Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Treinenman »

Op de site van "het laatste nieuws' staat dat lijn 13 vanaf morgen terug opengaat.
De trein is altijd een beetje reizen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13024
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Shrek »

Daarstraks ben ik er nog geweest, de bovenleiding is herstelt en de lijn is al ontroest :)
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Treinenman »

--
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Asterix »

Shrek schreef:Daarstraks ben ik er nog geweest, de bovenleiding is herstelt en de lijn is al ontroest :)
Waarom moeten de spoorlijnen in zo een geval worden ontroest? Kan de eerste rit van de dag dit niet op zich nemen aan hogere snelheid?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Steven »

ontroesten is nodig om te testen of alle spoorstroomkringen normaal werken. Is gewoon een kwestie van veiligheid en bijbehorende controle.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door groentje »

Een lijn die beroest is, mag niet als betrouwbaar worden beschouwd als het aankomt op treindetectie. De meeste beveiligingssystemen werken met spoorstroomkringen, beroeste rails verhinderen de detectie van de trein op de sporen, wat een invloed heeft op de werking van een overweg, op het vrijmaken van een sectie vooraleer een volgende trein in de sectie mag rijden, etc.
260689
Berichten: 3746
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door 260689 »

op de L2 doet de eerste IC-A dat aan 160km/h heb ik eens horen zeggen. klop dit?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Steven »

260689 schreef:op de L2 doet de eerste IC-A dat aan 160km/h heb ik eens horen zeggen. klop dit?
ja dan noemen we de kuistrein, die bestuurder moet dan ook doorgeven als er abnormaliteiten zijn aan het spoor, signalisatie ....
Dit gebeurd in elke richting, hierbij gaat men de treinen in hoegaarden en pousset telkens de wissels laten kuisen. Ook op L1 gebeurd dit met een thalys. Dit is echter een lege rit op L1 tot aan de grens en terug. Als op L1 die kuisrit niet kan rijden (om welke reden ook) gaat de eerstvolgende trein die taak op zich nemen. Dat is dan een TGV die om 5u40 in Brussel zuid vertrekt.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door groentje »

Bijna juist, de ontroestingsritten over de wissels van Hoegaarden en Pousset zijn normaal de laatste treinen van de dag, E544 en E20. Dit inderdaad om te vermijden dat die wissels gaan beroesten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Steven »

Het zouden normaal de eerste van de dag moeten zijn, de eerste Oostende Eupen krijgt deze taak toegewezen en als deze vertraging heeft komt die taak om de bestuurder FBMZ te liggen die de eerste Maastricht doet. Deze week nog een collega horen spreken dat hij dat bevel gekregen heeft. Bij de laatste trein heeft zoiets weinig zin trouwens. Daarna is er 8u geen verkeer op die lijn.
rvdborgt
Berichten: 4660
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Het zouden normaal de eerste van de dag moeten zijn, de eerste Oostende Eupen krijgt deze taak toegewezen en als deze vertraging heeft komt die taak om de bestuurder FBMZ te liggen die de eerste Maastricht doet. Deze week nog een collega horen spreken dat hij dat bevel gekregen heeft. Bij de laatste trein heeft zoiets weinig zin trouwens. Daarna is er 8u geen verkeer op die lijn.
Op lijn 2 gaat de E544 altijd roestrijden als ik hem neem. Verder ben ik ook geneigd om Groentje te geloven, aangezien hij volgens mij regelmatig zelf die wissels omlegt...

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Steven »

ik denk niet dat ik al met groentje aan de lijn gehangen heb als ik op L2 bezig ben. Blok 12 HSL in fbmz is voor anciens denk ik zo ;-). Indien niet ga ik hier af als een gieter :oops:
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door groentje »

B.12 HSL is onderdeel van de TennisClub :mrgreen:
En ik mag een jaar of 2 de lijn met het gelijknamige nummer bedienen 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinregeling loopt in het honderd in de Kempen

Bericht door Steven »

groentje schreef:B.12 HSL is onderdeel van de TennisClub :mrgreen:
En ik mag een jaar of 2 de lijn met het gelijknamige nummer bedienen 8)
dan heb ge geluk/pech tot nu toe mij nog niet aan de lijn te hebben gehad LOL :-)
Plaats reactie