb ik eens horen zeggen. klop dit?
Dit gebeurd in elke richting, hierbij gaat men de treinen in hoegaarden en pousset telkens de wissels laten kuisen. Ook op L1 gebeurd dit met een thalys. Dit is echter een lege rit op L1 tot aan de grens en terug. Als op L1 die kuisrit niet kan rijden (om welke reden ook) gaat de eerstvolgende trein die taak op zich nemen. Dat is dan een TGV die om 5u40 in Brussel zuid vertrekt.
Bijna juist, de ontroestingsritten over de wissels van Hoegaarden en Pousset zijn normaal de laatste treinen van de dag, E544 en E20. Dit inderdaad om te vermijden dat die wissels gaan beroesten.
Het zouden normaal de eerste van de dag moeten zijn, de eerste Oostende Eupen krijgt deze taak toegewezen en als deze vertraging heeft komt die taak om de bestuurder FBMZ te liggen die de eerste Maastricht doet. Deze week nog een collega horen spreken dat hij dat bevel gekregen heeft. Bij de laatste trein heeft zoiets weinig zin trouwens. Daarna is er 8u geen verkeer op die lijn.
Op lijn 2 gaat de E544 altijd roestrijden als ik hem neem. Verder ben ik ook geneigd om Groentje te geloven, aangezien hij volgens mij regelmatig zelf die wissels omlegt...Steven schreef:Het zouden normaal de eerste van de dag moeten zijn, de eerste Oostende Eupen krijgt deze taak toegewezen en als deze vertraging heeft komt die taak om de bestuurder FBMZ te liggen die de eerste Maastricht doet. Deze week nog een collega horen spreken dat hij dat bevel gekregen heeft. Bij de laatste trein heeft zoiets weinig zin trouwens. Daarna is er 8u geen verkeer op die lijn.
Groetjes,
Rian
ik denk niet dat ik al met groentje aan de lijn gehangen heb als ik op L2 bezig ben. Blok 12 HSL in fbmz is voor anciens denk ik zo
. Indien niet ga ik hier af als een gieter 

B.12 HSL is onderdeel van de TennisClub
En ik mag een jaar of 2 de lijn met het gelijknamige nummer bedienen

dan heb ge geluk/pech tot nu toe mij nog niet aan de lijn te hebben gehad LOLgroentje schreef:B.12 HSL is onderdeel van de TennisClub![]()